Page 11 - 1216
P. 11

‫מועד דצמבר ‪2016‬‬              ‫‪- 10 -‬‬                   ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשו	ן‬

              ‫מהפסקה השנייה משתמע כי החוקרים מניחים שיכולת האדם לזהות פרצופים של בני אדם ‪-‬‬                    ‫‪.	20‬‬

                                                          ‫(‪ )1‬טובה מיכולתו לזהות תצלומים של פרצופים‬               ‫	‬
                                                  ‫(‪ )2‬תלויה בקיומה של חשיפה לגירויים חזותיים מגוונים‬
                                              ‫(‪ )3‬היא מולדת ולכן אינה מחייבת פעילות של אזור ה‪FFA-‬‬
                                  ‫(‪ )4‬דומה בבסיסה ליכולת של קופי המקק לזהות פרצופים של בני מינם‬

‫‪ .	21‬לפי הנאמר בפסקה השלישית‪ ,‬איזה מהתרשימים הבאים עשוי להציג את עמדתה של איזבל גוטייה באשר‬

                                            ‫לעוצמת הפעילות של תאי ה‪ FFA-‬בתגובה לסוג גירוי מסוים?‬

              ‫עוצמת פעילות‬   ‫עוצמת פעילות (‪	)2‬‬                                 ‫	 (‪)1‬‬
              ‫תאי ה‪FFA-‬‬
              ‫בתגובה לגירוי‬                              ‫תאי ה‪FFA-‬‬
                                                         ‫בתגובה לגירוי‬

              ‫עוצמת פעילות‬   ‫מידת החשיפה‬    ‫עוצמת פעילות‬                       ‫מידת החשיפה‬                    ‫	‬
              ‫תאי ה‪FFA-‬‬        ‫בעבר לסוג‬    ‫תאי ה‪FFA-‬‬                            ‫בעבר לסוג‬
              ‫בתגובה לגירוי‬      ‫הגירוי‬     ‫בתגובה לגירוי‬                          ‫הגירוי‬

                                      ‫(‪)	4‬‬                                              ‫(‪)3‬‬

                             ‫מידת החשיפה‬                                       ‫מידת החשיפה‬
                               ‫בעבר לסוג‬                                         ‫בעבר לסוג‬
                                 ‫הגירוי‬                                            ‫הגירוי‬

‫המשפט שלפניכם מציג את דבריו של אחד ממבקריה של איזבל גוטייה‪ ,‬התומך בתאוריית המנגנון המולד‪ .‬הוא‬                 ‫‪.	22‬‬
     ‫מתייחס לממצאים נוספים מהניסוי המתואר בפסקה השנייה (שורות ‪ .)11-10‬השלימו את המשפט באופן‬
                                                                                          ‫המתאים לנאמר בקטע‪:‬‬      ‫	‬

‫תאי ה‪ FFA-‬של‬     ‫“מסקנותיה של איזבל גוטייה אינן עולות בקנה אחד עם העובדה כי בניסוי קופי המקק‬                      ‫	‬

‫להצגת תצלומים של חלקי גוף של קופי מקק‪ ,‬שהרי הקופים נחשפים מלידתם לחלקי גוף של‬  ‫הקופים‬

                                            ‫לפניהם‪".‬‬                    ‫קופים אחרים במידה‬

                                                    ‫(‪ )1‬לא הגיבו ‪ /‬כלל ‪ /‬פחותה מאשר‬
                                                  ‫(‪ )2‬לא הגיבו ‪ /‬כלל ‪ /‬דומה לחשיפתם‬
                                            ‫(‪ )3‬הגיבו ‪ /‬בעוצמה גבוהה ‪ /‬דומה לחשיפתם‬
                                             ‫(‪ 	)4‬הגיבו ‪ /‬בעוצמה גבוהה ‪ /‬פחותה מאשר‬

                                                                    ‫ה"הסתגלות" (שורה ‪ )28‬היא הסתגלות ‪-‬‬        ‫‪	.23‬‬

                           ‫(‪ )1‬תאי ה‪ FFA-‬של בני אדם שלוקים בפרוסופגנוזיה לחשיפה לפרצופים שונים‬                    ‫	‬
                                                             ‫(‪ )2‬בני אדם שסובלים מפרוסופגנוזיה למצבם‬
                                                                   ‫(‪ )3‬תאי ה‪ FFA-‬למצב של פרוסופגנוזיה‬

              ‫(‪ 	)4‬תאי ה‪ FFA-‬של בני אדם שאינם לוקים בפרוסופגנוזיה לחשיפה חוזרת לאותם פרצופי 	ם‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16