Page 11 - 0915
P. 11
מועד ספטמבר 2015 - 10 - חשיבה מילולית -פרק ראשון
.19על פי הפסקה השנייה ,מדוע דחיינות היא ביטוי לאופן פעולה לא-רציונלי?
( )1משום שבדחיינות אנחנו סבורים בטעות שיש דרכים טובות יותר לנצל את הזמן מביצוע הפעולה שעלינו
לעשות
( )2משום שבדחיינות אנחנו מסתמכים על תשובות שגויות לשאלה מה יחמיר את מצבנו
( )3משום שבדחיינות אנחנו נמנעים ממטלות לא נעימות
( )4משום שבדחיינות אנחנו פועלים בניגוד למה שהחלטנו שראוי שנעשה
.20כיצד טענתו של רוס משיבה על הקושי שעולה מתיאורו של שלינג (פסקה שלישית)?
( )1היא מראה של"אני" שמעוניין במטרות שלכאורה מכוונות רק לטווח הקצר יש גם אינטרסים לטוו ח
הארוך
( )2היא מראה שבתחרות בין ה"אני" השונים לא תמיד מנצח אותו "אני "
( )3היא מראה שיחסי הכוחות בין ה"אני" שמטרותיו מכוונות לטווח הקצר לבין ה"אני" שמטרותיו מצויות
בטווח הארוך -שונים בין אדם לאדם
( ) 4היא מראה שגם ה"אני" שרוצה לצפות בטלוויזיה אינו אדיש לחשיבות של עבוד ה
.21מהו האמצעי החיצוני (שורה )22בסיפור על אודיסאוס?
( )1הקפיצה אל הים
( )2שירת הסירנות
( )3הספינות
( )4הקשירה לתור ן
. 22כיצד יסביר אריאלי את העובדה שרוב התלמידים שהשתתפו במחקרו בחרו באפשרות המגבילה יותר (שורה ?)30
( )1הם העריכו כי אם לא יגבילו את עצמם ,ודאי ידחו את כתיבת כל העבודות לרגע האחרון
( )2הם סברו כי אם יגבילו את עצמם בזמן ,תהיה להם הזדמנות לפתח את כוח הרצון שלהם
( )3הם חשבו כי אם יראו למרצה שהם מגבילים את עצמם ,הוא ודאי יעריך אותם יותר
( )4הם העריכו שאם יאחרו בהגשה לאחד מתאריכי הביניים ,סביר יותר שעבודתם תתקבל בכל זאת מאשר אם
יאחרו בהגשה בסוף הסמסטר
. 23לפי הקטע ,איזו מהטענות שלהלן ,הנוגעות לסיפורו של ג'ורג' אקרלוף המובא בפסקה הראשונה ,אינה נכונה?
( )1אילו היה אקרלוף סבור שהזמן הראוי לשלוח את החבילה הוא שמונה חודשים לאחר היום שבו תכנן לשלוח
אותה ,לא היה נכון לומר שהתנהגותו מתאפיינת בדחיינות
( )2אילו היה אקרלוף מבקש מחבר לקנוס אותו בסכום כסף כלשהו על כל יום שהוא מתעכב במשלוח החבילה,
הוא היה משתמש באמצעי מאותו הסוג שהשתמש בו אודיסאו ס
( )3על פי שלינג ,אפשר לומר שלאורך שמונה חודשים לא הצליח ה"אני" שרצה לשלוח את החבילה לנצח את
ה"אני" שהיו להם אינטרסים אחרים
( ) 4על פי שלינג ,אפשר לומר שה"אני" שמעוניין באינטרסים המכוונים לטווח הארוך הוא שמנע מאקרלוף
לשלוח את החבילה
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.