Page 14 - 1216
P. 14

‫מועד דצמבר ‪2016‬‬  ‫‪- 13 -‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני	‬

                         ‫‪ 	.5‬פרח מזיכרונו ‪ :‬שכח ‪-‬‬

                         ‫(‪ )1‬הרוויח את לחמו ‪ :‬עָבד‬                                                             ‫	‬
                          ‫(‪ )2‬עורר את חמתו ‪ָ :‬קצף‬
                               ‫(‪ )3‬נפל בחלקו ‪ :‬זכה‬
                          ‫(‪ )4‬חירף את נפשו ‪ :‬סיכ	ן‬

                         ‫‪ .	6‬נפח ‪ :‬ברזל ‪-‬‬

                           ‫(‪ )1‬גבן ‪ :‬חלב‬                                                                       ‫	‬
                          ‫(‪ )2‬סוור ‪ :‬נמל‬                                                                       ‫	‬
                         ‫(‪ )3‬בלשן ‪ :‬שפה‬                                                                        ‫	‬
                           ‫(‪ )4‬גלב ‪ :‬תע 	ר‬                                                                     ‫	‬

                         ‫שאלות הבנה והסקה (שאלות ‪)17-7‬‬

‫ד"ר מלכוב הבחינה כי שיעור ניכר מקרב חולי הגרגשת המבקרים במרפאתה יושבים מול מחשב בעבודתם‪ .‬היא‬              ‫‪	.7‬‬
                               ‫הסיקה שעבודה ממושכת מול מחשב מעודדת את התפרצותה של מחלת הגרגשת‪.‬‬
                                                                                                            ‫	‬
                                                   ‫איזה מן הנתונים הבאים מחזק את מסקנתה של ד"ר מלכוב?‬

       ‫(‪ )1‬מחשבים פולטים קרינה מסוג "אפסילון"‪ ,‬וחשיפה לקרינה מסוג זה גורמת למחלת הגרגשת‬                        ‫	‬
‫(‪ )2‬מרפאתה של ד"ר מלכוב נמצאת באזור שבו שוכנות חברות רבות שעוסקות בפיתוח משחקי מחשב‬                            ‫	‬
                                                                                                               ‫	‬
                         ‫(‪ )3‬מחקר מצא שלחולי גרגשת יש בדרך כלל קרובי משפחה שגם הם לקו בה‬                       ‫	‬
         ‫(‪ )4‬ישיבה ממושכת מול מחשב גורמת לעייפות רבה‪ ,‬וגם מחלת הגרגשת גורמת לעייפות רבה	‬

                                                                                             ‫הוראות לשאלות ‪:10-8‬‬

‫בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים‪ ,‬ולאחריו ארבע הצעות להשלמת החסר‪ .‬עליכם‬
                                                                   ‫לבחור בהצעה המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

                            ‫יצא לו שם של ‪ ,‬כאשר בספרו החדש יצא נגד התאוריה ‪.‬‬                              ‫‪	.8‬‬

        ‫(‪ )1‬מכיוון שכבר ‪ /‬מי שמשנה את דעתו חדשות לבקרים ‪ /‬לא התפלא איש ‪ /‬שהציג בספרו הקודם‬                 ‫	‬
            ‫(‪ )2‬אף על פי ש‪ / -‬הוגה דעות שמרן ומיושן ‪ /‬לא התפלא איש ‪ /‬החדשה שהגה תלמידו הצעיר‬

  ‫(‪ )3‬כבר בראשית דרכו ‪ /‬מי שאינו מייחס חשיבות לכתבים עתיקים ‪ /‬ולכן הופתעו הכול ‪ /‬המעניקה תוקף‬

                                                                                        ‫מדעי לכתבי הקודש‬

‫(‪ )4‬כבר בהיותו צעיר ‪ /‬אדם הדבק בעמדותיו בכל מחיר ‪ /‬ולכן לא התפלא איש ‪ /‬שבה החזיק בתחילת דרכו‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19