Page 19 - 0717
P. 19

‫מועד יולי ‪2017‬‬  ‫‪- 18 -‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שנ	י‬

‫איזו מההנחות הבאות היא המתאימה ביותר לעמוד מאחורי הטענה ״חשיבותה של ‪ ...‬משקיעים בה״ (שורה ‪?)4‬‬            ‫‪.	19‬‬

                                                   ‫(‪ )1‬משיכת בנות זוג חשובה לזכר יותר מהגנה על טריטוריה‬     ‫	‬
                                                                  ‫(‪ )2‬השמעת שירה חשובה לזכר יותר מתעופה‬

                                 ‫(‪ )3‬השירה עשויה להיות מורכבת מאוד ולחזור על עצמה מספר רב של פעמים‬
                                            ‫(‪ )4‬בעלי חיים משקיעים מאמץ בפעולות שונות בהתאם לחשיבותן‬

                ‫‪" 	.20‬תנאים נורמליים" (שורה ‪ )8‬מתקיימים כל עוד ‪-‬‬

                         ‫(‪ )1‬לא התחילה עונת הקינון‬                                                             ‫	‬
                        ‫(‪ )2‬הזכר מחפש בת זוג חדשה‬                                                              ‫	‬
                                                                                                               ‫	‬
                                   ‫(‪ )3‬לזכר יש בת זוג‬                                                          ‫	‬
                           ‫(‪ )4‬הזכרים לא החלו לשיר‬

                                             ‫‪ .	21‬תוצאות הניסוי המתואר בפסקה השלישית מעידות ש‪-‬‬

                                         ‫(‪ )1‬שיר המין של עפרוני השדה זהה לשיר המין של עפרוני העצים‬
                ‫(‪ )2‬במהלך התבגרותו של הזכר‪ ,‬שירים הדומים לשיר המין שלו יכולים להשפיע על שירתו‬

                                 ‫(‪ )3‬עפרוני השדה מתגורר בדרך כלל לצד זכרים בוגרים של עפרוני העצים‬
                                                        ‫(‪ )4‬לכל מיני הציפורים יש שפת תקשורת משותפת‬

                                  ‫‪" 	.22‬שיר המין שלו" (שורה ‪ )19‬הוא ‪-‬‬

                                      ‫(‪ )1‬השיר האופייני לעפרוני השדה‬
                                      ‫(‪ )2‬השיר האופייני לעפרוני העצים‬

                                               ‫(‪ )3‬השיר האופייני לזמיר‬
                ‫(‪ )4‬השיר המשמש לתקשורת בין מיני העפרונים השונים‬

‫‪ .	23‬על פי הפסקה האחרונה‪ ,‬כדי ששירתו של תנר א' תעיד עליו שהוא נמצא ב"מרחק נאות" (שורה ‪ )28‬מתנר ב' ‪-‬‬

                ‫(‪ )1‬עליה להישמע לתנר ב' בעוצמה הנמוכה מעוצמה מסוימת‬                                            ‫	‬
                ‫(‪ )2‬עליה להישמע לתנר ב' בעוצמה הגבוהה מעוצמה מסוימת‬                                            ‫	‬
                                                                                                               ‫	‬
                         ‫(‪ )3‬על תנר א' להימצא בתוך הטריטוריה של תנר ב'‬                                         ‫	‬
                                      ‫(‪ )4‬על תנר ב' לזהות נוכחות של תנר זר‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24