Page 8 - ver1
P. 8

‫‪ .14‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
‫כדי לקבוע איזה מן המקרים שמופיעים בתשובות לא ייתכן‪ ,‬נעמוד תחילה על תוכן הפסקה‪ ,‬ולאחר מכן‬

                                                                                 ‫נבחן כל מקרה לאור זאת‪.‬‬
‫מן הפסקה עולה כי מאחר שספרות חז״ל מאוחרת יותר מכתביו של פילון‪ ,‬ניתן לקבוע שמסורות‬

                                             ‫שהופיעו הן בכתביו והן בספרות חז״ל‪ ,‬לא נוצרו בידי חז״ל‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בהחלט ייתכן שמסורת שנוצרה לפני ימיו של פילון מופיעה בספרות חז״ל אך‬
                ‫לא בכתבי פילון‪ ,‬שהרי אפשר שפילון לא בחר לכתוב עליה בעוד שחז״ל בחרו לעשות כן‪.‬‬

‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬בהחלט ייתכן שמסורת שנוצרה לפני ימיו של פילון מופיעה הן בספרות חז״ל והן‬
‫בכתבי פילון‪ ,‬שהרי כאמור‪ ,‬הופעתה של מסורת כלשהי בשני מקורות אלה מאפשרת לקבוע שהיא לא‬

                           ‫נוצרה בידי חז״ל‪ .‬ומכאן‪ ,‬שייתכן כי נוצרה בתקופה שקדמה לימיו של פילון‪.‬‬
‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬בהחלט ייתכן שמסורת שנוצרה בידי חז״ל מופיעה בספרות חז״ל אך לא בכתבי‬
‫פילון‪ .‬ספרות חז״ל הופיעה בתקופה מאוחרת מן התקופה שבה נכתבו כתביו של פילון‪ ,‬וכפועל יוצא‪,‬‬
‫מסורות שנוצרו על ידי חז״ל הופיעו בתקופה מאוחרת יותר גם כן‪ ,‬ומן הסתם שפילון לא יכול היה‬

                                                                                              ‫לכתוב עליהן‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬לא ייתכן שמסורת שנוצרה בידי חז״ל מופיעה הן בספרות חז״ל והן בכתבי פילון‪,‬‬
‫שהרי ספרות חז״ל הופיעה בתקופה מאוחרת מן התקופה שבה נכתבו כתביו של פילון‪ ,‬וכפועל יוצא‪,‬‬
‫מסורות שנוצרו על ידי חז״ל הופיעו בתקופה מאוחרת יותר גם כן‪ .‬ומכאן‪ ,‬שפילון לא יכול היה להתייחס‬

                                                                                    ‫למסורות אלה בכתביו‪.‬‬

                                                                                  ‫‪ .15‬התשובה הנכונה היא (‪.)1‬‬
‫כדי לקבוע על איזו מן ההנחות שמופיעות בתשובות לא סביר שהתבסס המורה‪ ,‬נעמוד תחילה על טענתו‪,‬‬
‫כמו גם על הנתונים שמהם היא עולה‪ ,‬ולאחר מכן נבדוק את נחיצותה של כל אחת מן ההנחות לביסוס‬

                                                                                                      ‫דבריו‪.‬‬

‫מורה בבית הספר ״הארז״ טוען שיש לחייב את כלל התלמידים בבית ספרו להשתתף בשיעורי מחול‪.‬‬
‫זאת‪ ,‬לאור העובדה שבבית ספר ״הברוש״ אפשרו לתלמידים המעוניינים בכך להשתתף בשיעורים הללו‪,‬‬
‫ונמצא שבקרב תלמידים אלה המוטיבציה להשקיע בכל מקצועות הלימוד עלתה‪ .‬אם כן‪ ,‬ניתן להבין‬
‫שהוא קושר בין השתתפות בשיעורי מחול לעלייה במוטיבציה וסבור כי היא עלתה כתוצאה‬
‫מההשתתפות בהם‪ .‬כמו כן‪ ,‬נשים לב שהוא טוען כי יש לחייב את התלמידים להשתתף בשיעורים הללו‪,‬‬
‫בעוד שהנתונים שבידיו‪ ,‬לגבי בית הספר ״הברוש״‪ ,‬מתייחסים לעלייה במוטיבציה בקרב תלמידים‬

                                                                          ‫שבחרו להשתתף בשיעורי מחול‪.‬‬
‫תשובה (‪ )1‬נכונה‪ .‬ההנחה ולפיה רמת המוטיבציה הממוצעת של תלמידי ״הארז״ אינה נופלת מרמתה‬
‫בקרב תלמידי ״הברוש״ שהשתתפו בשיעורי המחול אינה נמנית עם ההנחות שעליהן התבסס המורה‪.‬‬
‫מדבריו ניתן להבין כי הוא מעוניין לחייב את התלמידים להשתתף בשיעורי מחול בגלל תרומתם‬
‫להעלאת המוטיבציה‪ .‬לפיכך‪ ,‬דמיון או שוני ברמת המוטיבציה ההתחלתית של התלמידים בשני בתי‬

                                                                             ‫הספר אינם רלוונטיים לעניין‪.‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13