Page 11 - 0416
P. 11
מועד אפריל 2016 - 10 - חשיבה מילולית -פרק ראשו ן
. 20הטענה כי יש הבעות פנים אוניברסליות מקבלת חיזוק -
( )1מממצאי המחקר של אקמן ואיזרד
( )2מכך שבני אדם מסוגלים לזהות מספר גדול של הבעות פנים
( )3ממדדים אובייקטיביים שנבדקו אצל שחקנים שהתאמנו בשיטת סטניסלבסקי
( )4מן העובדה כי הקשר בין הבעות פנים לרגש לעולם אינו ניתק לגמרי
“ .21הבדל דק זה״ (שורה )20הוא ההבדל שבין לבין .
( )1הבעות הפנים של האימהות שהשתתפו בניסוי /הבעות הפנים של תינוקותיהן
( )2תגובת רתיעה שמפגין התינוק /תגובה של בכי
( ) 3ההבעה שהורו החוקרים לאם להציג /ההבעה שהציגה בפועל
( ) 4תגובת התינוק להבעת פנים המבטאת חשש /תגובתו להבעה המבטאת עידו ד
.22״בתחילה״ (שורה ,)21כלומר -
( )1עד שנוצר הקשר בין התינוק לבין אימו
( )2עד שההורים לומדים להציג הבעות פנים קבועות
( )3עד שהתינוק לומד להשתמש בהבעות פניו בהתאם לנהוג בסביבתו
( )4עד שהתינוק לומד להגיב באופן חד-משמעי להבעות פנים
.23לאיזו מן השאלות הבאות אין תשובה בקטע?
( )1האם הבעת פניה של האם משפיעה על התנהגותו של תינוקה?
( )2מדוע השינויים החלים ב פּנִים עם הזמן אינם מקשים על זיהוי פנים?
( )3האם תינוק שאינו יודע לדבר יכול להעביר רגשות לסובבים אותו?
( )4מדוע המדענים מתעניינים בפנים האנושיים כנושא למחקר?
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.