Page 59 - 0715
P. 59

‫מועד יולי ‪2015‬‬                                                              ‫	‬

  ‫בעבודתם הם יכולים ליישם ידע הקשור למדעי המוח בפענוח עדות נאשמים ועדי‬
                   ‫ראייה בכך שהם ידעו כיצד "לקרוא" את מה שמוחם עושה‪.‬‬

     ‫מתנגדיי ודאי יטענו כי כאשר אדם חורג מתחום התמחותו הוא עלול לגרום‬
   ‫לפגיעה בתחום עיסוקו‪ .‬יש לעסוק בתחום אחד מרכזי ולא ליצור הסחות דעת‬
‫שעלולות לפגוע בהישגים ובתוצאות ההצלחה‪ .‬אני מאמינה כי אנשים רבים עלולים‬

    ‫למצוא בהתמחות נוספת עולם ומלואו חדש‪ .‬התחום החדש יעורר בהם עניין‬
 ‫וידרבן אותם להשקיע אף יותר בשני התחומים ולהגיע להישגים כפולים ולמצוינות‬
‫רב תחומית‪ .‬הלמידה המשולבת תהפוך אותם לאנשים חושבים המסוגלים לבחון‬

              ‫את עיסוקם מכמה זוויות שונות ומכמה נקודות הסתכלות שונות‪.‬‬

 ‫לסיכום‪ ,‬ניתן להגיד כי זה לא מתפקידה של האוניברסיטה להגיד לתלמידיה כי‬
       ‫הם חייבים להתנסות בהתמחויות שונות‪ .‬מנגד‪ ,‬כאשר תוטל החובה על‬

  ‫הסטודנטים הם יבינו כי התנסות זו היא חשובה‪ ,‬מועילה ויכולה להיות פריצת‬
              ‫דרך אישית וגילוי דברים חדשים על עצמנו שאפילו אנחנו לא ידענו‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪58‬‬
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64