Page 16 - 0915
P. 16
מועד ספטמבר 2015 - 15 - חשיבה מילולית -פרק שני
הוראות לשאלות :14-12
בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים ,ולאחריו ארבע הצעות להשלמת החסר .עליכם
לבחור בהצעה המתאימה ביותר להשלמת החסר.
.פרופ' ספרן משל חתולים? פרופ' לבנון סבור שהתשובה לשאלה זו האם יכולת הלמידה של כלבים .12
,ומבסס את עמדתו על מחקרים חדשים שלפיהם יכולתם של חתולים ללמוד לפתוח דלתות פחותה מזו של
כלבים.
( ) 1גבוהה /חיובית /חולק עליו
( ) 2פחותה /שלילית /חולק עליו
( ) 3גבוהה /שלילית /חולק עליו
( ) 4פחותה /חיובית /מסכים עמו
מחקרים העיתונות המדעית ,אשר בזמנו הביאה בהרחבה את תוצאות מחקרו של ד"ר נחשונוב, . 13
ד"ר נחשונוב מצליח לשמור עד היום על מאוחרים יותר בתחום ,ש למצוא תימוכין לתוצאות אלו,
סילף את תוצאות מחקרו כדי לזכות בתהילה. מעמדו הבכיר
( )1פרופ' אבן יצא נגד /וטען שהיא נהגה שלא בהגינות כאשר נמנעה מלפרסם /לא הצליחו /שהרי אילולא
פרסמה מחקרים אלו ,היה /ולהסתיר את העובדה ש-
( )2אילו הייתה /משכילה לפרסם פרסום דומה גם /לא הצליחו /ספק אם היה /ולחמוק מחשיפת העובדה
ש-
( )3גם לו הייתה /מפרסמת /מצאו שכנראה אי-אפשר /ספק אם היה /ולהדוף את טענותיה של פרופ' סלע
שלפיהן
( )4סבורני ש / -לא פגעה במעמדו כאשר פרסמה גם /הצליחו /משום שאילולא נהגה כך ,לא היה /ולא היה
נודע ש -
סיוע הכלכלי שהציעה הממשלה לאורך שנים לזוגות צעירים הירידה בצפיפות האוכלוסין בעירנו .14
המעוניינים לרכוש דירות בכפרים בצפון הארץ .זאת ועוד ,אני סבור כי להחלטת הממשלה להפסיק מדיניות זו
,שכן צעירים .
( )1מסופקני אם /קשורה ולו קשר רופף ל / -יהיו השלכות של ממש /לא יעזבו את העיר ,אלא אם יוגש להם
סיוע כלכלי
( )2אינני מסכים עם הטענה כי /היא תולדה של ה / -לא תהיה השפעה ישירה על צפיפות האוכלוסין
בעירנו /בדרך כלל אינם מודעים לזכויותיהם לקבל סיוע כלכלי בתחום הדיור
( )3אין לי כל ספק כי /היא תולדה ישירה של ה / -לא יהיו השלכות של ממש /מעדיפים את השקט הכפרי
של הצפון על חיי העיר הסואנים
( )4אני סבור כי /קשורה קשר הדוק ל / -תהיה השפעה ישירה על צפיפות האוכלוסין בעירנו /רבים עוזבים
את העיר לערים אחרות במרכז הארץ
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.

