Page 62 - 0715
P. 62
מועד יולי 2015
דוגמה לחיבור שתוכנו אינו מתאים כלל לנושא המטלה
לפני שנים רבות היו לומדים בכדי להרחיב אופקים .בשנים האחרונות קמו בכל
העולם אוניברסיטאות המציעות מגוון תחומים שבהם ניתן לרכוש השכלה גבוהה.
כמו כן ,ידוע לכל מועמד שרוצה ללמוד לדוגמא טכנולוגיה ,שיש דרישות ותנאי
קבלה.
יש הסבורים כי האוניברסיטאות נועדו להשכלה גבוהה ולא להרחבת אופקים.
וגם צריך לתת הזדמנות לאלה שלא מגיעים לתנאי הקבלה לאוניברסיטה ,לפחות
לתת להם לימודי העשרה להרחבת אופקים .או לפתוח קורסים במגוון של נושאים
אחרים שהסטודנט יוכל ללמוד ,במקום לתת לו ללמוד תואר אקדמי בנושא שהוא
רצה.
לעומת זאת יש הסבורים שצריך ללמד לתואר רק מי שיש לו את הנתונים
המתאימים ,כגון תעודת בגרות מלאה וציונים גבוהים .אבל מצב כזה יוצר
אפליה ,מכיוון שמי שאין לו נתונים להשכלה גבוהה לא ילמד ולא ירחיב אופקים.
כך ייווצר מעמד שמי שיש לו משאבים כלכליים ילמד ואילו מי שאין ביכולתו להגיע
למוסדות להשכלה גבוהה יישאר מאחור ולא יתקדם.
לדעתי צריך שהממשלות בעולם ייתנו תקציב לאוניברסיטאות כדי לפתוח קורסי
העשרה לאוכלוסיות שלא יכולות להגיע לתואר אקדמי .גם הסטודנטים וגם
האוכלוסיות ילמדו את קורסי ההעשרה .וכך יהיה אפשר להשיג איזון ,סטודנטים
שמגיעים לתנאי הקבלה ילמדו את התואר שהם יבחרו וכמה קורסי ההעשרה ,ומי
שלא מגיע לתנאי הקבלה ילמד יותר קורסי העשרה כדי להרחיב אופקים
ולהתקדם.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.
61

