Page 6 - ver2
P. 6
תשובה ( )1אינה נכונה .הקושי שמתואר בתשובה זו נוגע לחוסר היכולת לדעת דבר כלשהו
בנקודת זמן מסוימת ,ולא קושי להצביע על הנקודה בה דבר מסוים הופך להיות משהו שונה.
תשובה ( )2אינה נכונה .הקושי שמתואר בתשובה זו נוגע לחוסר היכולת לצפות דבר מסוים
מראש מכיוון שהקצב בו הוא מתרחש אינו קבוע ,ולא קושי להצביע על הנקודה בה דבר
מסוים הופך לדבר אחר.
תשובה ( )3אינה נכונה .הקושי שמתואר בתשובה זו נוגע לכך שלא ניתן להגדיר נקודה
מסוימת בה דבר מסוים מלוח דיו בעיני הכלל מכיוון שלכל אדם יש הגדרה שונה אשר למה
הוא דבר מלוח ומה אינו דבר מלוח ,בעוד שבקושי המתואר בפסקה יש הסכמה כללית אשר
למה היא ערימה ומה אינה ערימה.
תשובה ( )4נכונה .הקושי שמתואר בתשובה זו אכן דומה לקושי שמתואר בפסקה ,שכן גם
במקרה זה קיימת הסכמה גורפת אשר לזמן בו אדם הוא זקן ולזמן בו הוא אינו זקן (בדומה
להסכמה לגבי מה היא ערימה ומה אינה ערימת חול) ,אך לא ברור מה היא נקודת הזמן
המדויקת בה האדם הופך מלא זקן לזקן (בדומה לכמות הגרגירים המדויקת שממנה והלאה
לא ערימה הופכת לערימה).
.12התשובה הנכונה היא (.)3
האם יכולת הלמידה של כלבים גבוהה משל חתולים? פרופ' לבנון סבור שהתשובה לשאלה זו
שלילית .פרופ' ספרן חולק עליו ,ומבסס את עמדתו על מחקרים חדשים שלפיהם יכולתם של
חתולים ללמוד לפתוח דלתות פחותה מזו של כלבים.
תשובה ( )1אינה נכונה .בחלק הראשון נאמר כי פרופ' לבנון סבור שיכולת הלמידה של כלבים
גבוהה משל חתולים( ,תשובה חיובית לשאלה האם יכולת הלמידה של כלבים גבוהה משל
חתולים) .לפיכך ,אין היגיון בטענה כי פרופ' ספרן חולק עליו ומבסס זאת על מחקר שמצביע
על אותה מגמה.
תשובה ( )2אינה נכונה .בחלק הראשון נאמר כי פרופ' לבנון סבור שיכולת הלמידה של כלבים
אינה פחותה משל חתולים (תשובה שלילית לשאלה האם יכולת הלמידה של כלבים פחותה
משל חתולים) .לפיכך ,אין היגיון בטענה כי פרופ' ספרן חולק עליו ומבסס זאת על מחקר
שמצביע על מגמה דומה (יכולתם של חתולים ללמוד לפתוח דלתות פחותה מזו של כלבים).
תשובה ( )3נכונה .בחלק הראשון נאמר כי פרופ' לבנון סבור שיכולת הלמידה של כלבים אינה
גבוהה מזו של חתולים (תשובה שלילית לשאלה האם יכולת הלמידה של כלבים גבוהה משל
חתולים) .לפיכך ,יש היגיון בטענה כי פרופ' ספרן חולק עליו ומבסס זאת על מחקר שמצביע על
מגמה הפוכה (יכולתם של חתולים ללמוד לפתוח דלתות פחותה מזו של כלבים).
תשובה ( )4אינה נכונה .בחלק הראשון נאמר כי פרופ' לבנון סבור שיכולת הלמידה של כלבים
פחותה מזו של חתולים (תשובה חיובית לשאלה האם יכולת הלמידה של כלבים פחותה מזו
של כלבים) .לפיכך ,אין היגיון בטענה כי פרופ' ספרן מסכים עמו ומבסס את דבריו על מחקר
שמציג מגמה הפוכה.
6