Page 15 - 0917
P. 15

‫מועד ספטמבר ‪2017‬‬                         ‫‪- 14 -‬‬                       ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שנ	י‬

                                                                                               ‫הוראות לשאלות ‪:12-10‬‬

‫בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים‪ ,‬ולאחריו ארבע אפשרויות להשלמת החסר‪ .‬עליכם‬
                                                                    ‫לבחור באפשרות המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫קטעי פעולה‪ .‬ואולם‪ ,‬הסרט “מחומש" חורג מכלל זה‪ ,‬שכן גם‬    ‫ליהנות מסרט‪,‬‬  ‫מעולם לא‬                             ‫‪	.10‬‬

                                 ‫כל כך‪.‬‬  ‫עלילה‬          ‫קטעי פעולה מרשימים במיוחד לא יוכלו‬

     ‫(‪ )	1‬תסריט מטופש ‪ִ /‬אפשר לי ‪ /‬גם אם הוא מכיל ‪ /‬לפגום בסרט בעל ‪ /‬מבריקה‬                                      ‫	‬
     ‫(‪ )	2‬אפילו תסריט משובח ‪ִ /‬אפשר לי ‪ /‬אם אין הוא מכיל ‪ /‬לחפות על ‪ /‬מוצלחת‬                                     ‫	‬
                                                                                                                 ‫	‬
           ‫(‪ 	)3‬תסריט מטופש ‪ /‬מנע ממני ‪ /‬בתנאי שהוא מכיל ‪ /‬לחפות על ‪ /‬מופרכת‬                                     ‫	‬
‫(‪ )	4‬אפילו תסריט משובח ‪ /‬מנע ממני ‪ /‬בתנאי שהוא מכיל ‪ /‬להציל סרט מ‪ / -‬מטופשת‬

‫ד"ר לוסקי טוען‪" :‬הסקה מניסויים תרופתיים בבעלי חיים על השפעותיהן של תרופות על בני אדם בין‬                   ‫‪.	11‬‬

‫מסקנות המבוססות על ניסויים אלה‪,‬‬  ‫בין האדם לשאר בעלי החיים‪,‬‬  ‫המינים הביולוגיים השונים‪.‬‬

                                                                      ‫"‪.‬‬

 ‫(‪ )1‬מחייבת להתעלם מן ההבדלים ‪ /‬חוקרים המדגישים רק את הדמיון ‪ /‬ובשל כך מסתייגים מה‪ / -‬מוליכים‬

                                                                              ‫שולל את הציבור ומסכנים אותו‬

   ‫(‪ )2‬מתבססת על הדמיון הברור ‪ /‬לכן התומכים בניסויים מדגישים דווקא את המבדיל ‪ /‬ובכך מערערים על‬
                                             ‫תוקפן של ה‪ / -‬ושוללים את הצידוק המחקרי לניסויים‬

‫(‪ )3‬מחייבת התעלמות‪-‬מה מהשוני ‪ /‬עם זאת‪ ,‬אסור לשכוח שיש הבדלים מהותיים ‪ /‬ובשלהם אפשר להסתפק‬
                                                                 ‫ב‪ / -‬ואין צורך בניסויים נוספים‬

‫(‪ )4‬מתבססת על הדמיון הברור ‪ /‬אבל ישנם גם הבדלים ניכרים ‪ /‬ולכן עלינו לשוב ולבחון את ה‪ / -‬שכן אחרת‬

                                                                  ‫אנו עלולים לסכן את המשתמשים בתרופות‬

  ‫ג'וני קאש כדי לרגש בעזרת גיטרה בלבד‪ ,‬אבל תשעים ותשעה‬    ‫מבקרת המוזיקה מרתה כהן אמרה‪" :‬‬                   ‫‪	.12‬‬
‫למועדון האחוז האחד"‪ .‬מבקר המוזיקה יאיר ליפשיץ חולק‬      ‫אחוזים מנגני הגיטרה ‪ .‬מייק לוין‬

                                                                                 ‫עליה‪." " :‬‬

‫(‪ )1‬הדעה הרווחת היא שדרוש כישרון כשל ‪ /‬שמצליחים לרגש אותי‪ ,‬אינם כה מוכשרים ‪ /‬יוצא דופן‪ ,‬ובהחלט‬
                                        ‫שייך ‪ /‬לדעתי כישרונו של לוין אינו נופל מכישרונו של קאש‬

‫(‪ )2‬לא חייבים להיות מוכשרים כמו ‪ /‬אינם מסוגלים לכך ‪ /‬אינו יוצא דופן‪ ,‬ואינו משתייך ‪ /‬הופעתו של לוין‬

                                                                                            ‫הרטיטה את לבי‬

 ‫(‪ )3‬לא צריך לנגן כמו ‪ /‬מנסים להישמע כמוהו ‪ /‬יוצא דופן לדעתי‪ ,‬ואינו משתייך ‪ /‬נגינתו של לוין מצטיינת‬

                                                                                        ‫בחדשנות ובמקוריות‬

     ‫(‪ )4‬צריך לנגן היטב לפחות כמו ‪ /‬בימינו כבר השתוו לו ברמתם ‪ /‬משתייך לדעתי ‪ /‬נגינתו של לוין אינה‬

                                                                                          ‫מצליחה לרגש כלל‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20