Page 7 - ver2
P. 7

‫‪ .15‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
                ‫כדי לקבוע מה אפשר להבין מתשובתה של מרים כץ‪ ,‬נבין תחילה את משמעות המשל בו השתמשה‪ ,‬את‬

                                                     ‫משמעות המשל בדבריו של איתן‪ ,‬וכן את ההקשר בו נאמר הדברים‪.‬‬

              ‫תחילה מביעה מרים חששות מכך שחשיפת העובדה שלא סיימה בהצלחה את לימודיה בתיכון תקטין את‬
              ‫סיכוייה להיבחר לראשות העירייה‪ .‬בתגובה לכך עונה לה איתן ש"נשרים אינם עטים על נבלה שחום גופה‬
            ‫כבר פג"‪ .‬כלומר‪ ,‬הוא סבור שכיוון שהפרט אשר מחשיפתו חוששת כץ שייך לעבר הרחוק‪ ,‬לא יהיה כל עניין‬

                ‫לחשוף אותו‪ .‬על כך ענתה לו כץ‪ ,‬שאולי הוא צודק "אבל באין זמיר – גם עורב הוא ציפור שיר"‪ .‬כלומר‪,‬‬
                ‫בהיעדר פרטים אחרים מעברה אשר עלולים להשפיע לרעה על סיכוייה להיבחר‪ ,‬תשמש חשיפת פרט מן‬

                                                                                                    ‫העבר הרחוק לצורך כך‪.‬‬

             ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בדבריהם של כץ ושל איתן אין כל התייחסות לפגמים בעברם של מועמדים אחרים‬
                                                                                            ‫המתמודדים לראשות המועצה‪.‬‬

                  ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬מדבריה של כץ לא עולה שהיא מניחה כי עובדת כישלונה בלימודי התיכון כבר‬
                  ‫הודלפה ממילא‪ ,‬כי אם שהיא חוששת שבהיעדר פרטים אחרים שחשיפתם עלולה להשפיע על סיכוייה‬

                                                                         ‫להיבחר‪ ,‬יהיו מי שינסו לחשוף פרט זה לצורך כך‪.‬‬
                  ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬מדבריה של כץ אכן עולה כי אין בעברה עובדות אחרות העשויות להעיב על סיכוייה‬
              ‫להיבחר לראשות העירייה‪ ,‬שכן היא חוששת שבשל כך יהיו מי שינסו לחשוף את עובדת כישלונה בלימודי‬

                                                                                                                     ‫התיכון‪.‬‬
                ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬מדבריה של כץ לא עולה כי היא חושדת שיועץ התקשורת שלה ידליף את עובדת‬

                                   ‫כישלונה בלימודי התיכון‪ ,‬כי אם שחשיפת פרט זה עלול להשפיע על סיכוייה להיבחר‪.‬‬

                                                                                                   ‫‪ .16‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
                                                  ‫נבדוק איזו מן הטענות המופיעות בתשובות אינה משתמעת מן הפסקה‪.‬‬

                    ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬הטענה כי יש בימינו פילוסופים שמנסים לערער את משנתם של אפלטון ושל‬
                        ‫אריסטו‪ ,‬אכן משתמעת מן הפסקה‪ ,‬שכן נאמר בה כי "כל פילוסוף מרגיש כמעט אנוס לצייר את‬

                      ‫דיוקנותיהם שך ענקי רוח אלו‪ ... ,‬אם כדי להציבם כמטרות נכבדות להתנגח בהן באמצעות משנה‬
                                                                                                         ‫פילוסופית חדשה"‪.‬‬

             ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬הטענה כי גם בימינו כל הפילוסופים מתייחסים למשנתם של אפלטון ושל אריסטו‬
                ‫אכן משתמעת מן הפסקה‪ ,‬שכן נאמר בה כי "כל פילוסוף מרגיש כמעט אנוס לצייר את דיוקנותיהם שך‬
                                                                                                             ‫ענקי רוח אלו"‪.‬‬
                     ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬הטענה כי פילוסופים בימינו נותנים לארסיטו ולאפלטון מקום מרכזי יותר‬
                    ‫מהמקום שניתן לאבות קדמונים בתחומים אכן עולה מן הפסקה‪ ,‬שכן נאמר בה בי "העמדת האבות‬
                                                  ‫הקדמונים בלב המחקר העכשווי‪ ...‬היא כמדומה מיוחדת לפילוסופיה"‪.‬‬

             ‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬הטענה כי בימינו החוקרים רוחשים לאפלטון ולאריסטו כבוד מועט משרחשו להם בעבר‬

‫‪7‬‬
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11