Page 15 - 0717
P. 15

‫מועד יולי ‪2017‬‬                   ‫‪- 14 -‬‬                         ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שנ	י‬

                                                                                             ‫הוראות לשאלות ‪:11-9‬‬

‫בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים‪ ,‬ולאחריו ארבע הצעות להשלמת החסר‪ .‬עליכם‬
                                                                   ‫לבחור בהצעה המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫מהם‪ ,‬ולכן אני‬   ‫יחסית למתחרים בשוק והיותו נאה‬  ‫של המוצר החדש שפיתחנו הם מחירו‬                                 ‫‪.	9‬‬

                                               ‫מעמידותו הרבה‪.‬‬   ‫חושש שהצרכנים‬

                                               ‫(‪ 	)1‬יתרונותיו ‪ /‬הגבוה ‪ /‬פחות ‪ /‬יתעלמו‬                               ‫	‬
                                               ‫(‪ 	)2‬חסרונותיו ‪ /‬הגבוה ‪ /‬פחות ‪ /‬יתעלמו‬                               ‫	‬
                                               ‫(‪ )	3‬חסרונותיו ‪ /‬הנמוך ‪ /‬יותר ‪ /‬יתפעלו‬                               ‫	‬
                                                                                                                    ‫	‬
                                                ‫(‪ 	)4‬יתרונותיו ‪ /‬הנמוך ‪ /‬יותר ‪ /‬יתפעלו‬

‫‪ ,‬ואף על פי‬     ‫‪ ,‬סבורני שלמעשה‬  ‫‪ .	10‬אף שמנהל בית הספר שלמדתי בו נהג להצהיר על דבקותו במימרה‬

                                                                ‫ש ‪ ,‬אפשר לומר כי ‪.‬‬                                  ‫	‬

   ‫(‪" )1‬ואהבת לרעך כמוך" ‪ /‬לא התעניין כלל בצורכי הזולת ‪ /‬בהחלט הייתה לו יד בחינוכי ‪ /‬אני מקיים את‬

                                                                              ‫האמרה "אחד בפה ואחד בלב"‬

  ‫(‪" )2‬אם אין אני לי מי לי" ‪ /‬ראה עצמו בעל יוזמה ועצמאי ‪ /‬הייתה לו השפעה מצומצמת למדי על חינוכי ‪/‬‬

                                                               ‫אני מקיים את האמרה "אחד בפה ואחד בלב"‬

 ‫(‪" )3‬ואהבת לרעך כמוך" ‪ /‬היה אדם אנוכי וקנאי ‪ /‬בהחלט הייתה לו יד בחינוכי ‪ /‬בניגוד אליו גדלתי להיות‬

                                                                                        ‫אדם שפיו ולבו שווים‬

‫(‪" )4‬אם אין אני לי מי לי" ‪ /‬הרגיש תלות גדולה בסובבים אותו ‪ /‬השפעתו על חינוכי הייתה מצומצמת למדי ‪/‬‬

                                                                   ‫דווקא גדלתי להיות אדם שפיו ולבו שווים‬

‫בלבה החשש שמא תתקשה לזהותו‪ , ,‬כשבאה לאסוף אותו משדה‬             ‫מאז ראתה חנה את אחיה‪,‬‬                         ‫‪.	11‬‬
 ‫הפוסע לעברה את אותו נער צעיר ויפה תואר שדיוקנו צרוב בזיכרונה‪.‬‬
                                                                ‫התעופה ביום פגישתם המחודשת‪,‬‬

                   ‫(‪ )1‬מכיוון שלא חלפו אלא שנים מעטות ‪ /‬לא עלה ‪ /‬ואף על פי כן ‪ /‬זיהתה מיד באיש‬
‫(‪ )2‬אמנם חלפו רק חודשים אחדים ‪ /‬אך כבר קינן ‪ /‬ואכן ‪ /‬לא פקפקה לרגע שהיא מזהה בבחור תמיר ונאה‬

                                                                                                          ‫זה‬

                        ‫(‪ )3‬מכיוון שחלפו כבר שנים רבות ‪ /‬עלה ‪ /‬אך הנה ‪ /‬לא הכירה בקשיש חביב זה‬
     ‫(‪ )4‬אף שחלפו כבר ארבעים שנה ‪ /‬לא עלה ‪ /‬ואמנם ‪ /‬הכירה כבר במבט ראשון בגבר הכפוף והמקרי 	ח‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20