Page 11 - ver2
P. 11

‫‪ .21‬התשובה הנכונה היא (‪.)1‬‬
            ‫בשאלה זו אנחנו מתבקשים לקבוע מה אפשר לומר על המוצרים המשווקים בסין‪ ,‬על סמך ממצאי המחקר‬
            ‫שמופיעים בפסקה השלישית‪ .‬כיוון שלמחקר האמור יש כמה ממצאים וכל אחד מהם נזכר בחלק שונה של‬

              ‫הפסקה‪ ,‬נבחן כל אחת מן האפשרויות המופיעות בתשובות לאור הממצא הרלוונטי בפסקה‪ ,‬ונבדוק איזו‬
                                                                                                                  ‫מהן נכונה‪.‬‬

                      ‫תשובה (‪ )1‬נכונה‪ .‬נראה שמוצרים מתוצרת חוץ המשווקים בסין ב"שיטת הזיקית" אינם יקרים‬
                ‫ממוצרים מקומיים דומים‪ .‬בחלקה האחרון של הפסקה נאמר שלאחר שחשפו החוקרים לפני משתתפי‬
               ‫המחקר כי מוצרים רבים שהם נוהגים לקנות הם למעשה תוצרת חוץ (כלומר‪ ,‬מוצרים ששווקו ב"שיטת‬

                  ‫הזיקית") נשאלו הנבדקים אם היו מוכנים לקנות במקומם מוצרים מתוצרת מקומית‪ .‬כלל הנבדקים‬
                   ‫השיבו שלא היו מוכנים לכך‪ ,‬כאשר אחד הנימוקים לסירובם היה המחיר הנמוך של המוצרים שהם‬
             ‫נוהגים לקנות (=מוצרים המשווקים בשיטת הזיקית)‪ .‬מכאן‪ ,‬שהמוצרים הללו אכן אינם יקרים מחלופות‬

                                                                                                                   ‫מקומיות‪.‬‬
             ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬נראה שרוב מוצרי האלקטרוניקה שנרכשים בסין הם מתוצרת חוץ‪ .‬בשורות ‪19-‬‬

                   ‫‪ 21‬הובאה התייחסות למוצרי האלקטרוניקה ונאמר כי בתחום זה שיעור זיהוי המוצרים הזרים היה‬
                ‫הגבוה ביותר וכי סביר שהסיבה לכך הינה שמדובר במוצרים שנקנים לעתים רחוקות והצרכנים נוהגים‬
             ‫לערוך מחקר קודם לרכישתם‪ .‬לא ניתן להסיק מכך דבר אשר לשיעור מוצרי האלקטרוניקה מתוצרת חוץ‬

                                                                                                          ‫שנמכרים במדינה‪.‬‬
               ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬המוצרים הפופולריים והיום – יומיים מתוצרת חוץ המשווקים בסין איכותיים‬
              ‫פחות ממתחריהם הסיניים‪ .‬בשורה ‪ 19‬נאמר כי משתתפי המחקר הופתעו לגלות את מקורם האמתי של‬

                  ‫רבים מהמוצרים הפופולריים והיום – יומיים שבביתם (= גילו שהם מתוצרת חוץ)‪ .‬בהמשך הפסקה‪,‬‬
              ‫כאשר נשאלו אם היו מוכנים לקנות במקומם מוצרים מקומיים דומים‪ ,‬ענו כולם בשלילה‪ ,‬שכן הם שבעי‬

                    ‫רצון מהמוצרים שברשותם‪ .‬הדבר אמנם לא מעיד באופן חד משמעי לגבי איכות המוצרים‪ ,‬אך ניתן‬
               ‫להסיק מכך‪ ,‬כי המוצרים היום – יומיים מתוצרת חוץ דווקא איכותיים יותר ממתחריהם הסיניים‪ ,‬ולא‬

                                                                                                                      ‫להיפך‪.‬‬
              ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬מרבית מוצרי הצריכה שנמצאים בבתיהם של הסינים אינם מתוצרת סין‪ .‬אמנם‬

                ‫בפסקה נאמר כי "רבים ממוצרי הצריכה שלהם מיוצרים בארצות אחרות" (שורה ‪ ,)15‬אך אין בכך כדי‬
                ‫לקבוע שמרביתם אינם מיוצרים בסין (כלומר‪ ,‬שכמות מוצרי הצריכה מתוצרת חוץ גדולה יותר מכמות‬

                                                                                         ‫מוצרי הצריכה מתוצרת מקומית)‪.‬‬

                                                                                                  ‫‪ .22‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
              ‫נקרא את המשפט ממנו לקוחה ההפניה‪" :‬לדידם‪ ,‬הצרכנים הסינים בוחרים על פי רוב במוצרים שנראים‬

                  ‫להם זולים ומותאמים לצורכיהם‪ ,‬ללא קשר למקורם" (שורות ‪ .)28-29‬במשפט זה מוצגת סברה אשר‬
               ‫למאפייני המוצרים אליהם מתייחסים הצרכנים הסינים בעת קנייה – הצרכנים בוחרים לקנות מוצרים‬
              ‫שנראים להם זולים ושמתאימים לצרכים שלהם‪ ,‬בלי שום קשר למקורם (של המוצרים)‪ .‬אם כן‪ ,‬המילה‬

                                                                               ‫"מקורם" מתייחסת ל"מוצרים" (שורה ‪.)29‬‬

‫‪11‬‬
   6   7   8   9   10   11   12