Page 7 - qua2
P. 7
הערה – אפשר היה לחסוך את החישוב השני כיוון שרואים כי מבנה הגידול בשברים הוא קבוע ,וככל •
שאנחנו גדלים התוצאה קטנה יותר.
החישוב הראשון הראה לנו שהגדלה של המונה והמכנה מניבה תוצאה קטנה יותר ,אז סביר להניח
שהשבר הבא ימשיך את אותה המגמה ויהיה קטן יותר.
.17בשאלה שלפנינו התבקשנו למצוא באיזו שיטת לימוד לקח הכי
הרבה זמן עד לפחות מחצית מהתלמידים בכיתה ידעו לקרוא.
ניגש לתרשים כדי לבדוק באיזו נקודת זמן לפחות 15תלמידים
ידעו לקרוא (בכל כיתה ישנם 30תלמידים).
ניתן לראות כי על פי נתוני התרשים בכיתה ד' רק בחודש מרץ
15תלמידים כבר עברו את המבחן .בשאר הכיתות הגיעו
למחצית ממספר התלמידים כבר בחודש ינואר.
.18בשאלה שלפנינו תוארה סיטואציה שבה לאחת הכיתות ניתן מבחן שגוי (היסטוריה במקום קריאה) ולכן
אף תלמיד לא עבר .התבקשנו למצוא באיזה חודש לא יתכן שזה קרה ,כלומר בכל הכיתות היו תלמידים
שעברו.
• תשובה מספר – 1ספטמבר – בשיטת ( Dריבוע)
באותו החודש הייתה כיתה אחת שבה לא היו 0
תלמידים חדשים שיודעים לקרוא.
תשובה מספר – 2אוקטובר – בשיטת ( Cכוכב) •
כמות התלמידים נותרה על 4כמו בחודש שלפני
כן ,כלומר לא היו תלמידים נוספים .משמע ,היו
0תלמידים חדשים שיודעים לקרוא.
תשובה מספר – 3פברואר – בחודש זה ,בכל •
אחת משיטות הלימוד היה גידול .לכן ,לא יתכן
שהמבחן השגוי ניתן בחודש זה .לכן תשובה זו
נכונה.
• תשובה מספר – 4יוני – בשיטת ( Aעיגול) ישנה
כיתה בה כמות התלמידים נותרה על 27כמו
בחודש שלפני כן .כלומר ,לא היו תלמידים נוספים.