Page 9 - ver2
P. 9

‫שכאשר הוא בודק את מידת היעילות של חומר מסוים בהדברת מזיקים‪ ,‬התוצאות שיקבל תהיינה‬
                                                                                              ‫מיוחסת לאותו החומר בלבד‪.‬‬

                 ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬כיוון שהחקלאי בדק את השפעת החומרים בתקופות שונות של השנה (שלושה‬
                ‫חומרים‪ ,‬בהפרשים של שלושה חודשים) היה עליו להניח שיעילותו של כל אחד מחומרי ההדברה אינה‬
                ‫משתנה לאורך השנה‪ ,‬שכן כך יוכל לדעת שכאשר הוא בודק את מידת היעילות של כל חומר‪ ,‬התוצאות‬

                                                         ‫שקיבל הן עקביות ואינן תלויות בעונות השנה או מושפעות מהן‪.‬‬
            ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬כיוון שהחקלאי בחן את יעילות חומרי ההדברה באותו מקום לאורך זמן‪ ,‬היה עליו‬

                   ‫להניח שריסוס בחומר הדברה אחד אינו גורם למזיקים לפתח עמידות לחומרי ההדברה שמרוססים‬
             ‫אחריו‪ ,‬שכן כך יוכל לדעת שמידת היעילות של כל חומר אשר נרשמה לאחר שנבדק אכן משקפת מהימנה‬
             ‫את השפעתו‪ ,‬והוא לא נתפס כפחות יעיל כתוצאה מכך שהמזיקים פיתחו עמידות לאחר ריסוס החומרים‬

                                                                                                                  ‫הקודמים‪.‬‬

                                                                                                  ‫‪ .18‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
                 ‫בראשית הפסקה נאמר כי ישנן שיטות שיווק שונות שנועדו לשבות את תשומת לב הצרכנים ולהביאם‬
           ‫לקנות את המוצרים המשווקים‪ ,‬וכי אחת מהן נקראת "מיתוג החוץ"‪ .‬מטרת השיטה האורה הינה להקנות‬
                ‫למוצר מקומי תדמית של מוצר תוצרת חוץ‪ ,‬והיא מנצלת את העובדה שבחירה במוצר מסוים מושפעת‬
                  ‫מתפיסותיו של הצרכן בנוגע למקור המוצר‪ ,‬אם במודע ואם לא במודע‪ :‬הוא יעדיף מוצרים שמקורם‬
                 ‫במדינה שיש לה מוניטין בתחום הרלוונטי" (שורות ‪ .)3-4‬אם כן‪ ,‬העיקרון שעומד בבסיס השיטה הוא‬
            ‫נטיית הצרכנים לקנות מוצר הנתפס כמיוצר במדינה שמיוחס לה שם טוב בקטגורה אליה משתייך המוצר‬

                                                                                                                   ‫המשווק‪.‬‬

                   ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬ההתייחסות למודעות הצרכנים בפסקה מובאת בהקשר של העדפתם לקנות‬
               ‫מוצרים שמקורם במדינה שיש לה מוניטין בתחום הרלוונטי‪ ,‬ולא בהקשר של ייחוס איכות גבוהה יותר‬

                                                                                       ‫למוצרים מתוצרת חוץ באופן כללי‪.‬‬
             ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬העיקרון שעומד בבסיס שיטת מיתוג החוץ הוא אכן שצרכנים ייטו לקנות מוצר‬

                                                     ‫הנתפס כמיוצר במדינה בעלת שם טוב בהקשר של סוג המוצר הזה‪.‬‬
                  ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬ההתייחסות לצרפת מופיעה בפסקה כדוגמה למדינה שיש לה מוניטין בתחום‬
                ‫מסוים (היין והגבינות) ולכן במיתוג מוצרים המשתייכים לתחום מיוחסים להם מאפיינים של המדינה‬
                ‫הספציפית הזו‪ .‬דוגמה זו ממחישה את העיקרון העומד בבסיס מיתוג החוץ‪ ,‬ולכן הטענה לפיה מוצרים‬

                             ‫הבאים ממדינות כמו צרפת הם מאיכות גבוהה‪ ,‬בלי קשר למוניטין שלהם‪ ,‬אינה מתאימה‪.‬‬
                   ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬מן האמור עולה כי השיטה דווקא כן מתבססת על תפיסות שמשותפות לכלל‬

                                                                                                                  ‫הצרכנים‪.‬‬

                                                                                                  ‫‪ .19‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
                      ‫נקרא את המשפט ממנו לקוחה ההפניה‪" :‬אנשי שיווק רבים מאמנים כי בניגוד לדפוסי הצרכנות‬
             ‫השכיחים בעולם‪ ,‬מרבית הצרכנים מעדיפם בבירור‪ ,‬מתוך תחושת פטריוטיות‪ ,‬דווקא מוצרים מקומיים"‬

‫‪9‬‬
   4   5   6   7   8   9   10   11   12