Page 3 - 1216
P. 3

‫מועד דצמבר ‪2016‬‬           ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬מטלת כתיבה	 ‪- 2 -‬‬

‫הזמן המוקצב הוא ‪ 30‬דקות‪.‬‬  ‫חשיבה מילולית ‪ -‬מטלת כתיבה‬

                                                ‫ִקראו בעיון את המטלה שבמסגרת ו ִכתבו את החיבור על גיליון הכתיבה‪.‬‬
‫אורך החיבור הנדרש ‪ 25 -‬שורות לפחות‪ .‬אין לחרוג מן השורות שבגיליון‪ .‬אם אתם זקוקים לטיוטה‪ ,‬השתמשו במקום‬

        ‫המיועד לכך (הטיוטה לא תיבדק)‪ .‬לא תוכלו לקבל גיליון כתיבה נוסף או להחליף את גיליון הכתיבה שבידיכם‪.‬‬
                  ‫ִכּתבו בעברית בלבד‪ ,‬בסגנון ההולם כתיבה עיונית והקפידו על ארגון הכתוב ועל לשון תקינה ובהירה‪.‬‬
                     ‫ִכּתבו את החיבור בעיפרון בלבד‪ ,‬והקפידו על כתב יד ברור ומסודר‪ .‬אתם רשאים להשתמש במחק‪.‬‬

        ‫בתחום המוצרים המיועדים לילדים ‪ -‬צעצועים‪ ,‬בגדים וכדומה ‪ -‬הולכת ומתקבעת ההפרדה בין מוצרים‬
‫המיועדים לבנים ובין מוצרים המיועדים לבנות‪ .‬המוצרים לבנות הם בדרך כלל בצבע ורוד או סגול‪ ,‬והם נושאים‬

      ‫דמויות של נסיכות ושל פיות‪ ,‬ואילו המוצרים לבנים מאופיינים בדמויות לוחמים וגיבורי‪-‬על או באלמנטים‬
                                                                                                   ‫מעולם הספורט‪.‬‬

      ‫יש הסבורים כי החלוקה המגדרית (בין בנים לבנות) כופה על הילדים תבניות שאינן מתאימות להם בהכרח‬
‫ומנציחה סטראוטיפים על דמות האישה ועל דמות הגבר‪ .‬מנגד יש הטוענים כי החלוקה המגדרית משקפת נטיות‬

            ‫טבעיות של הילדים‪ ,‬וכי כבר מגיל צעיר מאוד רובם רוצים רק את המוצרים המיועדים למגדר שלהם‪.‬‬

    ‫מה דעתכם על התקבעות ההפרדה בין מוצרי ילדים המיועדים לבנים ובין מוצרי ילדים המיועדים לבנות?‬
                                                                                                              ‫נמקו‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8