Page 8 - ver1
P. 8

‫‪ .14‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
‫כדי לקבוע איזה מצמדי הילדים עבר מחדר לחדר נבחן כל אחת מן האפשרויות לאור הכללים‬

                                                                               ‫שתוארו בשאלה‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬מכיוון שלפי הכללים דני ושימי לא יכולים להיות באותו החדר‪ ,‬מעבר‬
‫של דני מחדר אחד לאחר פירושו הפרה של הכללים – אם הוא עוזב חדר ששימי לא היה בו‪,‬‬
‫הוא יעבור לחדר שבו שימי נמצא‪ ,‬ואם הוא עוזב לחדר ששימי לא נמצא בו‪ ,‬פירוש הדבר‬

                                                           ‫ששהה קודם באותו החדר עם שימי‪.‬‬
‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬מכיוון שלפי הכללים דני ושימי לא יכולים להיות באותו החדר‪ ,‬מעבר‬
‫של שימי מחדר אחד לאחר פירושו הפרה של הכללים – אם הוא עוזב חדר שדני לא היה בו‪,‬‬
‫הוא יעבור לחדר שבו דני נמצא‪ ,‬ואם הוא עוזב לחדר שדני לא נמצא בו‪ ,‬פירוש הדבר ששהה‬

                                                                     ‫קודם באותו החדר עם דני‪.‬‬
‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬מכיוון שלפי הכללים שימי ותהילה צריכים להיות באותו החדר‪ ,‬מעבר‬
‫של תהילה מחדר אחד לאחר פירושו הפרה של הכללים – אם היא עוזבת חדר ששימי היה בו‪,‬‬
‫היא תעבור לחדר שבו לא תימצא עם שימי‪ ,‬ואם תעבור לחדר ששימי נמצא בו‪ ,‬אזי שטרם‬

                                                    ‫המעבר היא ושימי נמצאו בחדרים נפרדים‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬בהחלט ייתכן שנעמה ורחל הן שעברו מחדר לחדר בשעת המשחק‪ ,‬שהרי‬
‫אין כל התניה לגבי שהותן בחדרים מסוימים כמו גם לגבי הפעוטות הנוספים שעמם הן שוהות‬
‫בחדר‪ .‬אם בחדר הגדול נמצאים אורי ודני‪ ,‬ובחדר הקטן שימי ותהילה כל הכללים נשמרים‬
‫(אורי בחדר הגדול‪ ,‬דני ושימי בחדרים נפרדים‪ ,‬שימי ותהילה נמצאים יחד באותו החדר‪ ,‬ובכל‬
‫חדר יש שני פעוטות לפחות) נעמה ורחל יכולות לעבור יחד מן החדר הגדול לקטן ולהיפך‪,‬‬

                                                                 ‫מבלי שהדבר יפר את הכללים‪.‬‬

                                                                      ‫‪ .15‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
‫כדי לקבוע איזו מן האפשרויות שמופיעות בתשובות משקפת את טענתו המרכזית של המבקר‪,‬‬

             ‫נבחן תחילה את דבריו‪ ,‬ומתוך כך נעמוד על הטענה העיקרית שבה הם עוסקים‪.‬‬
‫המבקר פותח בכך שמחבר הספר מציג שפע עצום של ידע מקוטע ולא אחיד‪ ,‬אשר הולם את‬
‫העולם שבו עוסק הספר (עולם שבו נהוג לשכפל תכנים שוב ושוב בצורות שונות)‪ .‬הוא מחזק‬
‫את דבריו ומוסיף כי אכן המחבר כלל בתוכו מגוון תכנים מסגנונות ומעולמות שונים‪ ,‬דבר‬
‫אשר גורם לקריאה בו להיות מבולבלת ולא ברורה‪ .‬אם כן‪ ,‬ניתן להבין כי טענתו העיקרית של‬

  ‫המבקר היא שהספר כתוב באופן מבלבל ולא מאורגן‪ ,‬בדומה לטיב הנושא שבו הוא עוסק‪.‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13