Page 3 - ver1
P. 3

‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נכתב כי הכתבה על שיטת הטיפול החדשה‪ ,‬שפורסמה בעיתון‪ ,‬הייתה‬
‫בלתי אוהדת‪ .‬אם כן‪ ,‬לא סביר שטענה זו נובעת מכך שהכתב ייחד מקום רב ליתרונותיה של השיטה‪,‬‬

              ‫וכמעט לא התייחס לחסרונותיה‪ ,‬שהרי מכך עולה כי הכתבה דווקא הייתה אוהדת למדי‪.‬‬

                                                                                  ‫‪ .8‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬

‫מכללת ״עזוז״ מבטיחה לנרשמים אליה שמספר הסטודנטים בכל קבוצת לימוד במכללה יהיה נמוך מן‬
‫המקובל במכללות אחרות‪ ,‬מה שיאפשר להצמיד מלווה אישי מקרב מרצי המכללה לכל סטודנט‪ .‬ואולם‪,‬‬

                ‫המכללה אינה מבטיחה שרמת הלימודים בה תהיה גבוהה בהשוואה למכללות אחרות‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נכתב כי מכללת ״עזוז״ מסרבת להתחייב לפני הנרשמים אליה שמספר‬
‫הסטודנטים בכל קבוצת לימוד במכללה לא יהיה גבוה בהרבה לעומת מכללות אחרות‪ ,‬מה שמעמיד‬
‫בספק את הבטחתה שהמרצים יעניקו יחס אישי לכל סטודנט‪ .‬אם כן‪ ,‬אין היגיון בטענה ולפיה‪ ,‬בחוסר‬
‫נכונותה להתחייב לגבי מספר התלמידים בקבוצה המכללה מוכיחה שרמת הלימודים בה תהיה גבוהה‬
‫בהשוואה למכללות אחרות‪ .‬בוודאי גם שעניין זה בבחינת תוצאה בעייתית יותר (גרוע מזאת) מן‬

                                                                       ‫התוצאה שתוארה במשפט הקודם‪.‬‬
‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נכתב כי מכללת ״עזוז״ נמנעת מלהבטיח לנרשמים אליה שמספר‬
‫הסטודנטים בכל קבוצת לימוד במכללה יהיה גבוה מן המקובל במכללות אחרות‪ .‬אם כן‪ ,‬אין היגיון‬
‫בהמשך הדברים‪ ,‬שכן נכתב כי מספר גבוה של תלמידים בכל קבוצה הוא מה שיקל על מורי המכללה‬
‫להעניק יחס אישי לכל סטודנט‪ ,‬והרי ההפך הוא הנכון – ככל שיש יותר תלמידים בכתה כך למורים‬

                                                                             ‫קשה יותר להעניק יחס אישי‪.‬‬
‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬תחילה נכתב כי מכללת ״עזוז״ מבטיחה לנרשמים אליה שמספר הסטודנטים בכל‬
‫קבוצת לימוד במכללה יהיה נמוך מן המקובל במכללות אחרות‪ ,‬מה שיאפשר להצמיד מלווה אישי‬
‫מקרב מרצי המכללה לכל סטודנט‪ .‬כלומר‪ ,‬למי שנרשם אליה מובטח יחס אישי מהמרצים‪ ,‬דבר שמייחד‬
‫(לטובה) את מכללת ״עזוז״‪ .‬אם כן‪ ,‬בהחלט יש היגיון בכך שהטענה כי המכללה אינה מבטיחה שרמת‬
‫הלימודים בה תהיה גבוהה בהשוואה למכללות אחרות‪ ,‬עומדת בניגוד לטיב הדברים שהופיעו במשפט‬
‫הקודם – כפי שמעידה מילת הניגוד ״ואולם״ – שהרי בעוד שתחילה דובר על יתרון מסוים של המכללה‪,‬‬

                                                                ‫לאחר מכן הוצג חיסרון שעלול להיות לה‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נכתב כי מכללת ״עזוז״ מתחייבת במכתב שנשלח לכל הנרשמים אליה‬
‫שמספר הסטודנטים בכל קבוצת לימוד במכללה יהיה מעתה נמוך בהשוואה למכללות אחרות‪ ,‬מה שיקל‬
‫על המרצים במכללה להרחיב את אופקיו של כל סטודנט‪ .‬אם כן‪ ,‬אין היגיון בטענה כי בהתאם לכך‪,‬‬
‫המכללה מכחישה שרמת הלימודים בה תהיה גבוהה בהשוואה למכללות אחרות‪ ,‬שכן נצפה כי לאור‬
‫הדברים שהוצגו במשפט הקודם המכללה תטען – ולא תכחיש ‪ -‬שרמת הלימוד בה תהיה גבוהה יותר‬
‫מבמכללות אחרות‪ ,‬או לכל הפחות‪ ,‬תכחיש שרמת הלימוד לא תהיה גבוהה (כלומר‪ ,‬תטען שרמת‬

                                                                                     ‫הלימוד תהיה גבוהה)‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8