Page 54 - 0415
P. 54

‫מועד אפריל ‪2015‬‬                                                               ‫	‬

                 ‫דוגמה לחיבור שתוכנו אינו מתאים כלל לנושא המטלה‬

  ‫בשנת ‪ 2010‬פרסם פרופ' רונלד פרייר מחקר שערך במספר בתי ספר יסודיים‬         ‫‪1‬‬
‫בארה"ב‪ ,‬במסגרתו הובטח תשלום כספי עבור כל ספר שייקראו התלמידים אשר‬          ‫‪5‬‬
                                                                          ‫‪10‬‬
                                               ‫לוקחים חלק פעיל במחקר‪.‬‬     ‫‪15‬‬
‫שאלה מהותית עולה מנתון זה ‪ -‬האם זה הכיוון שבו אנו רוצים להוביל את ילדינו‬  ‫‪20‬‬

   ‫כדור הבא של החברה? פיצוי כספי הוא המניע להחלטה? או שמא החברה‬
  ‫הקפיטליסטית המערבית כבר מובילה את שאר העולם‪ ,‬בדרך לשחיטה כשרה‪,‬‬

                                                          ‫אחריה לשם?‬
  ‫ארה"ב אחראית על מספר לא מבוטל של דברים נהדרים אשר הוטמעו בקרבנו‬

     ‫‪ -‬שוברת המוסכמות ‪ -‬הסנדק‪ ,‬עד לסדרה הטלוויזיונית המשובחת סיינפלד‪.‬‬
     ‫מליגת הכדורסל המסחרית ‪ -‬ה‪ ,NBA-‬עד לבראד פיט בתפקידו המהולל‬
    ‫ב"סנאץ"‪ .‬ארה"ב גם מנסה להוביל את שיטת שלטון הדמוקרטית‪ ,‬ולהטמיעה‬

                                             ‫בקרב מדינות העולם השלישי‪.‬‬
  ‫אך לצד זה‪ ,‬מנהיגה ארה"ב את התרבות הקפיטליסטית‪ ,‬תרבות של תאוות‬
  ‫בצע וסיפוקים מיידיים‪ .‬תרבות של כסף וקידוש הקריירה על פני כל דבר אחר‪.‬‬

     ‫תרבות שמצדיקה פעולה רק על ידי פיצוי כספי הולם‪ .‬לא עזרה לזולת‪ ,‬ולא‬
                      ‫אהבת חינם יתפסו את מקומו של הכסף בחברה כזו‪.‬‬

    ‫לדעתי‪ ,‬יש דברים חשובים מהחומר‪ .‬אף על פי החשיבות הבלתי מעורערת של‬
     ‫הכסף‪ ,‬כבוד הדדי‪ ,‬עזרה לזולת ואהבה הם הערכים עליהם צריכים ילדינו‬
  ‫לגדול‪ .‬ילדים שירצו לעזור לזקנה לחצות את הכביש ‪ -‬ולא לעזור לה לתבוע את‬
   ‫האדם אשר דרס אותה‪ ,‬ואת העירייה אשר לא תיקנה את הצומת הארורה‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪53‬‬
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58