Page 8 - 1216
P. 8

‫מועד דצמבר ‪2016‬‬                                   ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון	 ‪- 7 -‬‬

‫מאז ומעולם הייתה האדריכלות בבואה נאמנה לתפיסות חברתיות‪ ,‬כלכליות ותרבותיות‪ .‬כזו היא גם האדריכלות‬                 ‫‪.	12‬‬
      ‫הישראלית‪ ,‬המשקפת‪ ,‬בין השאר‪ ,‬מתח האופייני למדינות מהגרים‪ :‬מתח בין הזר לילידי‪ ,‬בין ייבוא רעיונות‬
                                                               ‫וגישות מן החוץ לבין ניסיון מתמיד לינוק מהמקום‪.‬‬

                                                  ‫איזו מן הטענות הבאות נטענת בפסקה?‬                             ‫	‬

       ‫(‪ )1‬ייחודה של האדריכלות הישראלית הוא שהיא משקפת נאמנה תפיסות חברתיות‪ ,‬כלכליות ותרבותיות‬
    ‫(‪ )2‬שלא כמו האדריכלות במדינות מהגרים אחרות‪ ,‬האדריכלות בישראל אינה נסמכת רק על ייבוא רעיונות‬

                                                               ‫וגישות מן החוץ‪ ,‬אלא גם על מסורות מקומיות‬
              ‫(‪ )3‬כמו האדריכלות בכלל‪ ,‬האדריכלות הישראלית משקפת תפיסות חברתיות‪ ,‬כלכליות ותרבותיות‬
‫(‪ )4‬הנושא המרכזי שסביבו התגבשה האדריכלות הישראלית הוא המתח בין הזר לילידי‪ ,‬מתח האופייני למדינות‬

                                                                                                       ‫מהגרים	‬

                                                                                            ‫הוראות לשאלות ‪:15-13‬‬

‫בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים‪ ,‬ולאחריו ארבע הצעות להשלמת החסר‪ .‬עליכם‬
                                                                   ‫לבחור בהצעה המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫התבנית בנייר אלומיניום‪,‬‬  ‫במתכון כתוב‪“ :‬אם העוגה מאבדת מנפחה‪ ,‬יש להנמיך את טמפרטורת התנור‬                        ‫‪.	13‬‬

‫התבנית‪ “.‬במהלך אפיית עוגה הבחין דן‬  ‫אלא אם כן החלה העוגה כבר להיחרך‪ ,‬אז יש לכבות את התנור‬

                                    ‫כתוב במתכון‪.‬‬  ‫כיסה את התבנית בנייר אלומיניום‬  ‫שהיא‬

  ‫(‪ )1‬בלי לכסות את ‪ /‬רק לאחר כיסוי ‪ /‬מאבדת מנפחה‪ ,‬ומרוב לחץ לא ‪ /‬אלא רק הנמיך את טמפרטורת‬

                                                                                 ‫התנור‪ ,‬בניגוד מוחלט ל‪-‬‬

‫(‪ )2‬לאחר כיסוי ‪ /‬בלי לכסות את ‪ /‬איבדה מנפחה וכבר החלה להיחרך‪ ,‬ומרוב לחץ כיבה את התנור ולא ‪/‬‬

                                                                                            ‫בניגוד לכל ה‪-‬‬

‫(‪ )3‬לאחר כיסוי ‪ /‬בלי לכסות את ‪ /‬מאבדת מנפחה‪ ,‬ובלי להתבלבל ‪ /‬והנמיך את טמפרטורת התנור‪ ,‬בדיוק‬

                                                                                                   ‫כפי ש‪-‬‬

 ‫(‪ )4‬בלי לכסות את ‪ /‬רק לאחר כיסוי ‪ /‬איבדה מנפחה וכבר החלה להיחרך‪ ,‬ומבלי לאבד את עשתונותיו ‪/‬‬

                                                                  ‫לאחר שכיבה את התנור‪ ,‬בדיוק כפי ש‪-‬‬

‫" התחבטתי בשאלה אם ראוי לתרגם את ספרו של היינץ קלמנט לערבית‪ ",‬הסביר המתרגם המצרי גמאל‬                           ‫‪	.14‬‬

‫זכה בפרס גרשמיט‬          ‫להבנת המציאות האוסטרית העכשווית‪ ,‬מה עוד‬  ‫בכרי למראיינו‪" ,‬הספר יפה‪,‬‬

                         ‫השנה‪ ,‬אלא ש כדי להציג לקורא את ההיסטוריה האוסטרית באופן ‪".‬‬

      ‫(‪ )	1‬רבות ‪ /‬אך אינו תורם ולו במעט ‪ /‬שבסופו של דבר הוא לא ‪ /‬במגמתיות שלו אין ‪ /‬מעורר מחשבה‬                       ‫	‬
‫(‪ 	)2‬לא ‪ /‬ולדעתי גם חשוב ‪ /‬שאני זוקף לזכותו את העובדה שהוא ‪ /‬בכנות הבלתי‪-‬מתפשרת שלו יש ‪ /‬מדויק‬                        ‫	‬
                                                                                                                      ‫	‬
  ‫(‪ 	)3‬לא ‪ /‬אם כי אינו תורם ולו במעט ‪ /‬שאין לשכוח כי הוא ‪ /‬באבחנות החריפות שלו אין ‪ /‬בהיר ומעניין‬                     ‫	‬
 ‫(‪ 	)4‬רבות ‪ /‬ולדעתי גם תורם ‪ /‬שאין להתעלם מהעובדה שהוא ‪ /‬הוא נגוע בלאומנות שיש בה ‪ /‬מגמתי למדי‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13