Page 58 - 0715
P. 58
מועד יולי 2015
דוגמה לחיבור שרמתו בינונית
כל אחד מאתנו בוחר את מסלול חייו לפי העדפותיו האישיות .ישנם אנשים
הנהנים מניהול ,ישנם אחרים שחשים שמקומם הטבעי הוא בחקר ולמידה על עולם
החי וישנם אנשים אשר מוצאים תשוקתם במחשבים וטכנולוגיה .לשם כך ,רוב
האנשים בבגרותם יירשמו ללימודים אקדמיים .במהלך הלימודים הסטודנט רוכש
את הידע הנדרש לתחום עיסוקו ואת הכלים השימושיים ביותר בעולם התעסוקה.
יש החושבים כי צריך להרחיב את תחומי העניין וההתעסקות של הסטודנטים
בהתמחויות שונות מתכנית הלימודים שבחרו .לעומתם ,יש המאמינים כי זה לא
מתפקיד המוסד האקדמי לחייב סטודנטים להשתלב בתחומים אחרים .אני
מאמינה כי חיוב הסטודנטים להתנסות בהתמחויות שונות הוא חיובי.
חלק עוד מילדות ידעו מה הם רוצים ללמוד כשיגדלו .בשל זאת כיוונו את חיינו
בצורה כזו שנעסוק בעיקר בתחום העניין שלנו ,בין אם זה בבחירת מקומות
עבודה תכניות העשרה וחוגים מחוץ לבית הספר ועיסוק משני לשם הנאה בתחום
האהוב עלינו .מסיבה זו ,רבים לא נחשפים לעולם תוכן שונה ואולי אף מעניין
באותה מידה כמו בתחום התמחותם .לפעמים שקיעתנו בחומר ספציפי מונע
מאתנו להפיק סיפוק ותועלת מתחומים שונים .לדוגמה ,אדם שכל חייו עסק
בלימוד מתמטיקה ובחקר תולדותיה אולי יימנע מחשיפה לתחום האמנות שיכול
לספק יצירתיות שחרור ודרך ביטוי יותר חדשנית ואישית .בחשיפתו לאמנות הוא
עשוי לגלות כי ציור ,פיסול ,צילום או רישום הינם עיסוקים שגורמים לו להנאה וסיפוק
כמו המתמטיקה.
יתרה מזאת ,ניתן לראות כי לפעמים תחומים מעולמות שונים יכולים להפרות
ולחזק אחד את השני .דוגמה לכך ניתן לראות בגיוון החוגים הקיימים
באוניברסיטה כיום בה ניתן להירשם לתואר במשפטים ומדעי המוח .שני
התחומים הינם שונים אחד ממשנהו .אולם ,בעזרת ניסיון ובחינה של הנושאים
השונים ניתן להסיק כי הבנה של מדעי המוח יכול להועיל לסטודנטים במשפטים
שמטרתם הסופית הינה להפוך לעורכי דין ואולי אף שופטים בבית המשפט.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.
57

