Page 9 - ver2
P. 9

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה אין כל התייחסות לסיפורים מאוחרים שהתבססו על‬
                                                                                                        ‫המיתוסים‪.‬‬

                      ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬מן האמור עולה כי הלא מודע הקולקטיבי הוא המקור לסיפורים‬
                                                       ‫השונים‪ ,‬ולא כי הוא סופג אליו רעיונות מתרבויות שונות‪.‬‬

                        ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬מן האמור עולה כי המטופלים לא הושפעו מרעיונות המופיעים‬
                                      ‫במיתוסים בשום צורה‪ ,‬אלא שהם עלו בהם מתוך הלא מודע הקולקטיבי‪.‬‬

                         ‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬ההסבר של יונג לכך שהרעיונות והאמונות של מטופליו דמו‬
                   ‫לרעיונות שבמיתוסים הקדומים הינו שהרובד המשותף לנפשותיהם של כל בני האדם‪ ,‬אשר‬
                    ‫הביא ליצירת מיתוסים דומים בתרבויות שונות‪ ,‬העלה את אותם הרעיונות גם בדעתם של‬

                                                                                                        ‫המטופלים‪.‬‬

                                                                                         ‫‪ .17‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
                                         ‫כדי לקבוע מה לא ייתכן‪ ,‬נעמוד תחילה על הנתונים המופיעים בשאלה‪.‬‬

                 ‫א‪ .‬אין בכתה ג' תלמיד שמשתתף גם בחוג טבע וגם בחוג בישול ‪ ‬מי שמשתתף בחוג טבע לא‬
                                                                                      ‫משתתף בחוג בישול ולהיפך‪.‬‬

                ‫ב‪ .‬כל תלמידי כתה ג' שאינם משתתפים בחוג ציור משתתפים בחוג בישול ‪ ‬מי שלא משתתף‬
                                                                                   ‫בחוג ציור משתתף בחוג בישול‪.‬‬

                                  ‫נבדוק איזה מן המצבים המופיעים בתשובות לא ייתכן לאור הכללים שלעיל‪.‬‬
                 ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בחוג ציור ובחוג טבע‪ :‬אינו סותר את כלל א' ‪‬טבע בלי בישול‪ ,‬ואינו‬

                                               ‫סותר את כלל ב'‪ ,‬שכן הוא כלל אינו מתייחס למי שכן בחוג ציור‪.‬‬
                     ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬בחוג בישול ובחוג ציור‪ :‬אינו סותר את כלל א' ‪ ‬בישול בלי טבע‪,‬‬

                                         ‫ואינו סותר את כלל ב'‪ ,‬שכן הוא כלל אינו מתייחס למי שכן בחוג ציור‪.‬‬
                      ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬בחוג ציור בלבד‪ :‬אינו סותר את כלל א' מכיוון שהוא מתייחס רק‬
                   ‫לתלמידים שבחוג טבע או בישול‪ ,‬ואפשר שיש תלמידים שאינם באף אחד מן החוגים הללו‪.‬‬
                    ‫כמו כן‪ ,‬מצב זה אינו סותר את כלל ב'‪ ,‬שכן הוא אינו מתייחס למי שכן משתתף בחוג ציור‪.‬‬
                   ‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬בחוג טבע בלבד‪ :‬מצב זה לא ייתכן משום שלמעשה מדובר במצב של "לא‬
                     ‫בחוג ציור"‪ ,‬לפיכך‪ ,‬בהתאם לכלל ב'‪ ,‬התלמיד בהכרח חייב להשתתף בחוג בישול‪ .‬ואולם‪,‬‬
                ‫הדבר עומד בסתירה לאמור בכלל א'‪ ,‬שלפיו אין תלמיד אשר משתתף גם בחוג בישול וגם בחוג‬

                                                                                                               ‫טבע‪.‬‬

                                                                                         ‫‪ .18‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
                    ‫בשאלה זו נשאלנו לגבי הממצאים שנזכרים בפסקה הראשונה‪ .‬נקרא את הפסקה ונתמקד‬

                                                                                                  ‫בחלק הנוגע לכך‪.‬‬
                     ‫בראשית הפסקה נאמר כי בעשרות השנים האחרונות נמצאו במדבר סהרה עצמות פילים‪,‬‬
                 ‫היפופוטמים וצבאים וכן שרידי יישובים‪ ,‬ולאחר מכן נאמר כי ממצאים אלה מרמזים כי לפני‬

                      ‫פחות מעשרת אלפים שנה היה האקלים באזור שונה מאוד‪ .‬אם כן‪ ,‬אמנם מדובר בהנחה‬
                 ‫סמויה העולה מן האמור‪ ,‬אך ניתן להסיק כי שינוי אקלימי מהותי זה הוא שאינו מאפשר עוד‬

‫‪9‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13