Page 3 - ver1
P. 3
תשובה ( )4אינה נכונה .תחילה נכתב כי הכתבה על שיטת הטיפול החדשה ,שפורסמה בעיתון ,הייתה
בלתי אוהדת .אם כן ,לא סביר שטענה זו נובעת מכך שהכתב ייחד מקום רב ליתרונותיה של השיטה,
וכמעט לא התייחס לחסרונותיה ,שהרי מכך עולה כי הכתבה דווקא הייתה אוהדת למדי.
.8התשובה הנכונה היא (.)3
מכללת ״עזוז״ מבטיחה לנרשמים אליה שמספר הסטודנטים בכל קבוצת לימוד במכללה יהיה נמוך מן
המקובל במכללות אחרות ,מה שיאפשר להצמיד מלווה אישי מקרב מרצי המכללה לכל סטודנט .ואולם,
המכללה אינה מבטיחה שרמת הלימודים בה תהיה גבוהה בהשוואה למכללות אחרות.
תשובה ( )1אינה נכונה .תחילה נכתב כי מכללת ״עזוז״ מסרבת להתחייב לפני הנרשמים אליה שמספר
הסטודנטים בכל קבוצת לימוד במכללה לא יהיה גבוה בהרבה לעומת מכללות אחרות ,מה שמעמיד
בספק את הבטחתה שהמרצים יעניקו יחס אישי לכל סטודנט .אם כן ,אין היגיון בטענה ולפיה ,בחוסר
נכונותה להתחייב לגבי מספר התלמידים בקבוצה המכללה מוכיחה שרמת הלימודים בה תהיה גבוהה
בהשוואה למכללות אחרות .בוודאי גם שעניין זה בבחינת תוצאה בעייתית יותר (גרוע מזאת) מן
התוצאה שתוארה במשפט הקודם.
תשובה ( )2אינה נכונה .תחילה נכתב כי מכללת ״עזוז״ נמנעת מלהבטיח לנרשמים אליה שמספר
הסטודנטים בכל קבוצת לימוד במכללה יהיה גבוה מן המקובל במכללות אחרות .אם כן ,אין היגיון
בהמשך הדברים ,שכן נכתב כי מספר גבוה של תלמידים בכל קבוצה הוא מה שיקל על מורי המכללה
להעניק יחס אישי לכל סטודנט ,והרי ההפך הוא הנכון – ככל שיש יותר תלמידים בכתה כך למורים
קשה יותר להעניק יחס אישי.
תשובה ( )3נכונה .תחילה נכתב כי מכללת ״עזוז״ מבטיחה לנרשמים אליה שמספר הסטודנטים בכל
קבוצת לימוד במכללה יהיה נמוך מן המקובל במכללות אחרות ,מה שיאפשר להצמיד מלווה אישי
מקרב מרצי המכללה לכל סטודנט .כלומר ,למי שנרשם אליה מובטח יחס אישי מהמרצים ,דבר שמייחד
(לטובה) את מכללת ״עזוז״ .אם כן ,בהחלט יש היגיון בכך שהטענה כי המכללה אינה מבטיחה שרמת
הלימודים בה תהיה גבוהה בהשוואה למכללות אחרות ,עומדת בניגוד לטיב הדברים שהופיעו במשפט
הקודם – כפי שמעידה מילת הניגוד ״ואולם״ – שהרי בעוד שתחילה דובר על יתרון מסוים של המכללה,
לאחר מכן הוצג חיסרון שעלול להיות לה.
תשובה ( )4אינה נכונה .תחילה נכתב כי מכללת ״עזוז״ מתחייבת במכתב שנשלח לכל הנרשמים אליה
שמספר הסטודנטים בכל קבוצת לימוד במכללה יהיה מעתה נמוך בהשוואה למכללות אחרות ,מה שיקל
על המרצים במכללה להרחיב את אופקיו של כל סטודנט .אם כן ,אין היגיון בטענה כי בהתאם לכך,
המכללה מכחישה שרמת הלימודים בה תהיה גבוהה בהשוואה למכללות אחרות ,שכן נצפה כי לאור
הדברים שהוצגו במשפט הקודם המכללה תטען – ולא תכחיש -שרמת הלימוד בה תהיה גבוהה יותר
מבמכללות אחרות ,או לכל הפחות ,תכחיש שרמת הלימוד לא תהיה גבוהה (כלומר ,תטען שרמת
הלימוד תהיה גבוהה).