Page 9 - ver2
P. 9

‫תשובה (‪ )1‬נכונה‪ .‬הטענה המופיעה בתשובה זו היא אכן הדומה ביותר לטענה המרכזית‬
                     ‫שנטענת בפסקה – הוספת רכבת קלה (גורם נוסף) למערך התחבורה הציבורית הוא מהלך‬
                   ‫חשוב (החלטה נכונה)‪ ,‬אך מערך זה ימשיך להתבסס בראש ובראשונה על אוטובוסים (גורם‬
                   ‫מקורי)‪ .‬כלומר‪ ,‬הגורם המקורי הוא בעל החשיבות הגדולה יותר בין השניים‪ ,‬ושילובם הוא‬

                                                                                          ‫אכן בגדר החלטה נכונה‪.‬‬
                    ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬לפי הטענה שמופיעה בתשובה זו‪ ,‬נכון יותר לשלב בין שני הגורמים‬

                         ‫(יספרסן – גורם מקורי‪ ,‬ויינריך – גורם חדש) במידה שווה‪ ,‬כלומר חשיבותו של הגורם‬
                 ‫המקורי אינה עולה על זו של הגורם החדש‪ ,‬שהרי מדובר בשני שחקנים שישתלבו באופן שווה‬

                                                                                                           ‫בקבוצה‪.‬‬
                ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬לפי הטענה שמופיעה בתשובה זו נכון יותר לשלב בין שני גורמים (מנגו‬

                    ‫– גורם חדש‪ ,‬בננות – גורם מקורי)‪ ,‬כאשר חשיבותו של הגורם החדש גדולה מזו של הגורם‬
                                                                                                           ‫המקורי‪.‬‬

                     ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬לפי הטענה שמופיעה בתשובה זו‪ ,‬שילובו של הגורם החדש במינון‬
                  ‫נמוך (חלקם של מחזות הזמר יהיה משני לכל היותר) מכיוון שהוא פוגע באיכותו האמנותית‬

                       ‫של התיאטרון‪ ,‬בעוד שמן הפסקה עולה כי שילוב גורם חדש במינון נמוך אמור להתבטא‬
                                                                                                  ‫בתוצאה חיובית‪.‬‬

                                                                                         ‫‪ .17‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
                  ‫כדי לקבוע איזו מן האפשרויות שמוצעות בתשובות אינה יכולה להיות מסלול השיט בו שטה‬
                 ‫סירה ג‪ ,‬עלינו לבחון כל אחת מהן ביחס לנתונים שבידינו אשר למסלולי השיט של סירות א ו‪-‬‬

                                                          ‫ב ולבדוק איזה מן המסלולים שמוצעים בהן לא ייתכן‪.‬‬

                    ‫ידוע שבכל אחד ממסלולי השיט של סירה א ושל סירה ב ישנו חיבור בין שני נחלים שונים‪:‬‬
                 ‫סירה א שטה בנחל ערגון ‪ ‬נחל נישון‪ ,‬סירה ב שטה בנחל סופים ‪ ‬נחל חתרורים‪ .‬בשרטוט‬

                   ‫יש שלוש נקודות מפגש בין צמדי נחלים‪ .3+4 /2+4 / 1+2 :‬לפיכך‪ ,‬ייתכן שמסלול השיט של‬
                  ‫סירה א היה ‪ 1+2‬ומסלולה של סירה ב היה ‪ ,3+4‬או להיפך (שהרי האפשרות הנותרת – ‪2+4‬‬

                                                                ‫מחייבת ששתי הסירות שטו באותו הנחל‪ ,‬והדבר‬
                                                                 ‫מנוגד לנתונים)‪ .‬כעת‪ ,‬נציב את הנתונים בהתאם‬
                                                           ‫לשתי האפשרויות הללו ולאחר מכן נבדוק כיצד הדבר‬

                                                                                            ‫מתיישב עם התשובות‪.‬‬
                                                            ‫אפשרות ראשונה‪ – 1 :‬ערגון‪ – 2 ,‬נישון‪ – 3 ,‬סופים ‪4‬‬

                                                                                                       ‫– חתרורים‪.‬‬
                                                           ‫אפשרות שנייה‪ – 1 :‬סופים‪ – 2 ,‬חתרורים‪ – 3 ,‬ערגון‪,‬‬

                                                                                                          ‫‪ – 4‬נישון‪.‬‬

                      ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬נחל נישון ‪ ‬נחל חתרורים ‪ ‬ים‪ .‬לפי האפשרות הראשונה נחל‬
                         ‫נישון הוא נחל ‪ ,2‬ונחל חתרורים הוא נחל ‪ .4‬בשרטוט אכן קיימת נקודת מפגש בין שני‬

                 ‫הנחלים‪ ,‬לפיכך ייתכן כי סירה ג שטה מנחל נישון (‪ )2‬לנחל חתרורים (‪ )4‬ומשם המשיכה לים‪.‬‬
                ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬נחל חתרורים ‪ ‬נחל נישון‪ .‬לפי האפשרות השנייה נחל חתרורים הוא‬

‫‪9‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13