Page 13 - ver2
P. 13

‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬הפרשנות המרעננת שהביא קורניי לעקרונות הקלאסיים היא תוצר‬
                  ‫של השאלה בה עסק‪ ,‬אשר בחנה את מידת החירות שאדם יכול ליטול לעצמו על רקע מעמדה‬

                     ‫הרם של התרבות הקלאסית בצרפת של המאה השבע עשרה‪ ,‬ומכן שלא היוותה את הרקע‬
                                                                                                                ‫לכך‪.‬‬

                                                                                         ‫‪ .23‬התשובה הנכונה היא (‪.)1‬‬

                         ‫נבחן כל אחת מן הטענות הנוגעות למגמות המודרניות בתיאטרון לאור האמור בפסקה‬
                                                                                 ‫האחרונה ונבדוק איזו מהן נכונה‪.‬‬

                 ‫תשובה (‪ )1‬נכונה‪ .‬לקורניי היה תפקיד בהתפתחותן‪ .‬בפסקה נאמר כי "במידה רבה‪ ,‬הפרשנות‬
                       ‫המרעננת שהביא (קורניי) והסדקים שהבקיע בחומת העקרונות הקלאסיים היו הסנונית‬
                         ‫הראשונה למגמות המודרניות בתאטרון" (שורות ‪ ,)31-32‬ומכאן‪ ,‬שאכן היה לו תפקיד‬
                                                                                       ‫בהתפתחותן ש מגמות אלה‪.‬‬

                 ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬הן היו צפויות כבר בימיו של קורניי‪ .‬בפסקה נאמר עבודתו של קורניי‬
                       ‫הייתה הסנונית הראשונה למגמות המודרניות של התיאטרון (הביטוי "סנונית ראשונה"‬
                      ‫פירושו תחילתו של שינוי‪ ,‬כלומר הופעתו של דבר חדש לגמרי)‪ ,‬ואף שאין לכך התייחסות‬

                  ‫מפורשת באמור‪ ,‬ניתן להסיק כי המגמות הללו דווקא לא היו צפויות‪ ,‬שכן הן תולדה של דבר‬
                                                                                                        ‫חדש לגמרי‪.‬‬

                            ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬הן מעלות על נס כתיבת טרגדיות‪ .‬בפסקה נאמר כי המגמות‬
                     ‫המודרניות בתאטרון מתערות לחלוטין מכל כלל ומכל מגבלה‪ ,‬ולא נאמר דבר אשר ליחסן‬

                                                                                             ‫כלפי כתיבת טרגדיות‪.‬‬
                  ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬בבסיסן עדיין עומדים העקרונות שהתווה אריסטו‪ .‬בפסקה נאמר כי‬
                  ‫הפרשנות המרעננת של קורניי והסדקים שהבקיע בחומת העקרונות הקלאסיים היו הסנונית‬
                   ‫הראשונה למגמות המודרניות בתאטרון‪ .‬כלומר עצם העובדה שהוא נטל לעצמו את החירות‬

                       ‫כיוצר לספק פרשנות שונה מן הפרשנות הקלאסית (במקרה זה הפרשנות לעקרונותיו של‬
                 ‫אריסטו) הביאה ליצירתן של מגמות חדשות בתיאטרון אשר מתנערות מכל כלל ומכל מגבלה‪,‬‬

                                        ‫דהיינו למגמה דומה של יצירה אשר אינה נשמעת לעקרונות המקובלים‪.‬‬

‫‪13‬‬
   8   9   10   11   12   13