Page 10 - ver2
P. 10
נחל 2ונחל נישון הוא נחל .4בשרטוט אכן קיימת נקודת מפגש בין שני הנחלים ,לפיכך ,ייתכן
כי סירה ג שטה מנחל חתרורים ( )2לנחל נישון ( ,)4וטבעה טרם הגיעה לים.
תשובה ( )3אינה נכונה .נחל ערגון נחל נישון ים .לפי האפשרות השנייה ,נחל ערגון הוא
נחל ,3נחל נישון הוא נחל ,4והוא נשפך לים .בשרטוט אכן קיימת נקודת מפגש בין הנחלים,
לפיכך ייתכן כי סירה ג שטה מנחל ערגון ( )3לנחל נישון ( )4ומשם המשיכה לים.
תשובה ( )4נכונה .נחל חתרורים נחל ערגון ים .הנחל היחידי שנשפך לים הוא נחל .4
באף אחת מן האפשרויות שהוצגו נחל 4הוא נחל ערגון ,לפיכך תשובה זו נשללת.
.18התשובה הנכונה היא (.)1
בשאלה זו אנו מתבקשים לקבוע מה חשב קורניי על היחס בין מחזותיו לבין עקרונותיו של
אריסטו .בפסקה הראשונה נאמר כי קורניי "אף שכתביו של אריסטו היו נר לרגליו של קורניי,
הוא קרא תיגר על הפרשנות הפשוטה והמקובלת להם ופירשם פירוש אישי" (שורות .)5-6
מכך ניתן להבין כי עקרונותיו של ארסיטו הנחו את קורניי בכתיבתו (הביטוי נר לרגליו פירושו
עיקרון מנחה) ,כלומר הוא היה נאמן לעקרונות הללו ,אך נתן להם פירוש משל עצמו ,ובכך
קרא תיגר על הפרשנות המקובלת שניתנת להם.
תשובה ( )1נכונה .כאמור ,קורניי אכן חשב שבמחזותיו הוא היה נאמן לעקרונותיו של
אריסטו.
תשובה ( )2אינה נכונה .העובדה שעקרונותיו של ארסיטו היו נר לרגליו של קורניי בכתיבתו
את מחזותיו פירושה שהיה נאמן לעקרונות של אריסטו ,ולא ניתן להסיק מכך כי היה נאמן
רק לחלקם ואת השאר הפר .אמנם נאמר כי הוא קרא תיגר על הפרשנות המקובלת לעקרונות
הללו ,אך אין לראות בכך הפרה של חלק מן העקרונות ,כי אם של הפרשנות המקובלת להם.
תשובה ( )3אינה נכונה .כפי שהוסבר ,קורניי חשב שבמחזותיו הוא נאמן לעקרונות של
אריסטו ,כלומר הוא לא התנער מהם ,כפי שנטען בתשובה זו ,כי אם עשה בדיוק את הדבר
ההפוך מכך.
תשובה ( )4אינה נכונה .בפסקה נאמר כי קורניי קרא תיגר על הפרשנות המקובלת לעקרונותיו
של אריסטו והציע פרשנות משל עצמו ,כלומר ,הוא לא הביא לידי ביטוי את הפרשנות
המקובלת.
.19התשובה הנכונה היא (.)3
כדי לקבוע איזו מן הקביעות המופיעות בתשובות מייצגת את דעת מבקריו של קורניי בנוגע
לעלילת המחזה "לה סיד" ,נעמוד על דעתם זו מתוך האמור בפסקה השנייה.
בחלקה הראשון של הפסקה השנייה מפורטת עמדת מבקריו של קורניי (" ...ובמיוחד ב"לה
סיד" ...לרוצח אביה" שורות ,)9-12ונאמר כי "לדידם ,לא כל אירוע היסטורי יכול להתקבל
על הדעת בתור נושא ליצירה ,והיסטוריה בלתי – סבירה גרועה מנושא מומצא אך סביר"
(שורות .)12-13כלומר ,לדעתם ,עלילת המחזה "לה סיד" אמנם מבוססת על אירוע היסטורי,
10