Page 5 - ver2
P. 5

‫ללכת לצפות בו לולא סברתי שהמוזיקה לא תמצא חן בעיניך = מכיוון שאני סבור שהמוזיקה‬
                          ‫לא תמצא חן בעיניך‪ ,‬המלצתי לך ללכת למופע)‪ ,‬וכן מכיוון שהכרטיסים זולים מאוד‪.‬‬

                    ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬ההשלמה שמוצעת בתשובה זו יוצרת משפט חסר היגיון פנימי‪ ,‬שכן‬
                   ‫אם ידוע שהאדם אליו מופנים הדברים מתעב את יסמין והיא תהיה במופע‪ ,‬אזי שאין סיבה‬
                   ‫שיטען כי היה ממליץ לו ללכת למופע אם היה סבור (אילו סברתי) שהמוזיקה לא תמצא חן‬
                ‫בעיניו‪ ,‬וכן מכיוון שהכרטיסים יקרים למדי‪ .‬כלומר‪ ,‬הדובר ממליץ ללכת למופע אך לא מספק‬

                                                                                   ‫שום סיבה הגיונית ללכת אליו‪.‬‬
                    ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬ההשלמה שמוצעת בתשובה זו יוצרת משפט חסר היגיון פנימי‪ ,‬שכן‬
                   ‫אם ידוע שהאדם אליו מופנים הדברים מתגעגע ליסמין והיא תהיה במופע‪ ,‬אזי שאין היגיון‬

                         ‫בכך שהדובר ממליץ לו ללכת למופע מכיוון שהמוזיקה לא תמצא חן בעיניו וכן מכיוון‬
                  ‫שהכרטיסים למופע יקרים למדי (לא הייתי ממליץ לך לצפות בו לולא סברתי שהמוזיקה לא‬

                        ‫תמצא חן בעיניך = בגלל שאני סבור שהמוזיקה לא תמצא חן בעיניך המלצתי לך ללכת‬
                                                                                                            ‫למופע)‪.‬‬

                                                                                         ‫‪ .11‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
                      ‫המדיניות שנוקט מנהל בית הספר אינה עולה בקנה אחד עם ההצהרות שהצהיר בתחילת‬
                       ‫דרכו‪ .‬לכן אין פלא שוועד ההורים‪ ,‬אשר תמך בזמנו בהצהרות אלו‪ ,‬מביע בעקביות אי –‬

                                                                              ‫שביעות רצון ממדיניותו של המנהל‪.‬‬

                       ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי המדיניות שנוקט מנהל בית הספר אינה מנוגדת‬
                ‫להצהרות שהצהיר בתחילת דרכו‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בהמשך המשפט לפיו תמוה אם כן שוועד‬
                  ‫ההורים אשר תמך בזמנו בהצהרות אלו‪ ,‬מביע בעקביות שביעות רצון ממדיניותו של המנהל‪,‬‬

                   ‫שכן אם נאמר כי המדיניות וההצהרות משקפות את אותה עמדה (=המדיניות אינה מנוגדת‬
                          ‫להצהרות) וכי ועד ההורים תמך בהצהרות‪ ,‬אזי שאין זה מפתיע דווקא שהוועד מביע‬
                                                                               ‫בעקביות שביעות רצון מהמדיניות‪.‬‬

                       ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי המדיניות שנוקט מנהל בית הספר אינה מנוגדת‬
                    ‫להצהרות שהצהיר בתחילת דרכו‪ .‬לפיכך אין היגיון בהמשך המשפט לפיו הדובר אינו מבין‬

                        ‫מדוע אם כן התנגד ועד ההורים‪ ,‬אשר התנגד בזמנו להצהרות אלו‪ ,‬יוצא בעקביות כנגד‬
                      ‫מדיניותו של המנהל‪ ,‬שהרי אם נאמר כי המדיניות וההצהרות משקפות את אותה עמדה‬
                  ‫(=המדיניות אינה מנוגדת להצהרות) וכי ועד ההורים התנגד להצהרות‪ ,‬אזי שהעובדה שוועד‬

                                                ‫ההורים התנגד גם למדיניות צריכה דווקא להיות מובנת לדובר‪.‬‬
                  ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי המדיניות שנוקט מנהל בית הספר אינה תואמת את‬
                   ‫ההצהרות שהצהיר בתחילת דרכו‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בהמשך המשפט לפיו הדובר אינו מבין‬
                   ‫מדוע ועד ההורים אשר תמך בזמנו בהצהרות אלו‪ ,‬מוחה בעקביות על מדיניותו של המנהל‪,‬‬

                     ‫שכן אם נאמר כי המדיניות מנוגדת להצהרות (=מדיניות אינה תואמת את ההצהרות) וכי‬
                 ‫וועד ההורים תמך בהצהרות‪ ,‬אזי שהעובדה שוועד ההורים יוצא נגד המדיניות צריכה דווקא‬

                                                                                              ‫להיות מובנת לדובר‪.‬‬
                   ‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי המדיניות שנוקט מנהל בית הספר אינה עולה בקנה אחד‬
                 ‫עם ההצהרות שהצהיר בתחילת דרכו‪ .‬כלומר יש ניגוד בין הדברים‪ .‬לפיכך‪ ,‬יש היגיון שהדובר‬

‫‪5‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10