Page 11 - ver2
P. 11
.21התשובה הנכונה היא (.)1
בשאלה זו אנחנו מתבקשים לקבוע מה אפשר לומר על המוצרים המשווקים בסין ,על סמך ממצאי המחקר
שמופיעים בפסקה השלישית .כיוון שלמחקר האמור יש כמה ממצאים וכל אחד מהם נזכר בחלק שונה של
הפסקה ,נבחן כל אחת מן האפשרויות המופיעות בתשובות לאור הממצא הרלוונטי בפסקה ,ונבדוק איזו
מהן נכונה.
תשובה ( )1נכונה .נראה שמוצרים מתוצרת חוץ המשווקים בסין ב"שיטת הזיקית" אינם יקרים
ממוצרים מקומיים דומים .בחלקה האחרון של הפסקה נאמר שלאחר שחשפו החוקרים לפני משתתפי
המחקר כי מוצרים רבים שהם נוהגים לקנות הם למעשה תוצרת חוץ (כלומר ,מוצרים ששווקו ב"שיטת
הזיקית") נשאלו הנבדקים אם היו מוכנים לקנות במקומם מוצרים מתוצרת מקומית .כלל הנבדקים
השיבו שלא היו מוכנים לכך ,כאשר אחד הנימוקים לסירובם היה המחיר הנמוך של המוצרים שהם
נוהגים לקנות (=מוצרים המשווקים בשיטת הזיקית) .מכאן ,שהמוצרים הללו אכן אינם יקרים מחלופות
מקומיות.
תשובה ( )2אינה נכונה .נראה שרוב מוצרי האלקטרוניקה שנרכשים בסין הם מתוצרת חוץ .בשורות 19-
21הובאה התייחסות למוצרי האלקטרוניקה ונאמר כי בתחום זה שיעור זיהוי המוצרים הזרים היה
הגבוה ביותר וכי סביר שהסיבה לכך הינה שמדובר במוצרים שנקנים לעתים רחוקות והצרכנים נוהגים
לערוך מחקר קודם לרכישתם .לא ניתן להסיק מכך דבר אשר לשיעור מוצרי האלקטרוניקה מתוצרת חוץ
שנמכרים במדינה.
תשובה ( )3אינה נכונה .המוצרים הפופולריים והיום – יומיים מתוצרת חוץ המשווקים בסין איכותיים
פחות ממתחריהם הסיניים .בשורה 19נאמר כי משתתפי המחקר הופתעו לגלות את מקורם האמתי של
רבים מהמוצרים הפופולריים והיום – יומיים שבביתם (= גילו שהם מתוצרת חוץ) .בהמשך הפסקה,
כאשר נשאלו אם היו מוכנים לקנות במקומם מוצרים מקומיים דומים ,ענו כולם בשלילה ,שכן הם שבעי
רצון מהמוצרים שברשותם .הדבר אמנם לא מעיד באופן חד משמעי לגבי איכות המוצרים ,אך ניתן
להסיק מכך ,כי המוצרים היום – יומיים מתוצרת חוץ דווקא איכותיים יותר ממתחריהם הסיניים ,ולא
להיפך.
תשובה ( )4אינה נכונה .מרבית מוצרי הצריכה שנמצאים בבתיהם של הסינים אינם מתוצרת סין .אמנם
בפסקה נאמר כי "רבים ממוצרי הצריכה שלהם מיוצרים בארצות אחרות" (שורה ,)15אך אין בכך כדי
לקבוע שמרביתם אינם מיוצרים בסין (כלומר ,שכמות מוצרי הצריכה מתוצרת חוץ גדולה יותר מכמות
מוצרי הצריכה מתוצרת מקומית).
.22התשובה הנכונה היא (.)3
נקרא את המשפט ממנו לקוחה ההפניה" :לדידם ,הצרכנים הסינים בוחרים על פי רוב במוצרים שנראים
להם זולים ומותאמים לצורכיהם ,ללא קשר למקורם" (שורות .)28-29במשפט זה מוצגת סברה אשר
למאפייני המוצרים אליהם מתייחסים הצרכנים הסינים בעת קנייה – הצרכנים בוחרים לקנות מוצרים
שנראים להם זולים ושמתאימים לצרכים שלהם ,בלי שום קשר למקורם (של המוצרים) .אם כן ,המילה
"מקורם" מתייחסת ל"מוצרים" (שורה .)29
11