Page 9 - 0915
P. 9
מועד ספטמבר 2015 חשיבה מילולית -פרק ראשו ן - 8 -
בכל הבקרים שאין בהם ישיבת הנהלה בחברה שיעל עובדת בה ,ורק בבקרים אלו ,יעל מתאמנת אימון כושר. . 15
באימון זה היא יוצאת תמיד לריצה בפארק ב ,7:00-אלא אם יורד גשם כבד מאוד ,או אז יעל אינה יוצאת לפארק,
ותחת זאת היא רצה על מסילת הכושר בביתה.
איזו מן ההתרחשויות הבאות תיתכן?
( )1ביום ראשון ב 7:00-בבוקר ירד גשם קל בלבד ויעל רצה על מסילת הכושר בביתה
( )2בבוקר יום שני הייתה ישיבת הנהלה בחברה שיעל עובדת בה ,ויעל רצה באימון הכושר של 7:00על מסילת
הכושר בביתה
( )3בבוקר יום שלישי לא הייתה ישיבת הנהלה בחברה שיעל עובדת בה ולא ירד גשם ,וב 7:00-לא יצאה יעל
לריצה בפארק
( ) 4ביום רביעי ב 7:00-בבוקר ירד גשם כבד מאוד ,ויעל לא רצה על מסילת הכושר בביתה
. 16באביב הזה הגיעו הציפורים הנודדות ממזרח אפריקה לאזורנו מוקדם מן הרגיל .נחום טוען כי לא סביר שהדבר
מעיד כי בחורף החולף ירדו רק גשמים מעטים במזרח אפריקה ,שכן ריבוי צאצאים גורם דווקא לנדידה מאוחרת.
על איזו הנחה נחום מתבסס בדבריו?
( )1מיעוט גשמים גורם לציפורים נודדות להעמיד צאצאים רבים מהרגיל
( )2בשנים שחונות הציפורים הנודדות מתקשות להעמיד צאצאים רבים
( )3בשנים גשומות הציפורים הנודדות מקדימות להגיע לאזורנו
( )4בחורף החולף ירדו גשמים רבים במזרח אפריקה
החוקרים קדמון ושמידע חקרו את צפיפות צמחי ה ַמלְעֲני ֵאל -צמח חד-שנתי הפורח באביב ומת בקיץ -בשני . 17
בתי גידול במדבר יהודה :במדרונות ובערוצים .הם מצאו שצפיפות הצמחים בערוצים גבוהה בהרבה מצפיפותם
במדרונות ,ושההבדלים בין שני בתי הגידול אינם קבועים :עלייה בכמות המשקעים אינה משפיעה כמעט על
צפיפות הצמחים בערוצים ,אך מביאה לידי עלייה של ממש בצפיפותם במדרונות.
על פי מחקרם של קדמון ושמידע ,אם בשנת 2020יֵרדו באזור מדבר יהודה פחות משקעים מבשנת ,2019סביר ש-
( )1צפיפות צמחי המלעניאל בערוצים בשנת 2020תהיה גבוהה מצפיפותם בערוצים בשנת 2019
( )2ההפרש בין צפיפות צמחי המלעניאל במדרונות לצפיפותם בערוצים בשנת 2020יהיה גבוה מבשנת 2019
( )3צפיפות צמחי המלעניאל בערוצים בשנת 2020תהיה נמוכה מצפיפותם במדרונות באותה שנה
( )4בשנת 2020לא תשתנה צפיפות צמחי המלעניאל במדרונות שינוי של ממש לעומת שנת ,2019אך בערוצים
היא תפחת מאוד
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.