Page 9 - ver1
P. 9

‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬ההנחה ולפיה תלמידי ״הברוש״ שהשתתפו בשיעורי המחול ותלמידי ״הארז״‬
‫אינם שונים אלה מאלה בכל הנוגע לגורמים המעוררים בהם מוטיבציה אכן נמנית בין ההנחות שעליהן‬
‫התבסס המורה‪ .‬מאחר שהוא קושר בין שיעורי המחול לעלייה במוטיבציה בקרב תלמידי ״הברוש״‪,‬‬
‫ומציע לחייב את תלמידיו להשתתף בשיעורים הללו‪ ,‬ניתן להבין שהוא מצפה כי אפקט דומה יתרחש גם‬
‫בבית ספרו‪ .‬ולפיכך‪ ,‬עליו להניח שהתלמידים בשני בתי הספר מגיבים באופן דומה לאותם גורמים‬

                                                                ‫מוטיבציוניים – במקרה זה‪ ,‬שיעורי מחול‪.‬‬
‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬ההנחה ולפיה העובדה שלימוד מקצוע מסוים הוא בגדר חובה אינה פוגעת‬
‫בתרומה של מקצוע זה למוטיבציה ללמוד מקצועות אחרים אכן נמנית עם ההנחות שעליהן התבסס‬
‫המורה‪ .‬מאחר שבבית הספר ״הברוש״ העלייה במוטיבציה רווחה בקרב תלמידים שבחרו להשתתף‬
‫בשיעורי מחול‪ ,‬ואילו המורה מציע לחייב השתתפות בשיעורים הללו‪ ,‬עליו להניח שזה לא משנה אם‬
‫ההשתתפות בהם היא בגדר חובה או לא‪ .‬הנחה זו דרושה אפוא‪ ,‬כדי שיוכל לצפות שהמוטיבציה בקרב‬

                                   ‫תלמידיו תעלה בעקבות השתתפות בשיעורי מחול כשהיא בגדר חובה‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬ההנחה ולפיה ההשתתפות בשיעורי המחול היא שגרמה לעלייה במוטיבציה של‬
‫תלמידי הברוש אכן נמנית עם ההנחות שעליהן התבסס המורה‪ .‬העובדה שהמורה מציע לא רק לתת‬
‫לתלמידיו את האפשרות להשתתף בשיעורי מחול‪ ,‬אלא אף לחייב אותם בכך‪ ,‬מעידה כי הוא סבור‬
‫שלשיעורים אלה תרומה משמעותית ובעלת ערך‪ .‬מאחר שקודם הצעתו הוא מציג את העלייה‬
‫במוטיבציה של תלמידי בית ספר ״הברוש״ שהשתתפו בשיעורי מחול‪ ,‬ניתן להבין כי הוא קושר בין‬

           ‫שיעורי המחול לעלייה במוטיבציה‪ ,‬ומניח שהשתתפות בהם היא שהביאה לעלייה האמורה‪.‬‬

                                                                                  ‫‪ .16‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
‫כדי לקבוע איזו מן האפשרויות המופיעות בתשובות משקפת את טענתו המרכזית של המשפטן‪ ,‬נעמוד‬

                                                                                   ‫תחילה על תוכן הפסקה‪.‬‬

‫תחילה מסביר המשפטן מדוע הוא סבור כי אף שההודאה נתפסת כ״מלכת הראיות״‪ ,‬אמינותה עשויה‬
‫להיות בעייתית לא פעם‪ .‬בהמשך הוא מוסיף כי אמינותן הבעייתית של ההודאות היא רק קצרה‬
‫הקרחון‪ ,‬כלומר היא חלק מתופעה עמוקה הרבה יותר‪ ,‬שכן לעתים קרובות מתברר כי סוגים רבים של‬
‫ראיות מסורתיות אינם אמינים כפי שנהגו לחשוב‪ .‬אם כן‪ ,‬ניתן להבין כי טענתו המרכזית נוגעת לכך‬
‫שלא זו בלבד שהודאה – ״מלכת הראיות המסורתיות״ – עשויה להיות בעייתית‪ ,‬קיימת בעיה רחבה‬
‫יותר הנוגעת להתבססות על ראיות מעין אלה‪ ,‬שכן סוגים נוספים של הראיות הללו לוקים במידת מה‬

                                                                                                 ‫באמינותם‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬מדבריו של המשפטן עולה כי כמו ההודאה‪ ,‬גם סוגים נוספים של ראיות‬
‫מסורתיות לוקים באמינותם‪ ,‬ולא כי כמעט כל סוגי הראיות הללו בעייתיים במובן זה‪ ,‬וכי ההודאה היא‬

                                                                                 ‫הבעייתית ביותר מבניהם‪.‬‬
‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬מדבריו של המשפטן עולה כי ההודאה היא ראיה שעשויה להיות בעייתית‬
‫באמינותה וכי חידושים טכנולוגיים מלמדים כי גם סוגי ראיות מסורתיות אחרים לוקים באמינותם‪,‬‬

                ‫ולא שכדי להיווכח בכך שההודאה היא ראיה בעייתית אין צורך בחידושים טכנולוגיים‪.‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14