Page 11 - 0915
P. 11

‫מועד ספטמבר ‪2015‬‬  ‫‪- 10 -‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק ראשון	‬

                           ‫‪ 	.19‬על פי הפסקה השנייה‪ ,‬מדוע דחיינות היא ביטוי לאופן פעולה לא‪-‬רציונלי?‬

‫(‪ )1‬משום שבדחיינות אנחנו סבורים בטעות שיש דרכים טובות יותר לנצל את הזמן מביצוע הפעולה שעלינו‬
                                                                                                   ‫לעשות‬

                   ‫(‪ )2‬משום שבדחיינות אנחנו מסתמכים על תשובות שגויות לשאלה מה יחמיר את מצבנו	‬
                                                    ‫(‪ )3‬משום שבדחיינות אנחנו נמנעים ממטלות לא נעימות‬

                                   ‫(‪ )4‬משום שבדחיינות אנחנו פועלים בניגוד למה שהחלטנו שראוי שנעשה‬

                  ‫‪ 	.20‬כיצד טענתו של רוס משיבה על הקושי שעולה מתיאורו של שלינג (פסקה שלישית)?‬

   ‫(‪ )1‬היא מראה של"אני" שמעוניין במטרות שלכאורה מכוונות רק לטווח הקצר יש גם אינטרסים לטוו 	ח‬                ‫	‬
                                                                                                  ‫הארוך‬

                                  ‫(‪ )2‬היא מראה שבתחרות בין ה"אני" השונים לא תמיד מנצח אותו "אני 	"‬
‫(‪ )3‬היא מראה שיחסי הכוחות בין ה"אני" שמטרותיו מכוונות לטווח הקצר לבין ה"אני" שמטרותיו מצויות‬

                                                                  ‫בטווח הארוך ‪ -‬שונים בין אדם לאדם‬
                      ‫(‪ )	4‬היא מראה שגם ה"אני" שרוצה לצפות בטלוויזיה אינו אדיש לחשיבות של עבוד 	ה‬

                  ‫‪ 	.21‬מהו האמצעי החיצוני (שורה ‪ )22‬בסיפור על אודיסאוס?‬

                          ‫(‪ )1‬הקפיצה אל הים‬                                                                 ‫	‬
                           ‫(‪ )2‬שירת הסירנות‬                                                                 ‫	‬
                                  ‫(‪ )3‬הספינות‬                                                               ‫	‬
                           ‫(‪ )4‬הקשירה לתור	ן‬                                                                ‫	‬

‫‪ .	22‬כיצד יסביר אריאלי את העובדה שרוב התלמידים שהשתתפו במחקרו בחרו באפשרות המגבילה יותר (שורה ‪?)30‬‬

                   ‫(‪ )1‬הם העריכו כי אם לא יגבילו את עצמם‪ ,‬ודאי ידחו את כתיבת כל העבודות לרגע האחרון‬
                   ‫(‪ )2‬הם סברו כי אם יגבילו את עצמם בזמן‪ ,‬תהיה להם הזדמנות לפתח את כוח הרצון שלהם‬

                        ‫(‪ )3‬הם חשבו כי אם יראו למרצה שהם מגבילים את עצמם‪ ,‬הוא ודאי יעריך אותם יותר‬
‫(‪ )4‬הם העריכו שאם יאחרו בהגשה לאחד מתאריכי הביניים‪ ,‬סביר יותר שעבודתם תתקבל בכל זאת מאשר אם‬

                                                                                ‫יאחרו בהגשה בסוף הסמסטר‬

‫‪ .	23‬לפי הקטע‪ ,‬איזו מהטענות שלהלן‪ ,‬הנוגעות לסיפורו של ג'ורג' אקרלוף המובא בפסקה הראשונה‪ ,‬אינה נכונה?‬

‫(‪ )1‬אילו היה אקרלוף סבור שהזמן הראוי לשלוח את החבילה הוא שמונה חודשים לאחר היום שבו תכנן לשלוח‬              ‫	‬
                                                   ‫אותה‪ ,‬לא היה נכון לומר שהתנהגותו מתאפיינת בדחיינות‬

‫(‪ )2‬אילו היה אקרלוף מבקש מחבר לקנוס אותו בסכום כסף כלשהו על כל יום שהוא מתעכב במשלוח החבילה‪,‬‬
                                             ‫הוא היה משתמש באמצעי מאותו הסוג שהשתמש בו אודיסאו 	ס‬

   ‫(‪ )3‬על פי שלינג‪ ,‬אפשר לומר שלאורך שמונה חודשים לא הצליח ה"אני" שרצה לשלוח את החבילה לנצח את‬
                                                                         ‫ה"אני" שהיו להם אינטרסים אחרים‬

     ‫(‪ )	4‬על פי שלינג‪ ,‬אפשר לומר שה"אני" שמעוניין באינטרסים המכוונים לטווח הארוך הוא שמנע מאקרלוף		‬
                                                                                           ‫לשלוח את החבילה‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16