Page 62 - 0715
P. 62

‫מועד יולי ‪2015‬‬                                                              ‫	‬

                ‫דוגמה לחיבור שתוכנו אינו מתאים כלל לנושא המטלה‬

‫לפני שנים רבות היו לומדים בכדי להרחיב אופקים‪ .‬בשנים האחרונות קמו בכל‬
‫העולם אוניברסיטאות המציעות מגוון תחומים שבהם ניתן לרכוש השכלה גבוהה‪.‬‬

     ‫כמו כן‪ ,‬ידוע לכל מועמד שרוצה ללמוד לדוגמא טכנולוגיה‪ ,‬שיש דרישות ותנאי‬
                                                               ‫קבלה‪.‬‬

  ‫יש הסבורים כי האוניברסיטאות נועדו להשכלה גבוהה ולא להרחבת אופקים‪.‬‬
‫וגם צריך לתת הזדמנות לאלה שלא מגיעים לתנאי הקבלה לאוניברסיטה‪ ,‬לפחות‬
‫לתת להם לימודי העשרה להרחבת אופקים‪ .‬או לפתוח קורסים במגוון של נושאים‬

  ‫אחרים שהסטודנט יוכל ללמוד‪ ,‬במקום לתת לו ללמוד תואר אקדמי בנושא שהוא‬
                                                                 ‫רצה‪.‬‬

     ‫לעומת זאת יש הסבורים שצריך ללמד לתואר רק מי שיש לו את הנתונים‬
‫המתאימים‪ ,‬כגון תעודת בגרות מלאה וציונים גבוהים‪ .‬אבל מצב כזה יוצר‬
‫אפליה‪ ,‬מכיוון שמי שאין לו נתונים להשכלה גבוהה לא ילמד ולא ירחיב אופקים‪.‬‬
‫כך ייווצר מעמד שמי שיש לו משאבים כלכליים ילמד ואילו מי שאין ביכולתו להגיע‬

                      ‫למוסדות להשכלה גבוהה יישאר מאחור ולא יתקדם‪.‬‬

  ‫לדעתי צריך שהממשלות בעולם ייתנו תקציב לאוניברסיטאות כדי לפתוח קורסי‬
      ‫העשרה לאוכלוסיות שלא יכולות להגיע לתואר אקדמי‪ .‬גם הסטודנטים וגם‬

‫האוכלוסיות ילמדו את קורסי ההעשרה‪ .‬וכך יהיה אפשר להשיג איזון‪ ,‬סטודנטים‬
‫שמגיעים לתנאי הקבלה ילמדו את התואר שהם יבחרו וכמה קורסי ההעשרה‪ ,‬ומי‬

        ‫שלא מגיע לתנאי הקבלה ילמד יותר קורסי העשרה כדי להרחיב אופקים‬
                                                            ‫ולהתקדם‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪61‬‬
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66