Page 27 - index
P. 27
מועד קיץ 2020 - 26 - חשיבה כמותית -פרק ראשון
השאלות
. 17בנוגע לממוצע הציונים בפועל בהיסטוריה של שלוש התלמידות מעפולה ,איזו מהטענות הבאות נכונה?
( )1הוא נמוך מממוצע ניחושי שלוש התלמידות לגבי ציוניהן בהיסטוריה
( )2הוא נמוך מממוצע ניחושי המורות לגבי ציוניהן של שלוש התלמידות בהיסטוריה
( )3הוא נמוך מממוצע הציונים בפועל באנגלית של שלוש התלמידות
( )4הוא נמוך מממוצע הציונים בפועל בהיסטוריה של שלוש התלמידות מטברי ה
. 18מהשוואה בין ניחושי המורות לגבי ציוני התלמידות עולים שני הממצאים הבאים:
פעמים מהמורות לאנגלית. (א) המורות להיסטוריה קלעו במדויק
מזה של הסטיות (ב) גודלן הממוצע של הסטיות בניחושי המורות להיסטוריה (סטיות בערך מוחלט) היה
בניחושי המורות לאנגלית.
( ) 1יותר ; קטן
( ) 2יותר ; גדו ל
( ) 3פחות ; קט ן
( ) 4פחות ; גדו ל
. 19מיהי התלמידה שסכום ערכיהן המוחלטים של הסטיות בשני הניחושים שלה הוא הקטן ביותר?
( ) 1בת-אל
( ) 2ג'ני
( ) 3הדס
( ) 4ורד
. 20נניח שהנתונים בטבלה מציינים רק את אמצע תחום הניחוש ,ורוחב התחום הוא 5נקודות לכל כיוון (למשל,
תחום הניחוש של בת-אל לגבי ציונה בפועל באנגלית הוא מ 78-עד ,88כולל 78וכולל .)88
ציונן בפועל בהיסטוריה של כמה תלמידות היה בתחום הניחוש שלהן?
(1 )1
(2 )2
(3 )3
(4 ) 4
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.

