Page 12 - ver2
P. 12
תשובה ( )1אינה נכונה .ה"גורסים" (שורה ,)29הם מי שטענו כי מקורם של המוצרים אינו משפיע על
בחירת הצרכנים.
תשובה ( )2אינה נכונה .ה"צרכנים" (שורה )28הם מי שקונים מוצרים ללא קשר למקורם (של המוצרים).
תשובה ( )3נכונה .כאמור ,המילה "מקורם" אכן מיוחסת ל"מוצרים" (שורה .)29
תשובה ( )4אינה נכונה" .צורכיהם" = הצרכים של הצרכנים .הבחירה אם לקנות מוצר כלשהו נובעת בין
השאר מכך שהוא מתאים לצרכים הללו ,ללא קשר למקור של המוצר עצמו.
.23התשובה הנכונה היא (.)1
נבחן כל אחת מן האפשרויות המופיעות בתשובות ,ונבדוק איזו מהן היא שאלה מרכזית שבה עוסק הקטע.
תשובה ( )1נכונה .האם שיטת השיווק שחברות זרות בסין נוקטות בה היא אכן שיטה יעילה?
מלבד הפסקה הראשונה ,בה תואר בקצרה "מיתוג החוץ" ,שאר הפסקות כולן עוסקות בשיווק מוצרים
מתוצרת חוץ בשוק הסיני .בפסקה השנייה מתוארות העדפות קהל הצרכנים הסיני ,ולפיכך ,התאמת
שיטת השיווק ("שיווק הזיקית") לקהל זה .בפסקה שלאחר מכן נידונים בהרחבה ממצאיו של מחקר
מקיף אשר עסק ביעילות שיטה זו ,והפסקה האחרונה עוסקת כולה בשאלה אם שיטה זו תורמת לשיווקם
של מוצרים בסין .אם כך ,ניתן לקבוע שהשאלה האם שיטת השיווק שחברות זרות בסין נוקטות היא אכן
שיטה יעילה ,היא שאלה מרכזית בה עוסק הקטע.
תשובה ( )2אינה נכונה .איזו משתי השיטות – שיטת "שיווק הזיקית" ושיטת "מיתוג החוץ" – מוצלחת
יותר?
בראשית הקטע תוארה בקצרה שיטת "מיתוג החוץ" מבלי כל התייחסות ליעילותה ,בהמשך תוארה
בהרחבה שיטת "שיווק הזיקית" בדגש על יעילותה ,ולא הייתה כל התייחסות השוואתית ליעילותן של
השתיים.
תשובה ( )3אינה נכונה .אילו מוצרים מחזיקים הסינים בבתיהם – מתוצרת חוץ או מתוצרת סין?
שאלה זו מתייחסת לממצא ספציפי של המחקר המתואר בפסקה השלישית ואשר הוזכר בקצרה .אין
מדובר בשאלה מרכזית שבה עוסק הקטע.
תשובה ( )4אינה נכונה .אילו תכונות מייחסים צרכנים בעולם למוצרים המיוצרים בארצות זרות?
מלבד התייחסות קצרה בפסקה הראשונה לכך שבחירת צרכנים במוצר כלשהו מושפעת מתפיסות הנוגעות
למקור המוצר ,אין בקטע כל התייחסות מפורשת לתכונות שצרכנים בעולם מייחסים למוצרים המיוצרים
בארצות זרות ,ובוודאי שהדבר אינו מהווה נושא מרכזי שנידון בקטע.
12