Page 6 - 0214
P. 6
מועד פברואר 2014 חשיבה מילולית -פרק ראשון - 5 -
.5הטיל עוגן :להפליג -
( )1שיקר :להאמין
( )2שילם :לגבות
(ָ )3מחק :לכתוב
(ּ )4פָקק :למזו ג
.6להכחיש :שקרי -
( )1להרגיע :נינוח
( )2לסלף :מעוות
( )3להתריע :מסוכן
( )4להציף :שקוע
שאלות הבנה והסקה (שאלות )18-7
המרצה בקורס "מבוא לספרות עברית" הבחין שכל תלמידי החוג לביולוגיה המשתתפים בשיעוריו מאחרים .7
אליהם בקביעות .הוא הסיק מכך כי תלמידים הלומדים בשיעורים שאינם שייכים לחוג שלהם אינם משתדלים
להגיע לשיעורים אלה בזמן.
איזה מהנתונים הבאים מחזק את מסקנת המרצה?
( )1הבניין שבו נלמד הקורס "מבוא לספרות עברית" רחוק מאוד מהבניין שבו מצויות הכיתות של החוג
לביולוגיה
( )2תלמידי החוג לספרות המשתתפים בשיעורי "ביולוגיה שימושית" מאחרים אליהם בקביעות
( )3תלמידי החוג לביולוגיה מאחרים לכל השיעורים ,ובכלל זה לשיעורים בחוג לביולוגיה
( )4תלמידי החוג לספרות מאחרים אף הם בקביעות לשיעורי "מבוא לספרות עברית "
מסטר סיפר לקובלנץ שהוא מתעתד לנסוע לניו יורק כדי לצפות בהופעתה של הלהקה החביבה עליו" ,האלפקות". .8
בתגובה אמר לו קובלנץ" :התנהגותך משולה לטיפוס על גדר שיש בה שער פתוח לרווחה .הרי ידוע שהלהקה
תופיע בחודש הבא בעיר מגוריך".
בדבריו המשיל קובלנץ את -
( )1הנסיעה לניו יורק לשער
( )2הלהקה לגד ר
( )3הופעתה של הלהקה בעירו של מסטר לשער פתוח בגדר
( )4הופעתה של הלהקה בניו יורק לטיפוס על הגדר
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.