Page 11 - 0214
P. 11

‫מועד פברואר ‪2014‬‬  ‫‪- 10 -‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשו	ן‬

                          ‫‪ .	20‬חורבן העולם מוצג על ידי אוריגנס כמאורע ‪-‬‬

                          ‫(‪ )1‬המציין נקודת התחלה מוחלטת וחד‪-‬פעמית‬                                 ‫	‬
                                                 ‫(‪ )2‬שאחריו אין עוד דבר‬                           ‫	‬
                                                   ‫(‪ )3‬שעדיין לא התרחש‬                            ‫	‬
                                                           ‫(‪ )4‬חוזר ונשנה	‬                        ‫	‬

                  ‫‪ .	21‬איזו מהטענות הבאות משתמעת מהעמדה שהציג אוגוסטינוס?‬

                  ‫(‪ )1‬רוב בני האדם אינם שייכים לא ל"עיר השמימית" ולא ל"עיר הארצית"‬                ‫	‬
                                                     ‫(‪ )2‬בני "העיר השמימית" אינם אנושיים‬          ‫	‬
                                                                                                  ‫	‬
                           ‫(‪" )3‬העיר השמימית" ו"העיר הארצית" משתלבות זו בזו בהדרגה‬                ‫	‬
                                                    ‫(‪ )4‬בני "העיר הארצית" לא יגיעו לגן עדן‬

‫‪ .	22‬על פי הפסקה האחרונה‪ ,‬איזו מהאפשרויות הבאות משלימה את המשפט שלהלן באופן המתאים ביותר?‬

                  ‫דווקא בכנסייה הנוצרית‪ , ,‬משולבות כיום שתי תפיסות הזמן‪.‬‬                          ‫	‬
                                                                                                  ‫	‬
                                                  ‫(‪ )1‬שבה צמחה תפיסת הזמן הקווי‬                   ‫	‬
                                 ‫(‪ )2‬המקיימת את הלוח המחזורי של חגים ותפילות‬                      ‫	‬
                        ‫(‪ )3‬שבראשית ימיה היו ניסיונות להציב תפיסת זמן מחזורית‬                     ‫	‬
                                                                                                  ‫	‬
                                    ‫(‪ )4‬שבה לרעיון הּ ּפֶרה‪-‬פיגורציה יש תפקיד חשוב‬

                  ‫‪ .	23‬איזו מהטענות הבאות‪ ,‬הנוגעות לתפיסת הזמן בימינו‪ ,‬אינה מובאת בקטע?‬

                                   ‫(‪ )1‬באורח החיים הנוצרי בימינו יש ביטוי לתפיסת הזמן הקווית‬        ‫	‬
                               ‫(‪ )2‬בחברות חקלאיות מסוימות בימינו מקובלת תפיסת זמן מחזורית‬           ‫	‬
‫(‪ )3‬תפיסת הזמן של הכנסייה הנוצרית בת ימינו משלבת בתוכה אלמנטים של תפיסת זמן מחזורית‬                 ‫	‬
‫(‪ )4‬בחברות מערביות חילוניות בנות ימינו תפיסת הזמן הקווית מקובלת פחות מבכנסייה הנוצרית‬               ‫	‬
                                                                                                  ‫	‬
                                                                                        ‫בת ימינו‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16