Page 11 - ver1
P. 11
מלהיקשר רגשית לילדיהם.
תשובה ( )2אינה נכונה .העובדה שפשוטי העם למדו לקרוא ולכתוב כלל אינה מיוחסת לסטון,
כי אם למבקריו של אריאס וממשיכיו ,בכלל זה גם סטון.
תשובה ( )3אינה נכונה .מן האמור עולה כי הירידה בשיעור תמותת הפעוטות גרמה לשינוי
("השינוי שחל ,בין השאר בעקבות הירידה באחוזי התמותה") ואין היא מהווה את השינוי
עצמו.
תשובה ( )4אינה נכונה .בפסקה נאמר כי הורים נמנעו מלהיקשר רגשית לילדיהם כדי להגן על
עצמם מן הכאב הכרוך באובדנם (שהרי שיעור תמותת הפעוטות באותה תקופה היה גבוה),
ולא כי לא התאבלו על אובדנם.
.19התשובה הנכונה היא (.)1
כדי לקבוע איזו מן האפשרויות המופיעות בתשובות היא המתאימה ביותר לשמש ככותרת
לפסקה השנייה ,נעמוד תחילה על עיקרי הדברים שנידונים בה.
הפסקה נפתחת בטענתו של אריאס שלפיה בימי הביניים לא נתפסה הילדות כתקופה מובחנת,
והיא הומצאה רק במאה ה .16-בהמשך לכך הובאו העדויות שתומכות בטענה זו ("עדות
להתפתחות זו מצויה באמנות – "....שורות " .6-7הוא אף הצביע על העובדה שבאותה תקופה
יוצרו יותר צעצועים מבעבר" – שורות .)7-8לאחר מכן הוצגה טענה נוספת מצדו של אריאס,
שלפיה "ככל שהתקופה מאוחרת יותר ,כך יחסם של הורים לילדיהם בה חיובי יותר" (שורה
)9ובדבריו של סטון אשר הובאו בהמשך מופיעה עדות שמחזקת טענה זו ("מכתבים
שנשתמרו מן המאות ה 16-וה 17-משקפים ...ולא בלשון רשמית כבעבר" – שורות .)12-14אם
כן ,פסקה זו עוסקת בטענותיו של אריאס ובעדויות התומכות בהן.
תשובה ( )1נכונה .הכותרת "טענותיו של אריאס והעדויות התומכות בהן" היא אכן המתאימה
ביותר לפסקה השנייה ,כפי שעולה מן האמור לעיל.
תשובה ( )2אינה נכונה .הכותרת "גישתו של אריאס והביקורת עליה" אינה מתאימה לשמש
ככותרת לפסקה השנייה ,שכן כלל לא הובאה בה הביקורת על גישתו של אריאס.
תשובה ( )3אינה נכונה .הכותרת "השוואה ין גישתו של אריאס לבין גישתו של סטון" אינה
מתאימה לשמש ככותרת לפסקה השנייה ,שכן נאמר כי סטון הוא ממשיך דרכו של אריאס,
פירוש הדבר שהם מחזיקים באותה גישה.
תשובה ( )4אינה נכונה .הכותרת "ביטויים לגישתו של אריאס באמנות המאה ה "16-אינה
מתאימה לשמש ככותרת לפסקה השנייה ,שכן ההתייחסות לאמנות במאה ה 16-נזכרה
בפסקה בקצרה והובאה כעדות לאחת מטענותיו.
.20התשובה הנכונה היא (.)3
כדי לקבוע עם איזו מן העמדות שמופיעות בתשובות מתיישבת טענתה של החוקרת קנדי,
אשר לגביה נשאלנו ,עלינו להבין תחילה מה היא טענתה.
11