Page 6 - ver1
P. 6

‫‪ .12‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
    ‫קורותיו של סהרון‪ ,‬גיבור הטקסט האשורי העתיק‪ ,‬דומות מאוד לקורותיו של גיבור אחר‪,‬‬

      ‫המתוארות בטקסט שהתגלה בחפירות ביוון‪ .‬דמיון זה אינו מעיד בהכרח שהסיפור יווני‬
          ‫במקורו‪ ,‬שלא לא מן הנמנע שהאתר שבו התגלה הטקסט האשורי הוא הקדום יותר‪.‬‬

‫הערה‪ :‬במשפט הראשון נאמר כי קורותיו של גיבור הטקסט האשורי העתיק‪ ,‬דומות לקורותיו‬
   ‫של גיבור הטקסט שהתגלה ביוון‪ .‬במשפט שמופיע לאחר מכן‪ ,‬ואותו אנו נדרשים להשלים‪,‬‬
  ‫מופיעה סברה אשר לדמיון בין השתיים בהתייחס לסדר הכרונולוגי של הדברים‪ .‬כלומר מה‬
                                                                                        ‫קדם למה‪.‬‬

          ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬אין היגיון בטענה כי הדמיון האמור אינו פוסל את האפשרות‬
       ‫שהסיפור אשורי במקורו‪ ,‬מאחר שלא ייתכן שהאתר שבו התגלה הטקסט האשורי הוא‬
    ‫הקדום ביותר‪ .‬זאת מכיוון שאם לא ייתכן שאתר בו התגלה הטקסט האשורי הוא הקדום‬
  ‫ביותר‪ ,‬אזי שבהכרח האתר שבו התגלה הטקסט היווני הוא הקדום ביותר‪ ,‬ומכאן‪ ,‬שהדמיון‬
‫בין הסיפורים מחייב שהסיפור הוא יווני במקורו דווקא‪ ,‬וכן פוסל את האפשרות שהוא אשורי‬

                                                                                           ‫במקורו‪.‬‬
        ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬יש היגיון בטענה כי הדמיון האמור אינו מעיד בהכרח שהסיפור יווני‬
‫במקורו‪ ,‬משום שלא מן הנמנע שהאתר שבו התגלה הטקסט האשורי הוא הקדום ביותר‪ .‬זאת‬
  ‫מכיוון שאם ייתכן (לא מן הנמנע) שהאתר שבו התגלה הטקסט האשורי הוא הקדום ביותר‪,‬‬
      ‫אזי שפירוש הדבר כי הסיפור אשורי במקורו‪ ,‬ולכן אפשר שאינו יווני במקורו (אינו מעיד‬

                                                                  ‫בהכרח שהסיפור יווני במקורו)‪.‬‬
      ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬אין היגיון בטענה כי הדמיון האמור אינו מעיד בהכרח שהסיפור‬
‫אשורי במקורו‪ ,‬משום שלא ייתכן שהאתר שבו התגלה הטקסט היווני הוא הקדום יותר‪ .‬זאת‬
  ‫מכיוון שאם לא ייתכן כי האתר שבו התגלה הטקסט היווני הוא הקדום ביותר‪ ,‬אזי שהאתר‬
 ‫בו התגלה הטקסט האשורי הוא הקדום ביותר‪ ,‬ומכאן‪ ,‬שהדמיון בין השניים דווקא כן מעיד‬

                                                                ‫בהכרח שהסיפור אשורי במקורו‪.‬‬
          ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬אין היגיון בטענה כי הדמיון האמור אינו פוסל את האפשרות‬
      ‫שהסיפור אשורי במקורו‪ ,‬משום שלא מן הנמנע שהאתר שבו התגלה הטקסט היווני הוא‬
  ‫הקדום ביותר‪ .‬זאת מכיוון שאם ייתכן (=לא מן הנמנע) שהאתר שבו התגלה הטקסט היווני‬
‫הוא הקדום ביותר‪ ,‬אזי שפירוש הדבר שהטקסט שהתגלה בו הוא הקדום ביותר‪ ,‬והדמיון בין‬

                             ‫הסיפורים דווקא כן פוסל את האפשרות שהסיפור אשורי במקורו‪.‬‬

                                                                        ‫‪ .13‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
    ‫כדי לקבוע איזו מן הטענות שמופיעות בתשובות עולה מן הפסקה‪ ,‬עלינו תחילה הלבין את‬

                                                                                       ‫האמור בה‪.‬‬
 ‫בפסקה נידונה טענתו של אריסטו אשר להבחנה בין תכונות "מהותיות" ותכונות "מקריות"‪.‬‬

        ‫לטענתו‪ ,‬תכונה מהותית היא תכונה שמגדירה את מהותו של האובייקט‪ ,‬כך למשל כל‬
       ‫פילוסוף בהכרח יהיה בעל התכונה "עיסוק בפילוסופיה"‪ .‬עם זאת‪ ,‬תכונה מקרית אינה‬
      ‫מגדירה בהכרח את מהותו של אובייקט‪ ,‬ולכן‪ ,‬גם אם תכונה מקרית כלשהי‪ ,‬כמו למשל‬

                                                                                                                       ‫‪6‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11