Page 53 - 0415
P. 53

‫מועד אפריל ‪2015‬‬                                                               ‫	‬

                 ‫דוגמה לחיבור שרמתו נמוכה‬

 ‫בשנים האחרונות‪ ,‬התקדמות הטכנולוגיה הביאה עימה שימוש רחב במקורות‬          ‫‪1‬‬
‫מידע המבוססים על רשתות האינטרנט‪ .‬דבר זה הוביל לירידה בכמות קריאת‬          ‫‪5‬‬

                           ‫הספרים ובכלל במשיכת הספרים לדור הצעיר‪.‬‬
  ‫בארה"ב נערך מחקר שבו הוצעו למס' תלמידים תמורה כספית לכך שיקראו‬

                                                             ‫ספרים‪.‬‬
‫נשאלת השאלה האם במדינת ישראל‪ ,‬מערכת החינוך צריכה לנהוג בשיטה זו?‬

‫לעניות דעתי‪ ,‬בשנים האחרונות עם התפתחות הטכנולוגיה מערכת החינוך בארץ‬       ‫‪10‬‬
    ‫התקדמה ובחלק מן הערים בארץ החליפה את השיטה הקדומה הספרים‪,‬‬             ‫‪15‬‬
                     ‫בפיתוח הטכנולוגי המחשב‪ ,‬כדי להתחבר לדור הצעיר‪.‬‬       ‫‪20‬‬

‫וכעת למערכת החיונך יש את האפשרות ליזום פרויקטים ולהחזיר את הספרים‬
     ‫לקדמת הבמה למרות התקציבים המוגבלים שלה‪ ,‬אך הדבר יעודד רבים‬
                                                              ‫לקריאה‪.‬‬
      ‫בנוסף‪ ,‬ישנם מס' ערכים שהספרים יתנו לילדים והוא דבר שלא יסולא בפז‪.‬‬

‫העשרת הידע‪ ,‬הרחבת האופקים והדמיון ושליטה בשפה העברית‪ ,‬דבר שיתרום‬
              ‫להמשך עתידם גם בתקופת הלימודים וגם ליחסים הבין אישיים‪.‬‬

       ‫לסיכום‪ ,‬מערכת החינוך יכולה להשפיע רבות על עתיד התלמידים והילדים‬
                                                        ‫שלומדים בארץ‪.‬‬

   ‫יש להעלות הצעה ולבצע ניסוי כפי שערך פרופסור רולנד פרייר‪ ,‬במדינת ישראל‬
     ‫ולראות האם הדבר יתרום ויטמון בחובו דברים טובים או יגרום לההפך‬
                                           ‫ומערכת החינוך תמשיך בשלה‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪52‬‬
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58