Page 3 - qua2
P. 3

‫הערה – ניתן היה לנסות לפתור את השאלה בהצבה‪ ,‬אבל לא בשני הנעלמים במקביל‪:‬‬
                                                                          ‫נניח כי ‪:   = 5‬‬

                              ‫!‪5‬‬
                              ‫‪  ! = 5‬‬
                  ‫‪5 ∙ 4 ∙ 3 ∙ 2 ∙ 1 = 5  ! /: 5‬‬
                        ‫!‪4 ∙ 3 ∙ 2 ∙ 1 =   ‬‬
                              ‫‪   = 4‬‬

                     ‫אם ‪    =   ‬ו ‪    =   ‬אז ההפרש ביניהם הוא ‪.1‬‬

‫‪ .6‬השאלה שלפנינו הינה שאלה אלגברית העוסקת בפעולות מומצאות‪ .‬בשאלה הוגדרה פעולה ולכן נציב את‬

                               ‫המספרים שבשאלה בפעולה זו‪:‬‬

‫)‪$(−2,3‬‬       ‫=‬   ‫‪9‬‬  ‫‪+‬‬      ‫‪4‬‬
‫)‪$(3, −2‬‬         ‫‪−2‬‬         ‫‪3‬‬

                 ‫‪4‬‬   ‫‪+‬‬   ‫‪9‬‬
                 ‫‪3‬‬      ‫‪−2‬‬

‫נשים לב כי המונה זהה למכנה (רק סדר האיברים הפוך) ולכן השבר שווה ל ‪.1‬‬

‫‪ .7‬השאלה שלפנינו מכילה משוואה ממנה עלינו להסיק לגבי ערכו של נתון‪ .‬לכן ניגש ראשית לפשט את‬

                               ‫המשוואה –‬

       ‫‪1‬‬         ‫(‪/‬‬     ‫‪)2‬‬
‫‪√   = 2‬‬

                ‫‪1‬‬
           ‫‪   = 4‬‬

                     ‫כעת נציב את ערכו של הנעלם בביטוי המבוקש –‬

       ‫‪1 2   ‬‬
      ‫‪(4) =     ‬‬

‫‪ .8‬השאלה שלפנינו הינה שאלה בגאומטריה העוסקת בתכונות המעגל והמשולש ישר הזווית ושווה השוקיים‬

‫(בורקס)‪ .‬ראשית‪ ,‬נתון כי הנקודות ‪   ‬ו ‪   ‬הן אמצעי הצלעות‪ .‬משמע‪ ,‬המשולש הקטן ‪       ‬גם הוא‬

                               ‫משולש ישר זווית שווה שוקיים‪.‬‬

‫בנוסף‪ ,‬נתון לנו שטחו של חצי המעגל ולכן נבנה משוואה בעזרת נוסחת השטח –‬

‫‪1‬‬  ‫×‬  ‫‪    2‬‬   ‫=‬  ‫‪  ‬‬  ‫‪/:   ‬‬
‫‪2‬‬

   ‫‪1‬‬  ‫‪  2‬‬  ‫=‬  ‫‪1‬‬      ‫‪/∙ 2‬‬
   ‫‪2‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8