Page 3 - ver2
P. 3

‫שילדים עולים מתמודדים עמן‪ ,‬שכן הם הובאו כדוגמה לאופן בו מסייעת החוברת להכין את התלמידים‬
                                                               ‫לקליטת העולים על ידי הצגת הבעיות שמציקות לעולים‪.‬‬

                     ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה אין כל התייחסות לתלמידים שהם עולים מברית המועצות‪ ,‬אלא‬
                                                    ‫לתלמידים בחברה הקולטת ולעולים עצמם‪ ,‬כשתי קבוצות נפרדות‪.‬‬

                     ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬החוברת נועדה להכין את התלמידים בארץ לקראת קליטת עולים מברית‬
                                                ‫המועצות‪ ,‬ולא להכין את התלמידים העולים לקראת היקלטותם בארץ‪.‬‬

                                                                                                 ‫‪ .8‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
                  ‫בשאלה זו אנו מתבקשים לקבוע איזו מן העובדות המופיעות בתשובות מעמידה בספק את מהימנות‬
              ‫תוצאות הבדיקה שערכה טלי‪ ,‬כלומר‪ ,‬איזו עובדה השפיעה על האופן בו נערכה הבדיקה כך שהתוצאות‬
              ‫שהיא הניבה לא שיקפו במדויק את מה שנועדו לשקף – דירוג הצלילים בהתאם למידה בו כל צליל ערב‬

                                                                                                      ‫לאוזניהם של הוריה‪.‬‬

              ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬העובדה שאביה של טלי הוא חצוצרן אינה מעמידה בספק את מהימנות תוצאות‬
                  ‫הבדיקה‪ ,‬שכן הוא נדרש לתת את הציון הגבוה ביותר לצליל הערב ביותר לאוזנו (דבר סובייקטיבי)‪,‬‬

            ‫וסביר שהוא נתן את הציון הגבוה ביותר לצליל נשיפת החצוצרה כיוון שבתור חצוצרן צליל זה הוא הערב‬
                                                                                                             ‫ביותר לאוזנו‪.‬‬

                      ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬העובדה שאמה של טלי טענה שצליל שריקת הקנרית‪ ,‬שלא נכלל בעשרת‬
                   ‫הצלצולים‪ ,‬הוא האהוד עליה ביותר‪ ,‬אינה מעמידה בספק את תוצאות הבדיקה‪ ,‬שכן תוצאות אלה‬
                 ‫מתייחסות לדירוג של עשרת הצלצולים האפשריים במכשירה‪ ,‬ואין בכך שהאם מעדיפה יותר צלילים‬

                                                                                       ‫אחרים‪ ,‬כדי להשפיע על התוצאות‪.‬‬
             ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬העובדה שאמה של טלי סיפרה כי חשה כאב באוזניה והתקשתה לשמוע את הצלצולים‬
             ‫האחרונים אכן מעמידה בספק את ממצאי הבדיקה‪ ,‬שכן ניתן להניח שהקושי לשמוע את הצלילים הללו‬

                ‫השפיע על הדירוג שנתנה להם‪ ,‬ולפיכך‪ ,‬הדירוג הסופי שהתקבל אינו משקף במדויק את המידה בה כל‬
                                                                                                ‫צליל נתפס כערב לאוזניה‪.‬‬

            ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬העובדה שאביה של טלי מתקשר לטלפון הנייד שלה רק לעתים רחוקות כלל אינה‬
                                                                         ‫רלוונטית לבדיקה עצמה וכן לתוצאות שהניבה‪.‬‬

                                                                                                 ‫‪ .9‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
              ‫מדבריו של וילסון עולה מגמה לפיה ככל שזמן הנאום על נושא מסוים קצר יותר‪ ,‬גדלה ההכנה שדרושה‬
            ‫לקראתו‪ .‬מכך ניתן להבין אם כן‪ ,‬כי היכולת לדון על נושא כלשהו באריכות קלה יותר מהאפשרות לדון בו‬

                                                                                                  ‫בקצרה – לתמצת אותו‪.‬‬

                ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬דבריו של וילסון אינם מתייחסים לטיב הנאום כי אם למידת ההכנה הדרושה‬
                                                                               ‫לקראתו כתלות במסגרת הזמן שניתנה לו‪.‬‬

            ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬וילסון אינו קושר בין זמן ההכנה לקראת נאום ובין מידת ההצלחה של הנאום‪ ,‬כי‬

‫‪3‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8