Page 14 - 0915
P. 14

‫מועד ספטמבר ‪2015‬‬  ‫‪- 13 -‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני	‬

                          ‫‪ .	5‬הילל ‪ :‬התפאר ‪-‬‬

                            ‫(‪ )1‬שידל ‪ :‬התרצה‬                                                                 ‫	‬
                            ‫(‪ )2‬כתב ‪ :‬התכתב‬                                                                  ‫	‬
                           ‫(‪ )3‬הפציר ‪ :‬התחנן‬                                                                 ‫	‬
                          ‫(‪ )4‬החביא ‪ :‬הסתת 	ר‬                                                                ‫	‬

                          ‫‪ 	.6‬נים ולא נים ‪ :‬שינה ‪-‬‬

                          ‫(‪ )1‬בשכבר הימים ‪ :‬זמן‬                                                              ‫	‬
                            ‫(‪ )2‬שיח ושיג ‪ :‬שיחה‬

                           ‫(‪ )3‬בין המצרים ‪ :‬צרה‬
                           ‫(‪ )4‬בין השמשות ‪ :‬יום	‬

                          ‫שאלות הבנה והסקה (שאלות ‪)17-7‬‬

‫מבקר התאטרון רוזיצקי טען שבמחזהו "יוהנה הקדושה"‪ ,‬שלא כבמחזותיו האחרים‪ ,‬יצר ג'ורג' ברנרד שו דמויות‬            ‫‪.	7‬‬
                                   ‫המביעות את רגשותיהן בחופשיות‪ ,‬ומשום כך קל יותר לצופים להזדהות עמן‪.‬‬
                                                                                                               ‫	‬
                                   ‫איזה מן המשפטים הבאים מבטא באופן הטוב ביותר את טענתו של רוזיצקי?‬

‫(‪ )	1‬הצופים מתקשים להזדהות עם הדמויות במחזהו של ג'ורג' ברנרד שו "יוהנה הקדושה"‪ ,‬משום שהן מביעות‬              ‫	‬
                                                                                    ‫בחופשיות את רגשותיהן‬

   ‫(‪ 	)2‬לצופים קל יותר להזדהות עם הדמויות במחזהו של ג'ורג' ברנרד שו "יוהנה הקדושה"‪ ,‬משום שהן‪ ,‬שלא‬
                                                     ‫כדמויות במחזות אחרים שלו‪ ,‬נותנות ביטוי לרגשותיהן‬

   ‫(‪ )	3‬ג'ורג' ברנרד שו חש שהדמויות במחזהו "יוהנה הקדושה" מביעות את רגשותיהן‪ ,‬וכן את רגשות הצופים‪,‬‬
                                                                      ‫יותר מן הדמויות בכל מחזה אחר שלו‬

  ‫(‪ )	4‬בכל המחזות שכתב ג'ורג' ברנרד שו‪ ,‬חוץ מבמחזהו "יוהנה הקדושה"‪ ,‬העובדה שהדמויות מביעות רגשות	‬
                                                                       ‫עזים מקלה על הצופים להזדהות עמן‬

        ‫מנחם‪ ,‬מנהל מכון הכושר “שרירים“‪ ,‬הבחין שרק מעטים ממנויי המכון הם בני יותר מארבעים‪ .‬הוא הניח‬           ‫‪.	8‬‬
‫שהסיבה לכך היא שבקרב בני ארבעים ומעלה המודעות לחשיבות הפעילות הגופנית נמוכה מבקרב הצעירים יותר‪.‬‬
                                                                                                               ‫	‬
                                           ‫שלמה‪ ,‬עוזרו של מנחם‪ ,‬הצביע לפניו על נתון שגרם לו לשנות את דעתו‪.‬‬

                                 ‫איזה מן הנתונים הבאים הוא המתאים ביותר להיות הנתון שהצביע עליו שלמה?‬

          ‫(‪ )1‬מכשירי האימון במכון הכושר “שרירים“ מיושנים והמכון מציע רק מגוון קטן של פעילויות וחוגים‬
‫(‪ )2‬מכון הכושר המתחרה “שמשון“ החל להציע מחיר מוזל למנויים מעל גיל ארבעים‪ ,‬אך הדבר לא סייע להגדיל‬

                                                                            ‫את מספר המנויים בקבוצת גיל זו‬
‫(‪ )3‬בסמוך למכון “שרירים“ פועל מכון הכושר המצליח “משקולות“‪ ,‬והוא היחיד בעיר המציע חוגים המותאמים‬

                                                                                  ‫במיוחד לבני ארבעים ומעלה‬
  ‫(‪ )4‬בקרב מנויי מכון “שרירים“‪ ,‬שיעור המנויים שגילם בין עשרים לשלושים גבוה משיעור המנויים שגילם בין‬

                                                                                            ‫שלושים לארבעים	‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19