Page 12 - ver2
P. 12

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬ה"גורסים" (שורה ‪ ,)29‬הם מי שטענו כי מקורם של המוצרים אינו משפיע על‬
                                                                                               ‫בחירת הצרכנים‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬ה"צרכנים" (שורה ‪ )28‬הם מי שקונים מוצרים ללא קשר למקורם (של המוצרים)‪.‬‬
                           ‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬המילה "מקורם" אכן מיוחסת ל"מוצרים" (שורה ‪.)29‬‬

  ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪" .‬צורכיהם" = הצרכים של הצרכנים‪ .‬הבחירה אם לקנות מוצר כלשהו נובעת בין‬
                                ‫השאר מכך שהוא מתאים לצרכים הללו‪ ,‬ללא קשר למקור של המוצר עצמו‪.‬‬

                                                                                      ‫‪ .23‬התשובה הנכונה היא (‪.)1‬‬
‫נבחן כל אחת מן האפשרויות המופיעות בתשובות‪ ,‬ונבדוק איזו מהן היא שאלה מרכזית שבה עוסק הקטע‪.‬‬

             ‫תשובה (‪ )1‬נכונה‪ .‬האם שיטת השיווק שחברות זרות בסין נוקטות בה היא אכן שיטה יעילה?‬
   ‫מלבד הפסקה הראשונה‪ ,‬בה תואר בקצרה "מיתוג החוץ"‪ ,‬שאר הפסקות כולן עוסקות בשיווק מוצרים‬

      ‫מתוצרת חוץ בשוק הסיני‪ .‬בפסקה השנייה מתוארות העדפות קהל הצרכנים הסיני‪ ,‬ולפיכך‪ ,‬התאמת‬
      ‫שיטת השיווק ("שיווק הזיקית") לקהל זה‪ .‬בפסקה שלאחר מכן נידונים בהרחבה ממצאיו של מחקר‬
‫מקיף אשר עסק ביעילות שיטה זו‪ ,‬והפסקה האחרונה עוסקת כולה בשאלה אם שיטה זו תורמת לשיווקם‬
 ‫של מוצרים בסין‪ .‬אם כך‪ ,‬ניתן לקבוע שהשאלה האם שיטת השיווק שחברות זרות בסין נוקטות היא אכן‬

                                                            ‫שיטה יעילה‪ ,‬היא שאלה מרכזית בה עוסק הקטע‪.‬‬
 ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬איזו משתי השיטות – שיטת "שיווק הזיקית" ושיטת "מיתוג החוץ" – מוצלחת‬

                                                                                                           ‫יותר?‬
       ‫בראשית הקטע תוארה בקצרה שיטת "מיתוג החוץ" מבלי כל התייחסות ליעילותה‪ ,‬בהמשך תוארה‬
    ‫בהרחבה שיטת "שיווק הזיקית" בדגש על יעילותה‪ ,‬ולא הייתה כל התייחסות השוואתית ליעילותן של‬

                                                                                                       ‫השתיים‪.‬‬
         ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬אילו מוצרים מחזיקים הסינים בבתיהם – מתוצרת חוץ או מתוצרת סין?‬
     ‫שאלה זו מתייחסת לממצא ספציפי של המחקר המתואר בפסקה השלישית ואשר הוזכר בקצרה‪ .‬אין‬

                                                                    ‫מדובר בשאלה מרכזית שבה עוסק הקטע‪.‬‬
         ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬אילו תכונות מייחסים צרכנים בעולם למוצרים המיוצרים בארצות זרות?‬
‫מלבד התייחסות קצרה בפסקה הראשונה לכך שבחירת צרכנים במוצר כלשהו מושפעת מתפיסות הנוגעות‬
‫למקור המוצר‪ ,‬אין בקטע כל התייחסות מפורשת לתכונות שצרכנים בעולם מייחסים למוצרים המיוצרים‬

                                       ‫בארצות זרות‪ ,‬ובוודאי שהדבר אינו מהווה נושא מרכזי שנידון בקטע‪.‬‬

                                                                                                                           ‫‪12‬‬
   7   8   9   10   11   12