Page 30 - index
P. 30

‫מועד קיץ ‪2020‬‬                     ‫‪- 29 -‬‬     ‫חשיבה כמותית ‪ -‬פרק שני‬

                                             ‫שאלות ובעיות (שאלות ‪			)7-1‬‬

                                      ‫משקלו של תינוק בן שנה גדול פי ‪ 3‬ממשקלו של אחיו הקטן‪.‬‬               ‫‪.	1‬‬
                      ‫אם ידוע שסכום משקליהם הוא ‪ 14‬ק״ג‪ ,‬מה משקלו של האח הקטן (בק״ג)?‬
                                                                                                           ‫	‬

                                             ‫(‪	3.5 )	1‬‬
                                             ‫(‪	4.5 	)2‬‬

                                               ‫(‪3	 	)3‬‬
                                               ‫(‪	4 	)4‬‬

                                             ‫‪ .	2‬נתון	‪ A :‬ו‪ B-‬הם מספרים שלמים‪.‬‬
                                             ‫‪A–B=8‬‬                                                  ‫		‬

                                             ‫‪ A‬הוא מספר אי‪-‬זוגי‪.‬‬                                    ‫		‬

                                             ‫איזו מהטענות הבאות נכונה?‬                                   ‫	‬

‫‪AE‬‬                                                ‫(‪ B )	1‬הוא בהכרח מספר אי‪-‬זוגי‬
‫‪F‬‬
                             ‫(‪ B 	)2‬עשוי להיות מספר אי‪-‬זוגי‪ ,‬אך אינו כזה בהכר 	ח‬

                                           ‫(‪ B )	3‬הוא בהכרח מספר שמתחלק ב‪8-‬‬

                      ‫(‪ B )	4‬עשוי להיות מספר שמתחלק ב‪ ,8-‬אך אינו כזה בהכרח	‪medurot‬‬
                      ‫‪ .	3‬נתון‪ :‬הממוצע של ‪ a‬ו‪ b-‬הוא ‪ ,10‬והממוצע של ‪ a‬ו‪ c-‬הוא ‪.15‬‬
       ‫‪D‬‬
                                             ‫?=‪c–b‬‬                                                       ‫	‬
          ‫‪ 1‬ס"מ‬
    ‫‪H‬‬                                        ‫(‪	2.5 )	1‬‬
                                               ‫(‪	5 	)2‬‬
          ‫‪ 3‬ס"מ‬
                                             ‫(‪	7.5 	)3‬‬
‫‪B GC‬‬                                         ‫(‪1	 0 )	4‬‬

                ‫‪A‬‬     ‫נבתסוןר‪	:‬טוט‪C‬ש‪A‬לפ=ני‪0‬כ‪2‬םס"‪D‬מ‪ ABAC‬הוא דלתון (‪.)CB =ACD , AB = AD‬‬                    ‫‪.	4‬‬
    ‫‪B‬‬
                   ‫‪D‬‬  ‫‪B‬‬                   ‫‪D‬‬  ‫נסתכווניםםה‪D‬אשלטוחויהםנתהונכיהים‪5‬םשﺳ(בﻢבססרמט"ו‪B‬רט)‪?,‬‬  ‫לפי‬    ‫	‬
          ‫‪ 5‬ס"מ‬             ‫‪5 cm‬‬                                                                    ‫מה‬     ‫	‬

               ‫‪C‬‬                                                                      ‫(‪25 )	1‬‬
                                                                                      ‫(‪40 )	2‬‬
                                                                                      ‫(‪50 )	3‬‬
                                  ‫(‪C C 80 )	4‬‬

               ‫‪A‬‬
                ‫‪a‬‬

‫‪Ba‬‬                 ‫‪C‬‬                         ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אי‪2‬שוסר"מבכ‪D‬תב מהמ‪8‬רכזס"המארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35