Page 4 - ver1
P. 4

‫‪ .9‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
‫השימוש בסימוכין ממחקרים שונים משווה ַלּכתוב מאפיינים של מחקר אובייקטיבי; לכן‬

      ‫מפתיע למצוא לצד נימת הכתיבה הניטרלית גם ריבוי של אמירות אישיות של המחבר‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי השימוש במילים לועזיות רבות משווה לכתוב‬
‫מאפיינים של כתיבה רצינית‪ .‬על כן אין היגיון בטענה כי בשל כך מפתיע למצוא לצד נימת‬
‫הכתיבה המדעית גם ריבוי של ציטוטים ממחקרים שנערכו בנושא‪ ,‬שהרי גם הם מעידים על‬

                                             ‫נימה זו‪ ,‬ואין זה מפתיע שהשתמשו בהם בטקסט‪.‬‬
‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי השימוש בניקוד ובאותיות גדולות משווה לכתוב‬
‫מאפיינים של ספר ילדים‪ .‬על כן‪ ,‬אין היגיון בטענה כי בשל כך מפתיע למצוא לצד נימת‬
‫הכתיבה המכוונת לבני הדור הצעיר גם ריבוי של מילים הנחשבות לקלות‪ ,‬שהרי השימוש בהן‬

       ‫עולה בקנה אחד עם נימת הכתיבה האמורה‪ ,‬ואין זה מפתיע שהשתמשו בהן בטקסט‪.‬‬
‫תשובה (‪ )3‬נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי השימוש בסימוכין ממחקרים שונים משווה לכתוב‬
‫מאפיינים של מחקר אובייקטיבי‪ .‬על כן‪ ,‬יש היגיון בטענה כי בשל כך מפתיע למצוא לצד נימת‬
‫הכתיבה הניטרלית גם ריבוי של אמירות אישיות של המחבר‪ ,‬שהרי אמירות מעין אלה גורעות‬

                               ‫מן האובייקטיביות של הטקסט‪ ,‬ואכן מפתיע שהן מופיעות בו‪.‬‬
‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי השימוש בדימויים עשירים משווה לכתוב מאפיינים‬
‫של מחקר יבש וענייני‪ .‬השלמה זו חסרת היגיון‪ ,‬שהרי דימויים אלה משווים לטקסט‬

                                                           ‫מאפיינים ספרותיים ולא מחקריים‪.‬‬

                                                                      ‫‪ .10‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
‫מדיניות בית הספר למשחק הייתה לדחות את רוב המועמדים שהביעו לבטים בנוגע למסלול‬
‫חיים זה‪ ,‬בשל האמונה כי לבטים כאלה מעידים על חוסר מחויבות למקצוע‪ .‬לימים שונתה‬
‫המדיניות‪ ,‬מכיוון שהמועמדים שהתקבלו לבית הספר למרות לבטיהם היו לשחקנים‬

                                                                                        ‫מצוינים‪.‬‬

‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬תחילה נאמר כי מדיניות בית הספר למשחק הייתה לדחות מועמדים‬
‫שלא הביעו לבטים בנוגע למסלול חיים זה‪ ,‬בשל האמונה כי לבטים כאלה מעידים על כנות‪,‬‬
‫החשובה להתפתחות המקצועית של השחקן‪ .‬כלומר‪ ,‬מאחר שלבטים מעידים על כנות‪ ,‬נהגו‬
‫לקבל בעיקר מועמדים שהתלבטו‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בטענה כי לימים התברר שהמדיניות‬
‫הצדיקה את עצמה מכיוון שמועמדים שהתקבלו למרות לבטיהם נשרו ממנו במוקדם או‬

                        ‫במאוחר‪ ,‬שהרי נשירתם מלמדת כי המדיניות לא הוכיחה את עצמה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9