Page 9 - ver2
P. 9
שכאשר הוא בודק את מידת היעילות של חומר מסוים בהדברת מזיקים ,התוצאות שיקבל תהיינה
מיוחסת לאותו החומר בלבד.
תשובה ( )3אינה נכונה .כיוון שהחקלאי בדק את השפעת החומרים בתקופות שונות של השנה (שלושה
חומרים ,בהפרשים של שלושה חודשים) היה עליו להניח שיעילותו של כל אחד מחומרי ההדברה אינה
משתנה לאורך השנה ,שכן כך יוכל לדעת שכאשר הוא בודק את מידת היעילות של כל חומר ,התוצאות
שקיבל הן עקביות ואינן תלויות בעונות השנה או מושפעות מהן.
תשובה ( )4אינה נכונה .כיוון שהחקלאי בחן את יעילות חומרי ההדברה באותו מקום לאורך זמן ,היה עליו
להניח שריסוס בחומר הדברה אחד אינו גורם למזיקים לפתח עמידות לחומרי ההדברה שמרוססים
אחריו ,שכן כך יוכל לדעת שמידת היעילות של כל חומר אשר נרשמה לאחר שנבדק אכן משקפת מהימנה
את השפעתו ,והוא לא נתפס כפחות יעיל כתוצאה מכך שהמזיקים פיתחו עמידות לאחר ריסוס החומרים
הקודמים.
.18התשובה הנכונה היא (.)2
בראשית הפסקה נאמר כי ישנן שיטות שיווק שונות שנועדו לשבות את תשומת לב הצרכנים ולהביאם
לקנות את המוצרים המשווקים ,וכי אחת מהן נקראת "מיתוג החוץ" .מטרת השיטה האורה הינה להקנות
למוצר מקומי תדמית של מוצר תוצרת חוץ ,והיא מנצלת את העובדה שבחירה במוצר מסוים מושפעת
מתפיסותיו של הצרכן בנוגע למקור המוצר ,אם במודע ואם לא במודע :הוא יעדיף מוצרים שמקורם
במדינה שיש לה מוניטין בתחום הרלוונטי" (שורות .)3-4אם כן ,העיקרון שעומד בבסיס השיטה הוא
נטיית הצרכנים לקנות מוצר הנתפס כמיוצר במדינה שמיוחס לה שם טוב בקטגורה אליה משתייך המוצר
המשווק.
תשובה ( )1אינה נכונה .ההתייחסות למודעות הצרכנים בפסקה מובאת בהקשר של העדפתם לקנות
מוצרים שמקורם במדינה שיש לה מוניטין בתחום הרלוונטי ,ולא בהקשר של ייחוס איכות גבוהה יותר
למוצרים מתוצרת חוץ באופן כללי.
תשובה ( )2נכונה .כאמור ,העיקרון שעומד בבסיס שיטת מיתוג החוץ הוא אכן שצרכנים ייטו לקנות מוצר
הנתפס כמיוצר במדינה בעלת שם טוב בהקשר של סוג המוצר הזה.
תשובה ( )3אינה נכונה .ההתייחסות לצרפת מופיעה בפסקה כדוגמה למדינה שיש לה מוניטין בתחום
מסוים (היין והגבינות) ולכן במיתוג מוצרים המשתייכים לתחום מיוחסים להם מאפיינים של המדינה
הספציפית הזו .דוגמה זו ממחישה את העיקרון העומד בבסיס מיתוג החוץ ,ולכן הטענה לפיה מוצרים
הבאים ממדינות כמו צרפת הם מאיכות גבוהה ,בלי קשר למוניטין שלהם ,אינה מתאימה.
תשובה ( )4אינה נכונה .מן האמור עולה כי השיטה דווקא כן מתבססת על תפיסות שמשותפות לכלל
הצרכנים.
.19התשובה הנכונה היא (.)3
נקרא את המשפט ממנו לקוחה ההפניה" :אנשי שיווק רבים מאמנים כי בניגוד לדפוסי הצרכנות
השכיחים בעולם ,מרבית הצרכנים מעדיפם בבירור ,מתוך תחושת פטריוטיות ,דווקא מוצרים מקומיים"
9