Page 59 - 0715
P. 59
מועד יולי 2015
בעבודתם הם יכולים ליישם ידע הקשור למדעי המוח בפענוח עדות נאשמים ועדי
ראייה בכך שהם ידעו כיצד "לקרוא" את מה שמוחם עושה.
מתנגדיי ודאי יטענו כי כאשר אדם חורג מתחום התמחותו הוא עלול לגרום
לפגיעה בתחום עיסוקו .יש לעסוק בתחום אחד מרכזי ולא ליצור הסחות דעת
שעלולות לפגוע בהישגים ובתוצאות ההצלחה .אני מאמינה כי אנשים רבים עלולים
למצוא בהתמחות נוספת עולם ומלואו חדש .התחום החדש יעורר בהם עניין
וידרבן אותם להשקיע אף יותר בשני התחומים ולהגיע להישגים כפולים ולמצוינות
רב תחומית .הלמידה המשולבת תהפוך אותם לאנשים חושבים המסוגלים לבחון
את עיסוקם מכמה זוויות שונות ומכמה נקודות הסתכלות שונות.
לסיכום ,ניתן להגיד כי זה לא מתפקידה של האוניברסיטה להגיד לתלמידיה כי
הם חייבים להתנסות בהתמחויות שונות .מנגד ,כאשר תוטל החובה על
הסטודנטים הם יבינו כי התנסות זו היא חשובה ,מועילה ויכולה להיות פריצת
דרך אישית וגילוי דברים חדשים על עצמנו שאפילו אנחנו לא ידענו.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.
58

