Page 10 - ver2
P. 10

‫(שורות ‪ .)7-8‬בראשית המשפט תוארו ההעדפות השכיחות בעולם (לפיהן צרכנים נוטים להעדיף מוצרים‬
    ‫מתוצרת חוץ)‪ ,‬ולאחר מכן נאמר כי העדפותיהם של הצרכנים הסיניים שונות מהן‪ ,‬שהרי הם מעדיפים‬
                ‫מוצרים מקומיים‪ .‬מכאן‪ ,‬שהמילה "דווקא" נועדה להדגיש את ההבדל בהעדפות הצרכנים‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬המילה "דווקא" נועדה להדגיש את ההבדל בין העדפות הצרכנים הסיניים‬
     ‫ובין העדפות הצרכנים השכיחות בעולם‪ .‬כמו כן‪ ,‬כיוון שנאמר כי הצרכנים הסיניים מעדיפים מוצרים‬
                                             ‫מקומיים‪ ,‬קיומם של מותגים סיניים מקומיים אינו מפתיע כלל‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬המשפט ממנו לקוחה ההפניה עוסק בכך שאמנם במרבית המדינות בעולם צרכנים‬
     ‫מעדיפים מוצרים מתוצרת חוץ‪ ,‬אך בסין מעדיפים לקנות מוצרים מקומיים‪ .‬כלומר‪ ,‬המילה "דווקא"‬
    ‫נועדה להדגיש הבדל זה‪ ,‬ולא את העובדה שבמילים "מותגים מקומיים" הכוונה היא למותגים סיניים‪.‬‬
       ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬המילה "דווקא" בשורה ‪ 8‬אכן נועדה להדגיש שהעדפותיהם של הצרכנים‬
                                                               ‫הסיניים שונות מן ההעדפות השכיחות בעולם‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה נאמר כי העדפות הסיניים נובעות מתוך תחושת פטריוטיות‪ ,‬ואין בכך כדי‬
                                        ‫לקבוע שהעדפות אלה הן בגדר קריאת תיגר על שאר מדינות העולם‪.‬‬

                                                                                      ‫‪ .20‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
      ‫בפסקה השנייה נאמר כי הצרכנים הסיניים מעדיפים מוצרים מתוצרת מקומית‪ ,‬לפיכך חברות זרות‬
‫שמשווקות את מוצריהן בסין משתמשות בשיטת "שיווק הזיקית"‪ .‬בשורה ‪ 9‬נאמר כי "למוצרים מתוצרת‬
   ‫חוץ המשווקים בשיטה זו יוענק שם בעל גוון אסייתי או בעל משמעות בסינית‪ ,‬והכיתוב על אריזותיהם‬
      ‫יהיה בסינית"‪ .‬כלומר‪ ,‬העיקרון שעומד בבסיס שיטה זו הינו שימוש במיתוג בעל מאפיינים מקומיים‬

                                                                           ‫לצורך שיווק מוצרים מתוצרת חוץ‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בובה המיוצרת בקוריאה ומשווקת שם בשם בעל משמעות בקוריאנית אינה מהווה‬
      ‫דוגמה לשימוש בשיטה המבוססת על העיקרון שבבסיס שיטת "שיווק הזיקית"‪ ,‬שכן הבובה מיוצרת‬
                                             ‫במדינה בה היא משווקת‪ ,‬והמיתוג שלה מתאים לאותה מדינה‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬חטיף המיוצר בקוראה ומשווק בטורקיה בשם צרפתי אינו מהווה דוגמה לשימוש‬
     ‫בשיטה המבוססת על העיקרון שבבסיס שיטת "שיווק הזיקית"‪ ,‬שכן מאפייני המיתוג של המוצר (שם‬
                           ‫המוצר) אינם משתייכים למדינה בה הוא משווק‪( .‬שם צרפתי‪ ,‬משווק בטורקיה)‪.‬‬

   ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬רוטב עגבניות מתוצרת יפן המשווק בבולגריה בשם בולגרי אכן מהווה דוגמה לשימוש‬
 ‫בשיטה המבוססת על העיקרון שבבסיס שיטת "שיווק הזיקית"‪ ,‬שכן לצורך שיווק של מוצר מתוצרת חוץ‬

                 ‫(יפן) במדינה כלשהי (בולגריה) נעשה שימוש במיתוג בעל מאפיינים מקומיים (שם בולגרי)‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬אטריות מתוצרת סין המשווקות בדנמרק בשם בעל משמעות סינית הן אינן דוגמה‬

      ‫לשימוש בשיטה המבוססת על העיקרון שבבסיס שיטת "שיווק הזיקית"‪ ,‬שכן לצורך שיווק של מוצר‬
 ‫מתוצרת חוץ (סין) במדינה כלשהי (דנמרק) לא נעשה מיתוג בעל מאפיינים של המדינה בה הוא משווק‪ ,‬כי‬

                                                    ‫אם של המדינה בה הוא מיוצר (שם בעל משמעות סינית)‪.‬‬

                                                                                                                           ‫‪10‬‬
   5   6   7   8   9   10   11   12