Page 2 - ver2
P. 2
.4טובעני :שקע – טובעני הוא תיאור למשהו שהסיכוי שדבר אחר ישקע בו הוא גבוה סביר
שמכיוון שדבר הוא טובעני ,דבר אחר שקע בו.
( )1מושרש :השתרש – שתי המילים מתייחסות לאותו גורם ,שכן דבר מושרש הוא דבר
שהשתרש (או לחלופין ,כיוון שהדבר השתרש הוא הפך להיות מושרש) .יחס זה אינו
מתאים שכן היחס המתואר בשאלה מתייחס לשני דברים שונים (דבר מסוים שקע בדבר
אחר ,טובעני).
( )2טורדני :הטריד – טורדני הוא מה שמטריד (הטריד) אחרים באופן בלתי פוסק .גם
בתשובה זו ,המילים מתייחסות לאותו גורם בעוד שהיחס המופיע בשאלה נוגע לשני
גורמים שונים.
( )3משמים :השתעמם – משמים הוא דבר משעמם ,לפיכך הסיכוי שאדם ישתעמם ממנו
הוא גבוה .אם כן ,ניתן לומר כי סביר שמכיוון שדבר הוא משמים ,דבר (מישהו) אחר
השתעמם ממנו .יחס זה אכן דומה ליחס המופיע בשאלה.
( )4הרסני :הרס – הרסני הוא מי שנוטה להרוס (לגרום להרס) .יחס זה שונה מהיחס
שהגדרנו ,שהרי אדם הרסני הוא מי שהרס בעצמו ,ולא גרמה לאדם אחר לבצע פעולה זו.
.5הילל :התפאר – הילל והתפאר הן מילים בעלות משמעות דומה – לשבח .ואולם ,המילה
התפאר פירושה שיבח (הילל) את עצמו ,ולא אחרים .אם כך – התפאר הוא מי שהילל את
עצמו .נשים לב כי ביחס שהגדרנו סדר הופעת המילים הפוך מסדר הופעתן בשאלה ,ועלינו
לשמרו בהגדרת היחס בין המילים בתשובות גם כן.
( )1שידל :התרצה – שידל פירושו שכנע אדם אחר לעשות דבר מה .התרצה הוא מי שנענה
לבקשותיו החוזרות של מישהו אחר (כלומר השתכנע) .אם כך ,התרצה הוא מי שאדם
אחר שידל אותו.
( )2כתב :התכתב – התכתב הוא מי שכתב לאדם אחר ואותו אדם כתב לו בחזרה .פעולת
ההתכתבות מחייבת את פעולת הכתיבה מצדם של שני גורמים ,בעוד שהיחס אותו
הגדרנו בשאלה נוגע לאדם אחד בלבד.
( )3הפציר :התחנן – המילים הפציר והתחנן הן מילים נרדפות שמשמעותן היא לבקש שוב
ושוב – התחנן הוא מי שהפציר בפני אדם אחר.
( )4החביא :הסתתר – הסתתר הוא מי שהחביא את עצמו .יחס זה דומה ליחס שהגדרנו
בשאלה ,שכן להחביא ולהסתיר הן מילים בעלות משמעות דומה ,אך המילה הסתתר
מעידה כי אדם החביא את עצמו.
2