Page 16 - 0915
P. 16

‫מועד ספטמבר ‪2015‬‬                    ‫‪- 15 -‬‬                   ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני	‬

                                                                                            ‫הוראות לשאלות ‪:14-12‬‬

‫בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים‪ ,‬ולאחריו ארבע הצעות להשלמת החסר‪ .‬עליכם‬
                                                                   ‫לבחור בהצעה המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫‪ .‬פרופ' ספרן‬  ‫משל חתולים? פרופ' לבנון סבור שהתשובה לשאלה זו‬  ‫האם יכולת הלמידה של כלבים‬                           ‫‪	.12‬‬

‫‪ ,‬ומבסס את עמדתו על מחקרים חדשים שלפיהם יכולתם של חתולים ללמוד לפתוח דלתות פחותה מזו של‬

                                                                            ‫כלבים‪.‬‬

                                                              ‫(‪ )	1‬גבוהה ‪ /‬חיובית ‪ /‬חולק עליו‬                          ‫	‬
                                                             ‫(‪ )	2‬פחותה ‪ /‬שלילית ‪ /‬חולק עליו‬                           ‫	‬
                                                              ‫(‪ )	3‬גבוהה ‪ /‬שלילית ‪ /‬חולק עליו‬                          ‫	‬
                                                             ‫(‪ )	4‬פחותה ‪ /‬חיובית ‪ /‬מסכים עמו‬                           ‫	‬

‫מחקרים‬        ‫העיתונות המדעית‪ ,‬אשר בזמנו הביאה בהרחבה את תוצאות מחקרו של ד"ר נחשונוב‪,‬‬                            ‫‪.	13‬‬

‫ד"ר נחשונוב מצליח לשמור עד היום על‬  ‫מאוחרים יותר בתחום‪ ,‬ש למצוא תימוכין לתוצאות אלו‪,‬‬

                                    ‫סילף את תוצאות מחקרו כדי לזכות בתהילה‪.‬‬  ‫מעמדו הבכיר‬

 ‫(‪ )1‬פרופ' אבן יצא נגד ‪ /‬וטען שהיא נהגה שלא בהגינות כאשר נמנעה מלפרסם ‪ /‬לא הצליחו ‪ /‬שהרי אילולא‬
                                              ‫פרסמה מחקרים אלו‪ ,‬היה ‪ /‬ולהסתיר את העובדה ש‪-‬‬

‫(‪ )2‬אילו הייתה ‪ /‬משכילה לפרסם פרסום דומה גם ‪ /‬לא הצליחו ‪ /‬ספק אם היה ‪ /‬ולחמוק מחשיפת העובדה‬

                                                                                                           ‫ש‪-‬‬

‫(‪ )3‬גם לו הייתה ‪ /‬מפרסמת ‪ /‬מצאו שכנראה אי‪-‬אפשר ‪ /‬ספק אם היה ‪ /‬ולהדוף את טענותיה של פרופ' סלע‬

                                                                                                      ‫שלפיהן‬

‫(‪ )4‬סבורני ש‪ / -‬לא פגעה במעמדו כאשר פרסמה גם ‪ /‬הצליחו ‪ /‬משום שאילולא נהגה כך‪ ,‬לא היה ‪ /‬ולא היה‬

                                                                                                      ‫נודע ש 	‪-‬‬

‫סיוע הכלכלי שהציעה הממשלה לאורך שנים לזוגות צעירים‬  ‫הירידה בצפיפות האוכלוסין בעירנו‬                              ‫‪	.14‬‬

‫המעוניינים לרכוש דירות בכפרים בצפון הארץ‪ .‬זאת ועוד‪ ,‬אני סבור כי להחלטת הממשלה להפסיק מדיניות זו‬

                                                             ‫‪ ,‬שכן צעירים ‪.‬‬

‫(‪ )1‬מסופקני אם ‪ /‬קשורה ולו קשר רופף ל‪ / -‬יהיו השלכות של ממש ‪ /‬לא יעזבו את העיר‪ ,‬אלא אם יוגש להם‬

                                                                                                   ‫סיוע כלכלי‬

       ‫(‪ )2‬אינני מסכים עם הטענה כי ‪ /‬היא תולדה של ה‪ / -‬לא תהיה השפעה ישירה על צפיפות האוכלוסין‬
                         ‫בעירנו ‪ /‬בדרך כלל אינם מודעים לזכויותיהם לקבל סיוע כלכלי בתחום הדיור‬

 ‫(‪ )3‬אין לי כל ספק כי ‪ /‬היא תולדה ישירה של ה‪ / -‬לא יהיו השלכות של ממש ‪ /‬מעדיפים את השקט הכפרי‬

                                                                             ‫של הצפון על חיי העיר הסואנים‬

 ‫(‪ )4‬אני סבור כי ‪ /‬קשורה קשר הדוק ל‪ / -‬תהיה השפעה ישירה על צפיפות האוכלוסין בעירנו ‪ /‬רבים עוזבים‬

                                                                        ‫את העיר לערים אחרות במרכז הארץ‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21