Page 57 - 0715
P. 57

‫מועד יולי ‪2015‬‬                                                             ‫	‬

  ‫בעולם בו אין חציצה טבעית בין תחומים ובין מרכיבים שונים של תופעות‪ ,‬עלולה‬
    ‫בנייתו של חוצץ תודעתי מלאכותי רק לעכב את החקר של אותן תופעות‪ .‬גם‬
       ‫מסיבה זו דווקא הרחבת אופקיהם של הסטודנטים תועיל לקידום המדע‪.‬‬

  ‫לסיכום‪ ,‬דבריו של לווינגסטון כי "המכשול בדרך להשכלה הוא התמחות" נכונים‬
   ‫רק באופן חלקי‪ .‬ההתמחות אינה מכשול‪ ,‬אולם התמחות ללא העשרה בשאר‬
‫תחומי הידע עלולה לגרום לצרות אופקים אשר סופה להוביל לקיפאון בהתפתחות‬

                                                                ‫המדע‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪56‬‬
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62