Page 10 - ver2
P. 10
(שורות .)7-8בראשית המשפט תוארו ההעדפות השכיחות בעולם (לפיהן צרכנים נוטים להעדיף מוצרים
מתוצרת חוץ) ,ולאחר מכן נאמר כי העדפותיהם של הצרכנים הסיניים שונות מהן ,שהרי הם מעדיפים
מוצרים מקומיים .מכאן ,שהמילה "דווקא" נועדה להדגיש את ההבדל בהעדפות הצרכנים.
תשובה ( )1אינה נכונה .כאמור ,המילה "דווקא" נועדה להדגיש את ההבדל בין העדפות הצרכנים הסיניים
ובין העדפות הצרכנים השכיחות בעולם .כמו כן ,כיוון שנאמר כי הצרכנים הסיניים מעדיפים מוצרים
מקומיים ,קיומם של מותגים סיניים מקומיים אינו מפתיע כלל.
תשובה ( )2אינה נכונה .המשפט ממנו לקוחה ההפניה עוסק בכך שאמנם במרבית המדינות בעולם צרכנים
מעדיפים מוצרים מתוצרת חוץ ,אך בסין מעדיפים לקנות מוצרים מקומיים .כלומר ,המילה "דווקא"
נועדה להדגיש הבדל זה ,ולא את העובדה שבמילים "מותגים מקומיים" הכוונה היא למותגים סיניים.
תשובה ( )3נכונה .כאמור ,המילה "דווקא" בשורה 8אכן נועדה להדגיש שהעדפותיהם של הצרכנים
הסיניים שונות מן ההעדפות השכיחות בעולם.
תשובה ( )4אינה נכונה .בפסקה נאמר כי העדפות הסיניים נובעות מתוך תחושת פטריוטיות ,ואין בכך כדי
לקבוע שהעדפות אלה הן בגדר קריאת תיגר על שאר מדינות העולם.
.20התשובה הנכונה היא (.)3
בפסקה השנייה נאמר כי הצרכנים הסיניים מעדיפים מוצרים מתוצרת מקומית ,לפיכך חברות זרות
שמשווקות את מוצריהן בסין משתמשות בשיטת "שיווק הזיקית" .בשורה 9נאמר כי "למוצרים מתוצרת
חוץ המשווקים בשיטה זו יוענק שם בעל גוון אסייתי או בעל משמעות בסינית ,והכיתוב על אריזותיהם
יהיה בסינית" .כלומר ,העיקרון שעומד בבסיס שיטה זו הינו שימוש במיתוג בעל מאפיינים מקומיים
לצורך שיווק מוצרים מתוצרת חוץ.
תשובה ( )1אינה נכונה .בובה המיוצרת בקוריאה ומשווקת שם בשם בעל משמעות בקוריאנית אינה מהווה
דוגמה לשימוש בשיטה המבוססת על העיקרון שבבסיס שיטת "שיווק הזיקית" ,שכן הבובה מיוצרת
במדינה בה היא משווקת ,והמיתוג שלה מתאים לאותה מדינה.
תשובה ( )2אינה נכונה .חטיף המיוצר בקוראה ומשווק בטורקיה בשם צרפתי אינו מהווה דוגמה לשימוש
בשיטה המבוססת על העיקרון שבבסיס שיטת "שיווק הזיקית" ,שכן מאפייני המיתוג של המוצר (שם
המוצר) אינם משתייכים למדינה בה הוא משווק( .שם צרפתי ,משווק בטורקיה).
תשובה ( )3נכונה .רוטב עגבניות מתוצרת יפן המשווק בבולגריה בשם בולגרי אכן מהווה דוגמה לשימוש
בשיטה המבוססת על העיקרון שבבסיס שיטת "שיווק הזיקית" ,שכן לצורך שיווק של מוצר מתוצרת חוץ
(יפן) במדינה כלשהי (בולגריה) נעשה שימוש במיתוג בעל מאפיינים מקומיים (שם בולגרי).
תשובה ( )4אינה נכונה .אטריות מתוצרת סין המשווקות בדנמרק בשם בעל משמעות סינית הן אינן דוגמה
לשימוש בשיטה המבוססת על העיקרון שבבסיס שיטת "שיווק הזיקית" ,שכן לצורך שיווק של מוצר
מתוצרת חוץ (סין) במדינה כלשהי (דנמרק) לא נעשה מיתוג בעל מאפיינים של המדינה בה הוא משווק ,כי
אם של המדינה בה הוא מיוצר (שם בעל משמעות סינית).
10