Page 13 - ver2
P. 13
תשובה ( )4אינה נכונה .הפרשנות המרעננת שהביא קורניי לעקרונות הקלאסיים היא תוצר
של השאלה בה עסק ,אשר בחנה את מידת החירות שאדם יכול ליטול לעצמו על רקע מעמדה
הרם של התרבות הקלאסית בצרפת של המאה השבע עשרה ,ומכן שלא היוותה את הרקע
לכך.
.23התשובה הנכונה היא (.)1
נבחן כל אחת מן הטענות הנוגעות למגמות המודרניות בתיאטרון לאור האמור בפסקה
האחרונה ונבדוק איזו מהן נכונה.
תשובה ( )1נכונה .לקורניי היה תפקיד בהתפתחותן .בפסקה נאמר כי "במידה רבה ,הפרשנות
המרעננת שהביא (קורניי) והסדקים שהבקיע בחומת העקרונות הקלאסיים היו הסנונית
הראשונה למגמות המודרניות בתאטרון" (שורות ,)31-32ומכאן ,שאכן היה לו תפקיד
בהתפתחותן ש מגמות אלה.
תשובה ( )2אינה נכונה .הן היו צפויות כבר בימיו של קורניי .בפסקה נאמר עבודתו של קורניי
הייתה הסנונית הראשונה למגמות המודרניות של התיאטרון (הביטוי "סנונית ראשונה"
פירושו תחילתו של שינוי ,כלומר הופעתו של דבר חדש לגמרי) ,ואף שאין לכך התייחסות
מפורשת באמור ,ניתן להסיק כי המגמות הללו דווקא לא היו צפויות ,שכן הן תולדה של דבר
חדש לגמרי.
תשובה ( )3אינה נכונה .הן מעלות על נס כתיבת טרגדיות .בפסקה נאמר כי המגמות
המודרניות בתאטרון מתערות לחלוטין מכל כלל ומכל מגבלה ,ולא נאמר דבר אשר ליחסן
כלפי כתיבת טרגדיות.
תשובה ( )4אינה נכונה .בבסיסן עדיין עומדים העקרונות שהתווה אריסטו .בפסקה נאמר כי
הפרשנות המרעננת של קורניי והסדקים שהבקיע בחומת העקרונות הקלאסיים היו הסנונית
הראשונה למגמות המודרניות בתאטרון .כלומר עצם העובדה שהוא נטל לעצמו את החירות
כיוצר לספק פרשנות שונה מן הפרשנות הקלאסית (במקרה זה הפרשנות לעקרונותיו של
אריסטו) הביאה ליצירתן של מגמות חדשות בתיאטרון אשר מתנערות מכל כלל ומכל מגבלה,
דהיינו למגמה דומה של יצירה אשר אינה נשמעת לעקרונות המקובלים.
13