Page 6 - ver2
P. 6

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬הקושי שמתואר בתשובה זו נוגע לחוסר היכולת לדעת דבר כלשהו‬
 ‫בנקודת זמן מסוימת‪ ,‬ולא קושי להצביע על הנקודה בה דבר מסוים הופך להיות משהו שונה‪.‬‬

   ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬הקושי שמתואר בתשובה זו נוגע לחוסר היכולת לצפות דבר מסוים‬
      ‫מראש מכיוון שהקצב בו הוא מתרחש אינו קבוע‪ ,‬ולא קושי להצביע על הנקודה בה דבר‬
                                                                          ‫מסוים הופך לדבר אחר‪.‬‬
         ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬הקושי שמתואר בתשובה זו נוגע לכך שלא ניתן להגדיר נקודה‬

   ‫מסוימת בה דבר מסוים מלוח דיו בעיני הכלל מכיוון שלכל אדם יש הגדרה שונה אשר למה‬
  ‫הוא דבר מלוח ומה אינו דבר מלוח‪ ,‬בעוד שבקושי המתואר בפסקה יש הסכמה כללית אשר‬

                                                               ‫למה היא ערימה ומה אינה ערימה‪.‬‬
    ‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬הקושי שמתואר בתשובה זו אכן דומה לקושי שמתואר בפסקה‪ ,‬שכן גם‬
  ‫במקרה זה קיימת הסכמה גורפת אשר לזמן בו אדם הוא זקן ולזמן בו הוא אינו זקן (בדומה‬

       ‫להסכמה לגבי מה היא ערימה ומה אינה ערימת חול)‪ ,‬אך לא ברור מה היא נקודת הזמן‬
  ‫המדויקת בה האדם הופך מלא זקן לזקן (בדומה לכמות הגרגירים המדויקת שממנה והלאה‬

                                                                      ‫לא ערימה הופכת לערימה)‪.‬‬

                                                                         ‫‪ .12‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
 ‫האם יכולת הלמידה של כלבים גבוהה משל חתולים? פרופ' לבנון סבור שהתשובה לשאלה זו‬
  ‫שלילית‪ .‬פרופ' ספרן חולק עליו‪ ,‬ומבסס את עמדתו על מחקרים חדשים שלפיהם יכולתם של‬

                                            ‫חתולים ללמוד לפתוח דלתות פחותה מזו של כלבים‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בחלק הראשון נאמר כי פרופ' לבנון סבור שיכולת הלמידה של כלבים‬
     ‫גבוהה משל חתולים‪( ,‬תשובה חיובית לשאלה האם יכולת הלמידה של כלבים גבוהה משל‬

  ‫חתולים)‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בטענה כי פרופ' ספרן חולק עליו ומבסס זאת על מחקר שמצביע‬
                                                                                   ‫על אותה מגמה‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬בחלק הראשון נאמר כי פרופ' לבנון סבור שיכולת הלמידה של כלבים‬
   ‫אינה פחותה משל חתולים (תשובה שלילית לשאלה האם יכולת הלמידה של כלבים פחותה‬
      ‫משל חתולים)‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בטענה כי פרופ' ספרן חולק עליו ומבסס זאת על מחקר‬
   ‫שמצביע על מגמה דומה (יכולתם של חתולים ללמוד לפתוח דלתות פחותה מזו של כלבים)‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬בחלק הראשון נאמר כי פרופ' לבנון סבור שיכולת הלמידה של כלבים אינה‬
  ‫גבוהה מזו של חתולים (תשובה שלילית לשאלה האם יכולת הלמידה של כלבים גבוהה משל‬
‫חתולים)‪ .‬לפיכך‪ ,‬יש היגיון בטענה כי פרופ' ספרן חולק עליו ומבסס זאת על מחקר שמצביע על‬

               ‫מגמה הפוכה (יכולתם של חתולים ללמוד לפתוח דלתות פחותה מזו של כלבים)‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬בחלק הראשון נאמר כי פרופ' לבנון סבור שיכולת הלמידה של כלבים‬
   ‫פחותה מזו של חתולים (תשובה חיובית לשאלה האם יכולת הלמידה של כלבים פחותה מזו‬
  ‫של כלבים)‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בטענה כי פרופ' ספרן מסכים עמו ומבסס את דבריו על מחקר‬

                                                                             ‫שמציג מגמה הפוכה‪.‬‬

                                                                                                                       ‫‪6‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11