Page 30 - 0713
P. 30

‫מועד יולי ‪2013‬‬                                                          ‫‪- 29 -‬‬               ‫	חשיבה כמותית ‪ -‬פרק שני	‬

                                                                                             ‫שאלות ובעיות (שאלות ‪)4-1‬‬

                                                                                 ‫‪ y ,x .	1‬ו‪ z-‬הם מספרים ראשוניים‪5147.1 < x < y < z ,‬‬
                                                                                             ‫נתון	‪ (x + y + z) :‬הוא מספר זוגי‪.‬‬       ‫	‬

                                                                                                            ‫‪ x‬שווה בהכרח ל‪-‬‬          ‫	‬

             ‫‪ x F‬ס"מ ‪A‬‬                              ‫‪ x F‬ﺳﻢ(‪	7 A)	4‬‬               ‫(‪	3 )3‬‬      ‫(‪	2 )	2‬‬                     ‫(‪	5 	)1‬‬     ‫	‬

          ‫‪B‬‬               ‫‪E‬‬        ‫ב'‪,‬‬  ‫לכיתה‬  ‫מכיתה‪B‬א'‬  ‫תלמידים‬        ‫‪8‬‬  ‫יעביר‪E‬ו‬  ‫בכיתה א' ובכיתה ב' יחד יש ‪ 32‬תלמידים‪ .‬אם‬         ‫‪	.2‬‬
               ‫‪C‬‬                                                                     ‫יהיה בשתי הכיתות אותו מספר של תלמידים‪.‬‬
                                                                                                                                       ‫	‬
                                                                               ‫כמה תלמידים יש בכיתה ב' (לפני ההעברה)?‬                  ‫	‬
                          ‫‪D CD‬‬

                                                    ‫(‪8 )	4‬‬                    ‫(‪1	 0 )3‬‬       ‫(‪1	 6 	)2‬‬                   ‫(‪1	 8 	)1‬‬

              ‫‪y‬‬                                ‫במערכת הצירים שלפניכם מסורטט מעגל העובר בראשית הצירים (נקודה ‪,)B‬‬                      ‫‪	.3‬‬
                                                                                         ‫וחותך את הצירים בנקודות ‪ A‬ו‪.C-‬‬
             ‫‪A‬‬                                                                                                                         ‫	‬
             ‫‪B‬‬
                                                                                             ‫השטח הכהה במעגל‬                 ‫	 		? 	=‬
                   ‫‪C‬‬                                                                         ‫השטח הבהיר במעגל‬                   ‫		‬
                   ‫‪α‬‬                                                                                                                      ‫‪D‬‬

                                  ‫‪Cx‬‬                                          ‫(‪	23 )3‬‬                          ‫‪A‬‬
                                                                                                                                 ‫‪C‬‬
                                               ‫‪π‬‬
                                               ‫‪2‬‬       ‫(‪	)4‬‬                                  ‫(‪	2 	)2‬‬                     ‫(‪	1 	)1‬‬       ‫	‬
                                                                                                    ‫‪ x‬ס"מ‬

                                                             ‫‪ .	4‬היקפו של מלבן הוא ‪ 5‬ס"מ‪ .‬ידוע כי למלבן צלע שאורכה ‪ 2‬ס"מ‪.‬‬

                                                                                                     ‫	 ‪ B‬מה שטח המלבן (בסמ"ר)?‬

‫‪Aε‬‬                 ‫‪O‬‬               ‫‪B‬‬                                ‫‪A‬‬                    ‫‪B‬‬                            ‫‪2‬‬     ‫(‪1	 	)1‬‬
                       ‫‪β‬‬                                                                 ‫‪D‬‬                            ‫‪3‬‬
                                                                           ‫‪αO‬‬                                            ‫‪a2‬‬  ‫(‪)	2‬‬
                                                                    ‫‪C‬‬                                       ‫‪A‬‬                        ‫‪D‬‬
                          ‫‪γδ‬‬                                                                                             ‫(‪2.5 	)3‬‬       ‫‪b‬‬
                                ‫‪D‬‬
                                                                                                                            ‫(‪4 )	4‬‬

                       ‫‪ 6‬ס"מ‬                                                   ‫‪C‬הסקה מ‪a‬טבלה (שאל‪B‬ות ‪ 6 )9-5‬ﺳﻢ‬
             ‫‪AD‬‬
                                                                        ‫עיינו היטב בטבלה שלפניכם‪ ,‬וענו על חמ‪D‬ש השאלות שאחריה‪A .‬‬

          ‫בטבלה מוצגים התעריפים של שירותים לטלפונים סלולריים‪ ,‬שארבע חברות ‪ -‬אור‪ ,‬בל‪ ,‬גלוב וטוק ‪ -‬גבו מלקוחותיהן‬

                                                                                                                         ‫בשנה מסוימת‪.‬‬

‫השנה מחולקת לארבעה רבעונים‪ ,‬ועבור כל אחד מהם מצוינים בטבלה התעריפים (באגורות) לדקת שיחה (או חלק ממנה)‬

          ‫‪B‬‬                                            ‫‪CB‬‬                           ‫ולמשלוח הודעת טקסט‪ ,‬שגבת‪C‬ה כל אחת מהחברות‪.‬‬

‫לדוגמה‪ :‬ברבעון ‪ 3‬של השנה גבתה חברת גלוב מ‪8‬לﺳקﻢוחותיה ‪ 60‬אגורות לדקת שיחה‪ ,‬ו‪ 20-‬אגורו‪8‬ת סל"ממשלוח הודעת טקסט‪.‬‬

               ‫‪A‬‬       ‫‪E‬‬                 ‫‪D‬‬                                                   ‫ולהערכה‪(A‬ע"ר)‬  ‫ל‪A‬בחינות‬  ‫ארצי‬     ‫‪ 4‬ס"מ‬        ‫‪D‬‬      ‫כל‬      ‫©‬
          ‫לבחינות‬  ‫הארצי‬                ‫אישור‬                                                                               ‫שמורות למרכז‬  ‫הזכויות‬
                                                                                             ‫להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכ‪α‬ל אמצעי‪,‬‬  ‫אין‬
‫ולהערכה‪.‬‬                  ‫מהמרכז‬  ‫בכתב‬         ‫בלא‬  ‫‪-‬‬  ‫ממנה‬  ‫חלקים‬  ‫או‬  ‫כולה‬  ‫‪-‬‬  ‫ללמדה‬   ‫או‬

                                                                                                                                             ‫‪ x‬ס"מ‬
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35