Page 6 - 0214
P. 6

‫מועד פברואר ‪2014‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון	 ‪- 5 -‬‬

                  ‫‪ 	.5‬הטיל עוגן ‪ :‬להפליג ‪-‬‬

                  ‫(‪ )1‬שיקר ‪ :‬להאמין‬                                                                                ‫	‬
                   ‫(‪ )2‬שילם ‪ :‬לגבות‬                                                                                ‫	‬
                    ‫(‪ָ )3‬מחק ‪ :‬לכתוב‬                                                                               ‫	‬
                     ‫(‪ּ )4‬פָקק ‪ :‬למזו	ג‬                                                                            ‫	‬

                  ‫‪ 	.6‬להכחיש ‪ :‬שקרי ‪-‬‬

                    ‫(‪ )1‬להרגיע ‪ :‬נינוח‬                                                                             ‫	‬
                    ‫(‪ )2‬לסלף ‪ :‬מעוות‬                                                                               ‫	‬
                  ‫(‪ )3‬להתריע ‪ :‬מסוכן‬                                                                               ‫	‬
                    ‫(‪ )4‬להציף ‪ :‬שקוע	‬                                                                              ‫	‬

                  ‫שאלות הבנה והסקה (שאלות ‪)18-7‬‬

     ‫המרצה בקורס "מבוא לספרות עברית" הבחין שכל תלמידי החוג לביולוגיה המשתתפים בשיעוריו מאחרים‬                      ‫‪	.7‬‬
‫אליהם בקביעות‪ .‬הוא הסיק מכך כי תלמידים הלומדים בשיעורים שאינם שייכים לחוג שלהם אינם משתדלים‬
                                                                                                                   ‫	‬
                                                                                      ‫להגיע לשיעורים אלה בזמן‪.‬‬
                                                                                                                      ‫	‬
                                                              ‫איזה מהנתונים הבאים מחזק את מסקנת המרצה?‬

‫(‪ )1‬הבניין שבו נלמד הקורס "מבוא לספרות עברית" רחוק מאוד מהבניין שבו מצויות הכיתות של החוג‬
                                                                                            ‫לביולוגיה‬

        ‫(‪ )2‬תלמידי החוג לספרות המשתתפים בשיעורי "ביולוגיה שימושית" מאחרים אליהם בקביעות‬
              ‫(‪ )3‬תלמידי החוג לביולוגיה מאחרים לכל השיעורים‪ ,‬ובכלל זה לשיעורים בחוג לביולוגיה‬
                  ‫(‪ )4‬תלמידי החוג לספרות מאחרים אף הם בקביעות לשיעורי "מבוא לספרות עברית 	"‬

‫מסטר סיפר לקובלנץ שהוא מתעתד לנסוע לניו יורק כדי לצפות בהופעתה של הלהקה החביבה עליו‪" ,‬האלפקות"‪.‬‬                    ‫‪	.8‬‬
     ‫בתגובה אמר לו קובלנץ‪" :‬התנהגותך משולה לטיפוס על גדר שיש בה שער פתוח לרווחה‪ .‬הרי ידוע שהלהקה‬
                                                                                 ‫תופיע בחודש הבא בעיר מגוריך"‪.‬‬       ‫	‬

                                                                                       ‫בדבריו המשיל קובלנץ את ‪-‬‬          ‫	‬
                                                                                                              ‫	‬

                                                                                      ‫(‪ )1‬הנסיעה לניו יורק לשער‬
                                                                                                 ‫(‪ )2‬הלהקה לגד 	ר‬

                                                      ‫(‪ )3‬הופעתה של הלהקה בעירו של מסטר לשער פתוח בגדר‬
                                                              ‫(‪ )4‬הופעתה של הלהקה בניו יורק לטיפוס על הגדר‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11