Page 53 - 0415
P. 53
מועד אפריל 2015
דוגמה לחיבור שרמתו נמוכה
בשנים האחרונות ,התקדמות הטכנולוגיה הביאה עימה שימוש רחב במקורות 1
מידע המבוססים על רשתות האינטרנט .דבר זה הוביל לירידה בכמות קריאת 5
הספרים ובכלל במשיכת הספרים לדור הצעיר.
בארה"ב נערך מחקר שבו הוצעו למס' תלמידים תמורה כספית לכך שיקראו
ספרים.
נשאלת השאלה האם במדינת ישראל ,מערכת החינוך צריכה לנהוג בשיטה זו?
לעניות דעתי ,בשנים האחרונות עם התפתחות הטכנולוגיה מערכת החינוך בארץ 10
התקדמה ובחלק מן הערים בארץ החליפה את השיטה הקדומה הספרים, 15
בפיתוח הטכנולוגי המחשב ,כדי להתחבר לדור הצעיר. 20
וכעת למערכת החיונך יש את האפשרות ליזום פרויקטים ולהחזיר את הספרים
לקדמת הבמה למרות התקציבים המוגבלים שלה ,אך הדבר יעודד רבים
לקריאה.
בנוסף ,ישנם מס' ערכים שהספרים יתנו לילדים והוא דבר שלא יסולא בפז.
העשרת הידע ,הרחבת האופקים והדמיון ושליטה בשפה העברית ,דבר שיתרום
להמשך עתידם גם בתקופת הלימודים וגם ליחסים הבין אישיים.
לסיכום ,מערכת החינוך יכולה להשפיע רבות על עתיד התלמידים והילדים
שלומדים בארץ.
יש להעלות הצעה ולבצע ניסוי כפי שערך פרופסור רולנד פרייר ,במדינת ישראל
ולראות האם הדבר יתרום ויטמון בחובו דברים טובים או יגרום לההפך
ומערכת החינוך תמשיך בשלה.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.
52

