Page 4 - ver1
P. 4
.9התשובה הנכונה היא (.)3
השימוש בסימוכין ממחקרים שונים משווה ַלּכתוב מאפיינים של מחקר אובייקטיבי; לכן
מפתיע למצוא לצד נימת הכתיבה הניטרלית גם ריבוי של אמירות אישיות של המחבר.
תשובה ( )1אינה נכונה .תחילה נאמר כי השימוש במילים לועזיות רבות משווה לכתוב
מאפיינים של כתיבה רצינית .על כן אין היגיון בטענה כי בשל כך מפתיע למצוא לצד נימת
הכתיבה המדעית גם ריבוי של ציטוטים ממחקרים שנערכו בנושא ,שהרי גם הם מעידים על
נימה זו ,ואין זה מפתיע שהשתמשו בהם בטקסט.
תשובה ( )2אינה נכונה .תחילה נאמר כי השימוש בניקוד ובאותיות גדולות משווה לכתוב
מאפיינים של ספר ילדים .על כן ,אין היגיון בטענה כי בשל כך מפתיע למצוא לצד נימת
הכתיבה המכוונת לבני הדור הצעיר גם ריבוי של מילים הנחשבות לקלות ,שהרי השימוש בהן
עולה בקנה אחד עם נימת הכתיבה האמורה ,ואין זה מפתיע שהשתמשו בהן בטקסט.
תשובה ( )3נכונה .תחילה נאמר כי השימוש בסימוכין ממחקרים שונים משווה לכתוב
מאפיינים של מחקר אובייקטיבי .על כן ,יש היגיון בטענה כי בשל כך מפתיע למצוא לצד נימת
הכתיבה הניטרלית גם ריבוי של אמירות אישיות של המחבר ,שהרי אמירות מעין אלה גורעות
מן האובייקטיביות של הטקסט ,ואכן מפתיע שהן מופיעות בו.
תשובה ( )4אינה נכונה .תחילה נאמר כי השימוש בדימויים עשירים משווה לכתוב מאפיינים
של מחקר יבש וענייני .השלמה זו חסרת היגיון ,שהרי דימויים אלה משווים לטקסט
מאפיינים ספרותיים ולא מחקריים.
.10התשובה הנכונה היא (.)4
מדיניות בית הספר למשחק הייתה לדחות את רוב המועמדים שהביעו לבטים בנוגע למסלול
חיים זה ,בשל האמונה כי לבטים כאלה מעידים על חוסר מחויבות למקצוע .לימים שונתה
המדיניות ,מכיוון שהמועמדים שהתקבלו לבית הספר למרות לבטיהם היו לשחקנים
מצוינים.
תשובה ( )1אינה נכונה .תחילה נאמר כי מדיניות בית הספר למשחק הייתה לדחות מועמדים
שלא הביעו לבטים בנוגע למסלול חיים זה ,בשל האמונה כי לבטים כאלה מעידים על כנות,
החשובה להתפתחות המקצועית של השחקן .כלומר ,מאחר שלבטים מעידים על כנות ,נהגו
לקבל בעיקר מועמדים שהתלבטו .לפיכך ,אין היגיון בטענה כי לימים התברר שהמדיניות
הצדיקה את עצמה מכיוון שמועמדים שהתקבלו למרות לבטיהם נשרו ממנו במוקדם או
במאוחר ,שהרי נשירתם מלמדת כי המדיניות לא הוכיחה את עצמה.