Page 9 - ver1
P. 9

‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬במשפט "בכיתה לומדים כבר ארבעים ושניים תלמידים‪ ,‬ולכן לא נוכל‬
                ‫לקבל אליה תלמיד נוסף" – בשתי המילים המודגשות מקום הטעם הוא זהה (הברה אחרונה)‪.‬‬

                   ‫כמו כן‪ ,‬משמעותן זהה (על אף שמדובר שאחת מתייחסת לצורת היחיד והאחרת לריבוי שם‬
                                 ‫העצם "תלמיד")‪ ,‬והגייתן אינה זהה שהרי במילה תלמידים נוסף הצורן "ים"‪.‬‬

                 ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬במשפט "כמה שמחתי כשקיבלתי דג זהב ליום ההולדת – שמחתי לא‬
                      ‫ידעה גבולות" מקום הטעם במילים המודגשות אמנם שונה‪ ,‬אך הגייתן שונה ( ָֹשמחתי ו‪-‬‬
                                                                                                          ‫ִׂשמ ָׁחתי)‪.‬‬

                                                                                         ‫‪ .16‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
                        ‫כדי לקבוע איזה מן המצבים שמופיעים בתשובות בוודאות אינו יכול להתקיים בתחנת‬
                   ‫המשטרה עלינו תחילה לעמוד על הכלים הנוגעים לשגרת הצוותים כפי שמתוארים בשאלה‪.‬‬

                 ‫א‪ .‬כאשר צוות ג נמצא בתחנה‪ ,‬הוא שוהה בחדר הכוננות רק אם צוות א יצא לחופשה וצוות‬
                        ‫ב עוסק בפעילות מבצעית‪ .‬במילים אחרות‪ :‬אם א לא בחופשה ו‪/‬או אם ב לא עוסק‬
                                                                    ‫בפעילות מבצעית‪ ,‬אז ג לא בחדר כוננות‪.‬‬

                     ‫ב‪ .‬כאשר צוות ב נמצא בתחנה‪ ,‬שני הצווים האחרים נמצאים גם הם בתחנה או שצוות ג‬
                        ‫נמצא בתחנה וצוות א מוביל עצירים אל בית המשפט‪ .‬כלל זה מאפשר שני מצבים‪:‬‬
                                                                             ‫אם ב בתחנה אז א וגם ג בתחנה‪.‬‬
                                                                ‫אם ב בתחנה אז ג בתחנה ו‪-‬א מוביל עצירים‪.‬‬

                         ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬צוות ב עוסק בפעילות מבצעית וצוות א מוביל עצירים אל בית‬
                   ‫המשפט‪ .‬מצב זה יכול להתקיים שכן אף לא אחד מן הכללים מגביל את עיסוקו של צוות ב‬

                                               ‫בפעילות מבצעית‪ ,‬כי אם את הימצאותו של הצוות בתחנה בלבד‪.‬‬
                  ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬צוות א נמצא בתחנה אבל לא בחדר הכוננות‪ .‬מצב זה יכול להתקיים‬

                                          ‫שכן אף לא אחד מן הכללים מגביל את הימצאותו של צוות א בתחנה‪.‬‬
                 ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬צוות ב שוהה בחדר הכוננות וצוות א מוביל עצירים אל בית המשפט‪.‬‬

                    ‫מצב זה יכול להתקיים שכן אמנם אין כלל שמתייחס באופן מפורש להימצאותו של צוות ב‬
                 ‫בחדר הכוננות‪ ,‬אך מכיוון שחדר זה נמצא בתחנה‪ ,‬עלינו לבחון את המצב המתואר לפי כלל ב‬
                ‫– נאמר כי אם צוות ב בתחנה‪ ,‬פירוש הדבר ששני הצוותים נמצאים בתחנה גם כן (לא מתיישב‬
                ‫עם המצב שמתואר בשאלה)‪ .‬עם זאת‪ ,‬לכלל זה קיימת אפשרות נוספת לפיה אם צוות ב נמצא‬

                                               ‫בתחנה‪ ,‬אז צוות ג בתחנה גם כן וצוות א מוביל עצירים‪ .‬מתאים‪.‬‬
                    ‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬כל הצוותים שוהים בחדר הכוננות‪ .‬מצב זה בוודאות לא יכול להתקיים‬
                   ‫שכן לפי כלל א‪ ,‬צוות ג יכול להימצא בחדר הכוננות רק אם צוות א בחופשה‪ ,‬כלומר צוות א‬

                                                                                             ‫כלל לא נמצא בתחנה‪.‬‬

                                                                                         ‫‪ .17‬התשובה הנכונה היא (‪.)1‬‬

                ‫כדי לקבוע איזו מן האפשרויות שמופיעות בתשובות מסבירה מדוע השיטה להערכת הפלנטות‬
                                      ‫בגלקסיה שלנו גורמת להערכה ממעיטה‪ ,‬נבין תחילה את האמור בפסקה‪.‬‬

‫‪9‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14