Page 11 - index
P. 11
מועד חורף 2020 - 10 - חשיבה מילולית -פרק ראשון
השאלות
. 19לפי מודל זיהוי האותיות במקביל ,בשעת קריאת המילה ״מעדן״ ,במנגנון לזיהוי מילים יקבלו המילים
מסרים מאותו מספר יחידות של אותיות ,ובסופו של דבר .
( )1״מדע״ ו״עדן״ /יופעלו שתיהן יחד
( ) 2״עדן״ ו״מעקה״ /לא תופעל אף אחת מהן
( )3״מעדן״ ו״מדען״ /יופעלו שתי המילים יחד
( ) 4״מעדן״ ו״מדען״ /תופעל רק המילה “מעדן “
.20בדוגמה המובאת בשורות ,14-13העובדה שיחידת המילה “מחלבה“ אינה מופעלת בעקבות קריאת המילה “חלב“
מוזכרת -
( )1בתור דוגמה לתופעה שרק מודל זיהוי האותיות במקביל יכול להסביר אותה
( ) 2בתור דוגמה לתופעה שמודל זיהוי האותיות במקביל אינו מצליח להסביר
( ) 3כדי להבהיר את משמעותו של עקרון “ההתאמה הגדולה ביותר“ (שורה )13
( )4כדי להבהיר את משמעות ההנחה בנוגע לעיבוד סדר האותיות במילה (שורה )15
. 21מתוצאות הניסוי המתואר בפסקה השלישית עולה כי -
( )1ללא זיהוי מילים אי אפשר לזהות אותיות
( ) 2כשאות מופיעה בתור חלק מרצף אותיות סתמי ,אי אפשר לזהות אותה
( ) 3קל יותר לזהות אות כאשר היא חלק ממילה מלזהותה בתור אות יחידה
( )4אם יוצג לפנינו רצף סתמי של אותיות ,ננסה לחפש בתוכו מילים מוכרות
. 22איזו מהטענות הבאות היא הרחבה של הביקורת המוצגת בפסקה האחרונה בנוגע למודל זיהוי המילים הישיר?
( ) 1המודל אינו יכול להסביר איך אדם מצליח לקרוא מילים שהוא רואה בפעם הראשונה או מילים הכתובות
בשגיאות כתיב
( )2המודל אינו יכול להסביר את יכולתנו לזהות אותיות יחידות
( )3המודל אינו מתיישב עם יכולתנו להבחין בין מילים שונות הבנויות מאותן אותיות ,כגון “חלב“ ו“בחל“
( )4המודל אינו מתיישב עם הניסוי הראשון ,המוצג בשורות 20-17
.23מה מבנה הקטע?
( )1הצגת שלושה מודלים מתחרים על אודות תהליך הקריאה ← הצגת תוצאות מחקר שמכריע בשאלה איזה
מהמודלים הוא הנכון ← הצגת מחקר נוסף ,המחזק את תוצאות המחקר הראשון
( ) 2הצגת שלושה מודלים מתחרים על אודות תהליך הקריאה ← הצגת שני מחקרים בעלי תוצאות סותרות ←
הכרעה בשאלה איזה מהמודלים הוא הנכון
( ) 3הצגת שאלה תאורטית ← הצגת שאלות משניות שעולות ממנה ומודלים שעונים על שאלות אלו ← הפרכת
שניים מתוך שלושת המודלים
( ) 4הצגת שאלה תאורטית ← הצגת מספר תשובות אפשריות ← הצגת מחקרים ששוללים כמה מהתשובות
שהוצגו
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.

