Page 8 - index
P. 8

‫מועד חורף ‪2020‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון ‪- 7 -‬‬

‫אחינעם כתבה מילה בעלת ארבע אותיות‪ ,‬ואמרה‪ :‬״אם אשנה את סדר האותיות במילה שכתבתי כך ששום אות‬                     ‫‪.	13‬‬
      ‫לא תהיה במקומה המקורי‪ ,‬יתקבל הצירוף רוספ‪ .‬ואילו אם אשנה את סדר האותיות במילה שכתבתי כך‬
                          ‫ששתיים מהן יישארו במקומן המקורי‪ ,‬ושתיים יתחלפו ביניהן‪ ,‬יתקבל הצירוף סורפ‪.‬״‬

                ‫מה המילה שכתבה אחינעם?‬                                                                         ‫	‬

                ‫(‪ 	)1‬ספרו‬
                ‫(‪ )	2‬סופר‬
                ‫(‪ 	)3‬פרוס‬
                ‫(‪ )	4‬סרופ‬

     ‫פילון האלכסנדרוני היה הוגה יהודי שחי במאה הראשונה לפני הספירה בעיר אלכסנדריה‪ ,‬ובכתביו מופיעות‬             ‫‪.	14‬‬
‫מסורות יהודיות רבות‪ .‬כמה ממסורות אלה מוכרות לנו גם מספרות חז"ל‪ ,‬המאוחרת יותר‪ ,‬והופעתן בכתבי פילון‬

                                                                       ‫מאפשרת לקבוע כי הן לא נוצרו בידי חז"ל‪.‬‬

                ‫לפי הפסקה‪ ,‬איזה מן המקרים הבאים לא ייתכן?‬                                                      ‫	‬

                ‫(‪ 	)1‬מסורת שנוצרה לפני ימיו של פילון מופיעה בספרות חז"ל אך לא בכתבי פילון‬
                ‫(‪ )	2‬מסורת שנוצרה לפני ימיו של פילון מופיעה הן בספרות חז"ל והן בכתבי פילון‬

                        ‫(‪ )	3‬מסורת שנוצרה בידי חז"ל מופיעה בספרות חז"ל אך לא בכתבי פילון‬
                        ‫(‪ 	)4‬מסורת שנוצרה בידי חז"ל מופיעה הן בספרות חז"ל והן בכתבי פילון‬

  ‫מורה בבית הספר "הארז"‪" :‬בבית הספר 'הברוש' אפשרו בשנה שעברה לתלמידים המעוניינים בכך להשתתף‬                    ‫‪.	15‬‬
‫בשיעורי מחול‪ .‬המוטיבציה של תלמידים אלה להשקיע בכל מקצועות הלימוד עלתה‪ .‬לפיכך‪ ,‬אני מציע לא רק‬

               ‫לאפשר לתלמידים בבית הספר שלנו להשתתף בשיעורי מחול‪ ,‬אלא אף לחייבם להשתתף בהם"‪.‬‬

                ‫על איזו מן ההנחות הבאות לא סביר שהתבסס המורה?‬                                                  ‫	‬

     ‫(‪ )	1‬רמת המוטיבציה הממוצעת של תלמידי "הארז" אינה נופלת מרמת המוטיבציה הממוצעת של תלמידי‬
                                                                       ‫"הברוש" שהשתתפו בשיעורי המחול‬

‫(‪ )	2‬תלמידי "הברוש" שהשתתפו בשיעורי המחול ותלמידי "הארז" אינם שונים אלה מאלה בכל הנוגע לגורמים‬
                                                                                  ‫המעוררים בהם מוטיבציה‬

    ‫(‪ )	3‬העובדה שלימוד מקצוע מסוים הוא בגדר חובה אינה פוגעת בתרומה של מקצוע זה למוטיבציה ללמוד‬
                                                                                           ‫מקצועות אחרים‬

                        ‫(‪ )	4‬ההשתתפות בשיעורי המחול היא שגרמה לעלייה במוטיבציה של תלמידי "הברוש"‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13