Page 58 - 0715
P. 58

‫מועד יולי ‪2015‬‬                                                                  ‫	‬

                ‫דוגמה לחיבור שרמתו בינונית‬

     ‫כל אחד מאתנו בוחר את מסלול חייו לפי העדפותיו האישיות‪ .‬ישנם אנשים‬
 ‫הנהנים מניהול‪ ,‬ישנם אחרים שחשים שמקומם הטבעי הוא בחקר ולמידה על עולם‬

  ‫החי וישנם אנשים אשר מוצאים תשוקתם במחשבים וטכנולוגיה‪ .‬לשם כך‪ ,‬רוב‬
‫האנשים בבגרותם יירשמו ללימודים אקדמיים‪ .‬במהלך הלימודים הסטודנט רוכש‬
‫את הידע הנדרש לתחום עיסוקו ואת הכלים השימושיים ביותר בעולם התעסוקה‪.‬‬

   ‫יש החושבים כי צריך להרחיב את תחומי העניין וההתעסקות של הסטודנטים‬
‫בהתמחויות שונות מתכנית הלימודים שבחרו‪ .‬לעומתם‪ ,‬יש המאמינים כי זה לא‬

    ‫מתפקיד המוסד האקדמי לחייב סטודנטים להשתלב בתחומים אחרים‪ .‬אני‬
         ‫מאמינה כי חיוב הסטודנטים להתנסות בהתמחויות שונות הוא חיובי‪.‬‬

   ‫חלק עוד מילדות ידעו מה הם רוצים ללמוד כשיגדלו‪ .‬בשל זאת כיוונו את חיינו‬
    ‫בצורה כזו שנעסוק בעיקר בתחום העניין שלנו‪ ,‬בין אם זה בבחירת מקומות‬
‫עבודה תכניות העשרה וחוגים מחוץ לבית הספר ועיסוק משני לשם הנאה בתחום‬

     ‫האהוב עלינו‪ .‬מסיבה זו‪ ,‬רבים לא נחשפים לעולם תוכן שונה ואולי אף מעניין‬
   ‫באותה מידה כמו בתחום התמחותם‪ .‬לפעמים שקיעתנו בחומר ספציפי מונע‬

      ‫מאתנו להפיק סיפוק ותועלת מתחומים שונים‪ .‬לדוגמה‪ ,‬אדם שכל חייו עסק‬
  ‫בלימוד מתמטיקה ובחקר תולדותיה אולי יימנע מחשיפה לתחום האמנות שיכול‬
‫לספק יצירתיות שחרור ודרך ביטוי יותר חדשנית ואישית‪ .‬בחשיפתו לאמנות הוא‬
‫עשוי לגלות כי ציור‪ ,‬פיסול‪ ,‬צילום או רישום הינם עיסוקים שגורמים לו להנאה וסיפוק‬

                                                       ‫כמו המתמטיקה‪.‬‬

‫יתרה מזאת‪ ,‬ניתן לראות כי לפעמים תחומים מעולמות שונים יכולים להפרות‬
    ‫ולחזק אחד את השני‪ .‬דוגמה לכך ניתן לראות בגיוון החוגים הקיימים‬
    ‫באוניברסיטה כיום בה ניתן להירשם לתואר במשפטים ומדעי המוח‪ .‬שני‬

‫התחומים הינם שונים אחד ממשנהו‪ .‬אולם‪ ,‬בעזרת ניסיון ובחינה של הנושאים‬
‫השונים ניתן להסיק כי הבנה של מדעי המוח יכול להועיל לסטודנטים במשפטים‬

  ‫שמטרתם הסופית הינה להפוך לעורכי דין ואולי אף שופטים בבית המשפט‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪57‬‬
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63