Page 60 - 0715
P. 60

‫מועד יולי ‪2015‬‬                                                             ‫	‬

                ‫דוגמה לחיבור שרמתו נמוכה‬

‫כיום בעולם האוניברסיטאות קיים ויכוח של האם יש צורך ללמד אנשים תחומי ידע‬
‫מגוונים שהם מחוץ לתחומי התמחותם של האנשים‪ .‬כלומר אנשים באים ללימודים‬
‫בכדי ללמוד ולהתמחות בתחום ידע מסוים שאותו הוא רואה לנכון כתחום הידע‬
 ‫בו הוא הולך להשקיע את עבודתו בעתיד‪ ,‬האם יש צורך שבמהלך לימודיו יחייבו‬
‫אותו ללמוד עוד תחומי ידע מגוונים שאינם קשורים לתחום העיסוק שאותו בא אותו‬

                                                         ‫האדם ללמוד?‬

     ‫ראשית‪ ,‬אנו חיים בעולם מורכב‪ ,‬לכן בעולם שכזה נחוץ מאוד שאנשים ירכשו‬
‫לעצמם ידע בתחומים נוספים‪ .‬על מנת להסתדר בעולם חייבים לדעת דברים שהם‬

                                  ‫גם מחוץ לתחום ההתמחות שאנו לומדים‪.‬‬

      ‫שנית‪ ,‬חשוב לציין כי בכדי ליצור שיח עם החברה ועם אנשים בכלל בחיים‪,‬‬
    ‫חייבים נושאי שיח משותפים‪ .‬נושאי שיח משותפים יגיעו אך ורק על ידי יצירת‬
‫אדם חושב שמכיר לעומק נושאים נוספים שהם מחוץ לתחום עיסוקו האישי‪ .‬האדם‬

      ‫חייב לפתוח את הראש לדעות נוספות ולדרכי מחשבה נוספים‪ ,‬ואף לנושאי‬
                  ‫התמחות אחרים על אף שהם לא מקדמים את תחום עיסוקו‪.‬‬

 ‫מנגד יש הטוענים כי בכדי שהמדע והחברה תתקדם בצורה המהירה והיעילה‬
    ‫ביותר עדיף לא ללמוד תחומי עניין נוספים בזמן התמחות ספציפית ומסוימת‪.‬‬
  ‫לימוד תחומים נוספים הוא בעצם רק בזבוז זמן ומעכב התקדמות פרקטית‬

 ‫בנושאי ההתמחות שאותם האנשים באים ללמוד‪ .‬אינני מסכים עם דעה זו‪ .‬ככל‬
    ‫שיותר אנשים ילמדו במקביל להתמחויותיהם תחומי לימודים נוספים‪ ,‬זה רק‬

 ‫יעשיר יותר את דעתם בכלל ואם כן גם בתוך תחום עיסוקם הספציפי הם יגיעו‬
‫להישגים יותר גבוהים ולהתקדמות יותר מהירה ויעילה בטווח הארוך‪ .‬דבר זה‬

                                     ‫רק יסייע יותר לקידום החברה הכללי‪.‬‬

   ‫לסיכום אמשיך ואומר שבעולם בו אנו חיים מוכרח וחייב להיות שאנשים ילמדו‬
‫תחומים רבים בנוסף לתחומי התמחותם‪ ,‬אנו חייבים להיאבק על כך שמגמה זו‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪59‬‬
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65