Page 13 - ver1
P. 13

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬ההשלמה המוצעת בתשובה זו אינה משתמעת מן הפסקה השלישית; אם מקור‬
‫ההעדפה של התינוקות בניסוי הוא סלידה מהדמות המפריעה‪ ,‬הם לכאורה לא אמורים להעדיף את אחת‬
‫משתי הדמויות הנותרות על פני האחרת‪ .‬כאמור‪ ,‬הם פשוט יעדיפו כל דמות על פני המפריעה‪ ,‬בין אם היא‬

  ‫ניטרלית או חיובית‪ .‬ולפיכך‪ ,‬לא מדויק לטעון כי הם יעדיפו את הדמות הניטרלית על פני הדמות העוזרת‪.‬‬
‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬ההשלמה המוצעת בתשובה זו אכן נובעת מהפסקה השלישית; כאמור‪ ,‬החוקרים הניחו כי‬
‫אם מקור ההעדפה של התינוקות בניסוי הוא סלידה מהדמות המפריעה‪ ,‬הם לא יבחינו בין הדמות הניטרלית‬

                                                                                                 ‫לדמות העוזרת‪.‬‬
‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬ההשלמה המוצעת בתשובה זו אינה משתמעת מן הפסקה השלישית; בפסקה נכתב‬
‫שהתינוקות מעדיפים את הדמות החיובית על פני הדמות הניטרלית‪ ,‬ואת הניטרלית על פני השלילית‪ .‬פירוש‬
‫הדבר אפוא כי התינוקות מבחינים בין שלוש הדמויות‪ ,‬וכי המקור להעדפתם את הדמות העוזרת הוא משיכה‬
‫אליה‪ .‬מכאן‪ ,‬אם מקור ההעדפה של התינוקות בניסוי הוא משיכה לדמות העוזרת‪ ,‬ניתן להניח שהם כן יבחינו‬
‫בין הדמות הניטרלית לדמות העוזרת (ולא ״לא יבחינו בין הדמות העוזרת לדמות הניטרלית״ – כפי שהוצע‬

                                                                                                     ‫בתשובה זו)‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬ההשלמה המוצעת בתשובה זו אינה משתמעת מן הפסקה השלישית; מן האמור‬
‫משתמע כי אם מקור ההעדפה של התינוקות בניסוי הוא משיכה לדמות העוזרת‪ ,‬הם יעדיפו את הדמות‬
‫העוזרת על פני השתיים האחרות‪ .‬כלומר‪ ,‬גם בהוספת דמות ניטרלית‪ ,‬התינוקות עדיין יעדיפו את הדמות‬
‫העוזרת על פני השתיים האחרות‪ .‬לא נובע מכך שהם יעדיפו את הדמות הניטרלית על פני הדמות המפריעה‪.‬‬

                                                                                       ‫‪ .22‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬

‫בניסויים המתוארים בפסקה השלישית והרביעית‪ ,‬החוקרים פירשו את הושטת היד של תינוקות אל עבר‬
‫דמות מסוימת כעדות להעדפת הדמות הזו על פני האחרות; בניסוי הראשון רוב התינוקות הושיטו יד לדמות‬
‫העוזרת‪ ,‬והחוקרים הסיקו מכך שתינוקות מעדיפים את הדמות החיובית על פני הדמות הניטרלית וכן על פני‬
‫הדמות השלילית‪ .‬בניסוי השני‪ ,‬החוקרים למדו על העדפת התינוקות בהקשר של שכר ועונש מתוך הושטת‬

                                      ‫היד של התינוקות אל עבר הדמויות השונות בניסוי (מתגמלת‪/‬מענישה)‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬הושטת היד בניסויים המתוארים בפסקה השלישית והרביעית אינה מעידה שהתינוק‬
‫רואה בדמות שלעברה הושיט יד דמות העוזרת לחברתה‪ .‬אלא‪ ,‬כאמור‪ ,‬שהתינוק מעדיף את הדמות שאליה‬

                                                                            ‫הושיט יד על פני הדמויות האחרות‪.‬‬
‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬הושטת היד בניסויים המתוארים בפסקה השלישית והרביעית אינה מעידה שהתינוק‬
‫רוצה להפסיק את ההתנהגות שהוא רואה‪ .‬אלא‪ ,‬כאמור‪ ,‬שהתינוק מעדיף את הדמות שאליה הושיט יד על‬

                                                                                          ‫פני הדמויות האחרות‪.‬‬
‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬כפי שהוסבר לעיל‪ ,‬הושטת היד בניסויים המתוארים בפסקה השלישית והרביעית מעידה‬

                                     ‫שהתינוק מעדיף את הדמות שאליה הושיט יד על פני הדמויות האחרות‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬הושטת היד בניסויים המתוארים בפסקה השלישית והרביעית אינה מעידה שהתינוק‬
‫מבין שיש פגם מוסרי בסיטואציה‪ .‬אלא‪ ,‬כאמור‪ ,‬שהתינוק מעדיף את הדמות שאליה הושיט יד על פני‬

                                                                                              ‫הדמויות האחרות‪.‬‬
   8   9   10   11   12   13   14