Page 57 - 0715
P. 57
מועד יולי 2015
בעולם בו אין חציצה טבעית בין תחומים ובין מרכיבים שונים של תופעות ,עלולה
בנייתו של חוצץ תודעתי מלאכותי רק לעכב את החקר של אותן תופעות .גם
מסיבה זו דווקא הרחבת אופקיהם של הסטודנטים תועיל לקידום המדע.
לסיכום ,דבריו של לווינגסטון כי "המכשול בדרך להשכלה הוא התמחות" נכונים
רק באופן חלקי .ההתמחות אינה מכשול ,אולם התמחות ללא העשרה בשאר
תחומי הידע עלולה לגרום לצרות אופקים אשר סופה להוביל לקיפאון בהתפתחות
המדע.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.
56

